En pidä parhaimman ystäväni miehestä
Vaikka asia ei ole millään tavalla minun asiani, en silti voi tunteilleni mitään. Mies valehteli heti alkuun ystävälleni asioista, jätti kertomatta isoista asioista, on käyttäytynyt huonosti muutoin ystävääni kohtaan ja lopulta pettänyt ystävääni. SILTI ystäväni haluaa jatkaa miehen kanssa "aloittaa alusta" ja perustaa jopa perheen. Itse en voi ymmärtää ystäväni valintoja ja olen yllättynyt miten asia vaikuttaa minuun ja saa ärtyneeksi. En pysty kuuntelemaan ystäväni hehkutukisa miten mies on unelmiensa mies,tekisi mieli huutaa että ai pettäjä,valehtelija :D että pitäkää vaan ne kulissit yllä niin. En halua nähdä tätä miestä, eikä ole kiinnostusta tutustua häneen koska ensivaikutelmat ovat olleet jo näin huonot. Mutta miten käy ystävyyden? en voi olla aidosti onnellinen esim jos menevät kihloihin..enkä pysty aidosti olemaan iloinen kun ystäväni kertoo miten ovat varanneet romanttisen viikoloppumatkan kylpylään tms. Miten pääsisin asian kanssa niin että se ei vaikuttaisi ystävyyteen? Itsehän ystäväni puolisonsa valitsee,olisi vain ansainnut parempaa..ehkä eniten koko hommas ärsyttää,että en voi käsittää miten tuollaisen ihmisen takia,kuin tuo mies on, jää ystävyytemme nykyisin aivan toissijaikseksi.
Onkohan näitä tarinoita maailmassa paljonkin? Todella ristiriitainen tilanne. Itsekin olen vastaavanlaiseen ajautunut, tosin kaverisuhde oli jo rakoillut aiemmin ennen niin sanottua kamelin selän katkeamista. Onnistuin naiviudessani sotkeutumaan parisuhteen sisäiseen kriisiin, kaveria petettiin, tuli luokseni heti kun sai tietää asiasta, mies tuli perässä selvittämään tilannetta ja minä päädyn huutamaan raivoissani miehelle siitä mitä on tehnyt samalla kun kaveri nyyhkyttää asunnossani. Ai ai mitä aikoja, nyt toimisin eri tavalla. Kaveri päätti jatkaa suhdetta. Sen jälkeen ei tilanteesta puhuttu. Menetin arvostukseni kaveria kohtaan. En pysty arvostamaan hänen valintaansa taikka suhdetta jossa on. Kutsu kihlajaisiin tuli, mutta en taida pystyä menemään paikalle juhlistamaan parisuhdetta, johon en usko.