Voiko koronalle olla luontaisesti immuuni?
Olen siis tuplarokotettu, otan kolmannenkin. Mutta edellisestä rokotuksesta on jo yli 6 kk. Olen ruvennut pohtimaan, miksi tauti ei vain tartu minuun.
Olen ollut altistunut varmaan lähes 15 kertaa, lähietäisyydeltä ja tuntien ajan; kyseessä myöhemmin samana päivänä tai seuraavana päivänä oireita saaneet kollegat, vanhemmat, ystävät, poikaystävä (!), jonka kanssa on kyllä varsin läheistä menoa ollut. Lapsi sairasti, kahdesti, en saanut. Olin työmatkalla Iso-Britanniassa, tuhansien ihmisten keskellä konferenssissa, molemmat vierustoverini saivat oireet saman päivän iltana. Kaikki nämä testillä varmistettu, britit vielä omicronia, jonka pitäisi suunnilleen katseella tarttua.
Häh???!
Kommentit (50)
Ei niistä rokotteista tule kaikille samanlaisia vasta-aineita. Keskimäärin tulee tietynlaiset, mutta sitten on niitä joille ei tule ollenkaan ja niitä joille tulee ihan huippuhyvät vasta-aineet. Riippuu elimistöstä. Sulla on käynyt hyvä tuuri ja kuulut niihin harvoihin joille tuli tosi hyvät vasta-aineet. Ne prosentit, joista mediassa puhutaan on niitä mitä keskimäärin tulee.
Et ole immuuni. Puolustuskykysi sen sijaan on ollut hyvä - toistaiseksi. Kukaan ihminen ei ole immuuni millekään virukselle, mutta elimistön immuniteettikyky ym. monet monet tekijät estävät tartunnan tai taudin puhkeamisen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
30-40% ihmisistä omaa luontaisen immuniteetin koronalle.
Tuon 30 prosenttia itsekin huomasin jostain tutkimuksesta. En lukenut koko paperia, mutya liittyy jotenkin T-soluihin.
Toisaalta omikroni on niin lievä flunssa ettei tuolla ole mitään väliä. Itse sairastin sen lievänä flunssana ilman piikkejä.
Sairastin lapsena tuhkarokon lievänä, mutta luokkakaveri kuoli. On se kumma, että meni kuolemaan, kun kyse oli pelkästä ihottumasta. Väittivät, että hänellä oli jokin aivotulehdus.
Varmaan puuta heinää jauhoivat ja peloteltiin tulevaisuudessa ottamaan MPR-rokotus. BigPharma keksi oivan keinon rahastaa.
Jos olet oireettomana sairastanut sen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
30-40% ihmisistä omaa luontaisen immuniteetin koronalle.
Tuon 30 prosenttia itsekin huomasin jostain tutkimuksesta. En lukenut koko paperia, mutya liittyy jotenkin T-soluihin.
Toisaalta omikroni on niin lievä flunssa ettei tuolla ole mitään väliä. Itse sairastin sen lievänä flunssana ilman piikkejä.
Sairastin lapsena tuhkarokon lievänä, mutta luokkakaveri kuoli. On se kumma, että meni kuolemaan, kun kyse oli pelkästä ihottumasta. Väittivät, että hänellä oli jokin aivotulehdus.
Varmaan puuta heinää jauhoivat ja peloteltiin tulevaisuudessa ottamaan MPR-rokotus. BigPharma keksi oivan keinon rahastaa.
Joku aivovamma taisi kuitenkin jäädä rokosta?
Ei se minun vika ole, ettei korona ole tuon vaarallisempi ja osalla on siihen vieläpä luontainen immuniteetti ja "sairastavat" sen täysin oireettomina. Minun puolesta joku tauti saisi niittää 95 prosenttia tästä apinalaumasta, niin hommaan voisi tulla joku tolkku. Olen tuon suhteen vapaaehtoinen, mutta pahaa pelkään että tätä sekoilua on pakko seurata vielä ellen ota ohjia omiin käsiin.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen myöskin immuuni...nimittäin koronapaskapuheelle. Se valuu kuin vesi hanhen selästä eikä tartu, ei sitten millään.
-
Sama juttu, huomaan todella helpoti antivaxxereiden höpinät ja ihmettelen syvästi, miten niin moni uskoo päivänselviä valheita ja Ville-5v tasoisia humpuukikirjoituksia.
-
Jos AP on immuuni niin sun veresi voisi pelastaa ihmiskunnan.
Verestäsi voitaisiin syntesisoida koronalle immmuuniksi tekevä lääke.
Noin se ainakin elokuvissa toimii.
Immunologian ja mikrobiologian kursseilla olen oppinut, että oikeastaan juuri mikään taudinaiheuttaja ei aiheuta tautia kaikille, vaan osalla immuunijärjestelmä saa sen torjuttua ennen kuin oireita ehtii tulla. Ja usein aika suurellakin osalla, esimerkiksi poliovirus ei aiheuta 95 prosentille mitään oireita. Ja vesi- ja tuhkarokotkin menevät osalla huomaamatta.
Siltä vaikuttaa, että osaan se ei tartu. Tiedän ihmisiä, joihin korona ei ole tarttunut rajussakaan altistuksessa.
Kunpa kuuluisin koronaimmuuneihin! Saa nähdä.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Täällä yksi rokottamaton ja en ole onnistunut näiden kahden vuoden aikana tautia saamaan, vaikka kahdella perheenjäsenellä oli korona ja myös työpaikalla olen altistunut. Oireettomana kai sitten meni. Yleensäkään ei flunssat ja muut tuppaa tarttumaan. Voitto edes jossain geenilotossa.