Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tekstari työkkäristä eilen klo 15.30

Vierailija
19.06.2015 |

Kaverini on mökillämme juhannuksen vietossa. Tuli eilen. Hän sai työkkäristä eilen tekstarin, että haku työpaikkaan päättyy juuri. Aika outoa. Ihan viime tipassa ovat sen sitten hänelle laittaneet, kun eilen vielä kotonaan oli kuulemma tsekannut, ettei mitään ole. (Ilmeisesti niitä tulee jotenkin sähköisesti)
.
Ei se täältä käsin voinut mitään töitä tosiaankaan eilen hakea. Omituinen juttu. Hän on työtön humanisti. Pulas vaan koko porukan juhannustunnelman, kun nyt tossa stressaa tuota.

Kommentit (60)

Vierailija
41/60 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos kirje viipyy postissa, niin ei sitä posti pysty todistamaan. Mahdotonta. (Vaikka jaettu väärään laatikkoon ja sen laatikon omistaja on tuonut kirjeen viikon päästä. Mistä pisti tuollaisen tietäisi?)

Vierailija
42/60 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 17:05"]En usko, että työntekijän pitää todistaa kirjeen myöhästyminen, sillä sehän on mahdotonta.
Olen tyytyväinen tähän, ettei mulle tule sähköisesti mitään työhönosoituksia, vaan kirjeellä. En ole saanut tekstareita enkä toivo niitä saavanikaan. Soittaa toki voivat. (Varmaan joku ei anna puhelintakaan. Minä kyllä annan.)
[/quote]

Nimenomaan sähköisesti saapuneiden työhönosoitusten kanssa se saapumispvm on helppo todistaa!! Toisin on kirjeen kanssa jossa lukee vain se, milloin se on lähetetty. Jos aloittajan ystävä tosiaan on vasta eilen sen työhönosoituksen mailiinsa saanut, on se todistettavissa erittäin helposti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/60 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

28 miksi sinusta on hauskaa, kun joku saa karenssia. Olet kahjo.

Vierailija
44/60 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 16:39"]

Pulas vaan koko porukan juhannustunnelman, kun nyt tossa stressaa tuota.

[/quote]

Okei. Kai sä sanoit kaverillesi, että se pilas nyt teidän muiden juhannustunnelman? Lähettäkää se pois sieltä teidän mökiltä toisten tunnelmaa pilaamasta.

Vierailija
45/60 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 17:11"]27 siis eikö se jokin sinne tietsikkaan saapunut juttu olekaan sitova? Onko kyse vain jostain vinkistä, kun näin tekstarilla lähestyvät?
.
Siinä oli lukenut jotain, että hakuaika työkkärin nettipalvelussa (vai mikä sen nimi oli, oliko joku omakantapalvelu) okevaan työpaikkaan menee umpeen tänään.
[/quote]

Työtarjous joka näkyy siellä Oma asiointi-palvelussa on sinällään sitova, mutta joskus jos paikassa on "liian vähän" hakuaikaa jäljellä voivat lähettää silti ja pistää tekstarin muistutukseksi. Jos ei ehdi hakea, kannattaa ilmoittaa työkkäriin että sai tarjouksen liian myöhään.

Vierailija
46/60 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahaa. Riittää siis, että ilmoittaa saaneensa ilmoituksen liian myöhään. Kumma, että laittavat sinne oma asiointi -palveluun noin viime tipassa asioita. Hermostuttaa vaan ihmisiä.

Vierailija
47/60 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 17:22"]

Ahaa. Riittää siis, että ilmoittaa saaneensa ilmoituksen liian myöhään. Kumma, että laittavat sinne oma asiointi -palveluun noin viime tipassa asioita. Hermostuttaa vaan ihmisiä.

[/quote]

Mulle "työtarjoukset" tulevat Nettipostiin JA tavallisena kirjeenä. En luota enää tippaakaan TE-toimiston touhuihin. Puhelimeen ei ole tullut mitään viestejä TE-toimistolta. Ainoastaan joku puhelinmyyntifirma on lähestynyt sähköpostitse laittamalla otsikoksi jotain "Työvoimatoimisto ...." ja tarjonnut surkeasti palkattua työtä. Siitähän oli uutisissakin, ettei TE-toimiston nimissä saa lähetellä omia "työtarjouksia." Vastikään oli sähköpostissani vastaava "tarjous" ja otsikkona oli jotain Työpaikka... ja arvasin heti, että taas on käytännössä palkatonta työtä tarjolla.

Vierailija
48/60 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 17:22"]Ahaa. Riittää siis, että ilmoittaa saaneensa ilmoituksen liian myöhään. Kumma, että laittavat sinne oma asiointi -palveluun noin viime tipassa asioita. Hermostuttaa vaan ihmisiä.
[/quote]

Usko pois, joskus haluavat laittaa tiedoksi jonkun työpaikan, joka ehkä sopisi työttömälle hyvin mutta hakuaikaa on enää vähän jäljellä. Lähetetty työtarjous näkyy aina nettipalvelussa.

Vierailija
49/60 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 16:54"]

Ei ole kellään tablettia mukana. Mutta siis eihän se millään pystyisi omaa ansioluetteloa ulkomuistista edes laatimaan, vaikka malleja olisikin. . Ihmettelen tuollaisia työhönosoituksia, joita annetaan noin viime tipassa. Ap

[/quote]

Kumpaa se nyt murhetii, sitä että tuli hakukehoitus vai sitä että ei saa tehtyä kunnollista hakemusta? Haluaako ehdottomasti paikan vai ei?

Vierailija
50/60 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sähköpostin lähetetyissä viesteissä aina tuoreimmat hakemukset ja cvt. Ne kun muokkaa niin puoli tuntia menee.

Vierailija
51/60 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän hän tiedä edes, millainen työpaikka on kyseessä, kun se on siellä oma asiointi -palvelussa. Tekstarissa ei ollut mitään tietoa, millainen paikka on kyseessä.
.
Häntä varmaan harmittaa molemmat: hyvän työpaikan mahdollinen menetys ja mahdolliset sanktiot.
.
Ap

Vierailija
52/60 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No saahan se sun kaveris ainakin ilmoitettua tekstarilla takaisin päin Työkkäriin, että lähetitte tämän niin viime tipassa, että ei tähän hommaan käytännössä ole voinut ehtiä hakea.

Eikö se helpottaisi edes Juhannuksen yli?

Tai siis toivottavasti se kaverisi lähetti jo tuommoisen vastausviestin, heti kun vastaanotti sen tekstarin. Eikä ole vaan seinille hyppinyt sen jälkeen???

Vierailija
53/60 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sekin tuli mieleen, että jos joku lainaa kaverillesi puhelinta, jossa web-yhteys, niin kannattaahan sen laittaa sinne mahdolliseen duunipaikkaankin viesti, että "Kiitos työnhakuilmoituksesta. Olen kiinnostunut työpaikasta ja toimitan hakemukseni CV:n kera teille heti, kun olen suojatun nettiyhteyden ääressä. Mukavaa Juhannusta!" Tms.

Vierailija
54/60 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä tekstarissa ei ollut työnantajafirman nimeä.
Tekstariin ei pysty vastaamaan. Siinä lukee lähettäjän kohdalla te-palvelut eikä numeroa. (Katsottiin juuri)
Ap

Vierailija
55/60 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 18:16"]

Siinä tekstarissa ei ollut työnantajafirman nimeä. Tekstariin ei pysty vastaamaan. Siinä lukee lähettäjän kohdalla te-palvelut eikä numeroa. (Katsottiin juuri) Ap

[/quote]

Toivottavasti kyse on ystävällisestä muistutuksesta, koska Nettipostina (saapumisilmoitus sähköpostissa) ja/tai kirjepostina saapuvissa "työtarjouksissa" on aina työnantajan tiedot yms. näkyvissä. Oikeat "työtarjoukset" näkyvät tosiaan siellä "Oma asiointi"-sivuilla tekemättöminä tehtävinä. Jos ystäväsi pääsisi sinne katsomaan tietojaan (vaatii sähköisen tunnistautumisen esim. verkkopankkitunnuksin), hän näkisi, mistä oikein oli kyse. Ainakin se sähköposti kannattaisi käydä katsomassa lainapuhelimella. Ellei siellä ole saapumisilmoitusta Nettipostista, edellyttäen että ystävälläsi on Nettiposti käytössä,  (avaamalla viestin näkee, kuka lähetti Nettipostiin kirjeen), kyse ei ole minun mielestäni varsinaisesta "työtarjouksesta" eli pakkohausta.

Vierailija
56/60 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valehtelee... kai sen itsekin tajuat?

On tullut jo aikaisemmin varmasti tämä ilmoitus. 

Vierailija
57/60 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä kuitenkin netti pelittää, mutta ei voi hakea töitä?

Vierailija
58/60 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kännykässä netti. Kaverilla on peruspuhelin.Voisin toki tätä lainata, mutta en kyllä usko, että tällä oikein pystyy mitään työhakemuksia yks kaks tekemään.
Ap

Vierailija
59/60 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole liittynyt mihinkään työkkärin nettipalveluihin enkä antanut sähköpostiosoitettani juuri tuollaisista syistä. Kirjeposti on selkeämpi ja parempi.

Vierailija
60/60 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole liittynyt mihinkään työkkärin nettipalveluihin enkä antanut sähköpostiosoitettani juuri tuollaisista syistä. Kirjeposti on selkeämpi ja parempi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yhdeksän