Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tekstari työkkäristä eilen klo 15.30

Vierailija
19.06.2015 |

Kaverini on mökillämme juhannuksen vietossa. Tuli eilen. Hän sai työkkäristä eilen tekstarin, että haku työpaikkaan päättyy juuri. Aika outoa. Ihan viime tipassa ovat sen sitten hänelle laittaneet, kun eilen vielä kotonaan oli kuulemma tsekannut, ettei mitään ole. (Ilmeisesti niitä tulee jotenkin sähköisesti)
.
Ei se täältä käsin voinut mitään töitä tosiaankaan eilen hakea. Omituinen juttu. Hän on työtön humanisti. Pulas vaan koko porukan juhannustunnelman, kun nyt tossa stressaa tuota.

Kommentit (60)

Vierailija
21/60 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei olisi pystynyt hakemaan ajoissa, kun työhönosoitus on saapunut eilen. Minusta pitäisi olla hakuaikaa normaali 1-2 viikkoa, mikä on tavallista lehdessä olevissa ilmoituksissakin.
Ap

Vierailija
22/60 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 16:50"]

[quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 16:44"]Mulla on kännykässä netti. Kaverilla on peruspuhelin.Voisin toki tätä lainata, mutta en kyllä usko, että tällä oikein pystyy mitään työhakemuksia yks kaks tekemään. Ap [/quote] Kenen puhelimesta ei pääse vuonna 2015 nettiin :D Onko sen keittiöveitset tehty kivestä ja asuu jossain risumajassa vai?

[/quote]

Esim. mun puhelimesta ei pääse nettiin. Vuonna 2009 ostettu aikalailla peruspuhelin. Ei ole tarvetta älykännykkään, ainakaan nyt, koska tuo puhelin kuitenkin pelittää vielä. Sitten, kun hajoo, niin voin harkita älykännyä, jos ei enää silloin saa tavallisia. Että sellaista. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/60 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritä hukuttaa sen järvenrantaan!

Humanistit eivät osaa uida! Eivät osaa mitään muutakaan. Kukaan tuskin kaipaa, joten sakkorangaistuskaan ei ole todennäköinen. 

Vierailija
24/60 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah. Tunnen 2 muutakin naista, joilla ei ole nettiä puhelimessaan. (Toisella näistä on kylläkinbtyöpuhelimessa netti) Ovat lakimies ja tradenomi koulutuksiltaan.

Vierailija
25/60 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten hyvä tarina, mutta työkkäri ei tasan lähetä yhtään tekstaria :D

Vierailija
26/60 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat CV:ni ja hakemukset on pilvipalvelussa, voisin koska tahansa hakea töitä, kunhan netti toimii. Aika outoa, että kaverisi ei muista, että hänen tulee aktiivisesti hakea töitä myös kesällä.

Joku kirjoitti, että ei anna TE-toimistolle sähköpostiosoitetta. Tekstiviesti tulee kännykkään ilman sitäkin. Kirjepostin hyvä puoli on siinä, että työnhakijan tulee todistaa kirjeen olleen myöhässä, jos hän ei paikkaa hae.

Vierailija
27/60 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yritä hukuttaa. Omatunto soimaisi. Lisäksi kyllä mä jäisin kaipaamaan.

Vierailija
28/60 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 16:56"][quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 16:50"]

[quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 16:44"]Mulla on kännykässä netti. Kaverilla on peruspuhelin.Voisin toki tätä lainata, mutta en kyllä usko, että tällä oikein pystyy mitään työhakemuksia yks kaks tekemään. Ap [/quote] Kenen puhelimesta ei pääse vuonna 2015 nettiin :D Onko sen keittiöveitset tehty kivestä ja asuu jossain risumajassa vai?

[/quote]

Esim. mun puhelimesta ei pääse nettiin. Vuonna 2009 ostettu aikalailla peruspuhelin. Ei ole tarvetta älykännykkään, ainakaan nyt, koska tuo puhelin kuitenkin pelittää vielä. Sitten, kun hajoo, niin voin harkita älykännyä, jos ei enää silloin saa tavallisia. Että sellaista. :)
[/quote]
Miwtä kivikaudelta sinä olet?Etkö häpeä?

Vierailija
29/60 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi se juhannus sillä menee pilalle? luuletteko te, että joku etsii juhannuksena työntekijöitä? Voihan tämä kaverisi laittaa maanantaina uuden työhaun voimaan.

Vierailija
30/60 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan varmasti lähetti työkkäri tekstarin. Hän jopa näytti sen meille kaikille järkytyksissään.

Vierailija
31/60 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 16:56"]Ei olisi pystynyt hakemaan ajoissa, kun työhönosoitus on saapunut eilen. Minusta pitäisi olla hakuaikaa normaali 1-2 viikkoa, mikä on tavallista lehdessä olevissa ilmoituksissakin.
Ap
[/quote]

Jos työhönosoitus on saapunut vasta eilen ja samana päivänä haku loppuu, on kyseessä työkkärin moka. Asia selvinnee maanantaina jos kaverisi pystyy todistamaan asian ja ottaa itse heti maanantaina aamusta yhteyttä työkkäriin.

Vierailija
32/60 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt siitä älykännykästä viestiä työkkäriin ja synkistely loppukoon siihen. Asian huolehtimisella ei voi menneitä enää muuttaa.

Vierailija
33/60 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 16:50"] Kenen puhelimesta ei pääse vuonna 2015 nettiin :D[/quote]

Mun vm. 2001 Nokia 3310:lla ei paljon kyllä surffailla, mut kun toi prkl ei hajoa millään, niin en "voi" uuttakaan ostaa. (enkä kyllä mitään älykännyllä tekiskään)

Vierailija
34/60 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 17:00"]

[quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 16:56"][quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 16:50"] [quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 16:44"]Mulla on kännykässä netti. Kaverilla on peruspuhelin.Voisin toki tätä lainata, mutta en kyllä usko, että tällä oikein pystyy mitään työhakemuksia yks kaks tekemään. Ap [/quote] Kenen puhelimesta ei pääse vuonna 2015 nettiin :D Onko sen keittiöveitset tehty kivestä ja asuu jossain risumajassa vai? [/quote] Esim. mun puhelimesta ei pääse nettiin. Vuonna 2009 ostettu aikalailla peruspuhelin. Ei ole tarvetta älykännykkään, ainakaan nyt, koska tuo puhelin kuitenkin pelittää vielä. Sitten, kun hajoo, niin voin harkita älykännyä, jos ei enää silloin saa tavallisia. Että sellaista. :) [/quote] Miwtä kivikaudelta sinä olet?Etkö häpeä?

[/quote]

Miten niin? Miksi pitäisi "päivittää" puhelin, kun entinenkin toimii oikein hyvin? Ja en todellakaan häpeä :D, miksi pitäisi? En tarvitse nettiä kodin ulkopuolella mihinkään, joten siksi peruspuhelin on ok mulle. Saan soitettua ja tekstattua silläkin mainiosti, sen verta mitä nyt tarvitsee.

Vierailija
35/60 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 16:58"]

Muuten hyvä tarina, mutta työkkäri ei tasan lähetä yhtään tekstaria :D

[/quote]

Juu.. enpä yhden yhtä tekstaria en ole saanut. Kirjepostina lähettävät, jos nyt mitään lähettävät. 

Näin on!

Vierailija
36/60 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, että työntekijän pitää todistaa kirjeen myöhästyminen, sillä sehän on mahdotonta.
Olen tyytyväinen tähän, ettei mulle tule sähköisesti mitään työhönosoituksia, vaan kirjeellä. En ole saanut tekstareita enkä toivo niitä saavanikaan. Soittaa toki voivat. (Varmaan joku ei anna puhelintakaan. Minä kyllä annan.)

Vierailija
37/60 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voivat lähettää tekstarin jos hakuaikaa on enää vähän jäljellä ja vinkkaavat paikasta, mutta se ei kuitenkaan sido samoin kuin työtarjous.

Vierailija
38/60 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa vielä karenssia ku ei hakenut paikkaa :D

Vierailija
39/60 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 17:05"]

En usko, että työntekijän pitää todistaa kirjeen myöhästyminen, sillä sehän on mahdotonta. Olen tyytyväinen tähän, ettei mulle tule sähköisesti mitään työhönosoituksia, vaan kirjeellä. En ole saanut tekstareita enkä toivo niitä saavanikaan. Soittaa toki voivat. (Varmaan joku ei anna puhelintakaan. Minä kyllä annan.)

[/quote]

Ei se ole mahdotonta. Jos saat kirjeenä työtarjouksen ja väität, että se tuli sinulle niin myöhään, että et ehtinyt hakemaan töitä, niin joko hankit postista todisteet siitä, että kirje on viipynyt matkalla liian pitkään tai sitten saat karenssin. Työhallinnon sähköisessä järjestelmässä on tieto siitä, koska kirje lähti eli heillä on todiste lähettämisestä.

Vierailija
40/60 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

27 siis eikö se jokin sinne tietsikkaan saapunut juttu olekaan sitova? Onko kyse vain jostain vinkistä, kun näin tekstarilla lähestyvät?
.
Siinä oli lukenut jotain, että hakuaika työkkärin nettipalvelussa (vai mikä sen nimi oli, oliko joku omakantapalvelu) okevaan työpaikkaan menee umpeen tänään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kuusi