Mummi syöttää lapsille jatkuvasti nutellaa ja hilloa paahtoleivän kanssa
Olen monesti huomauttanut tästä, mutta tuloksetta. Toki lapset tykkää makeasta, mutta todella raivostuttavaa sokerin pakkosyöttämistä.
Kommentit (91)
Vierailija kirjoitti:
Hoida itse lapsesi, mummot eivät edes tiedä mitä on nutella.
Kuinka vanhoina sinä pidät mummoja ja pappoja? Katsos, kun eivät kaikki isovanhemmat ole "toinen jalka haudassa", vaan edelleenkin tänä päivänä on virkeitä, nuorehkoja, aikaansa seuraavia, työssä olevia ja nykyaikaisia isovanhempia.
Jos minä nyt saisin lapsenlapsen - ei mikään mahdottomuus, kun lapseni on jo 25-vuotias - niin itse olen tällä hetkellä 48-vuotias. Työelämässä, tiedän totta kai nykyajan ilmiöt ja uusimmat jutut ja saatan välillä tietää uusista trendeistä paremmin kuin oma lapseni.
Toki täällä av:lla hämärtyy ihmisten iät, kun useimissa ketjuissa, jotka käsittelevät vanhemmuutta, ihannoidaan iäkkäitä ensimmäisen lapsen äitejä ja isiä, vaikka se ei ole normaalia. Tietenkin tällaisilla 40+ vuotiailla ensivanhemmilla on iäkkäämmät omat vanhemmat, joten he eivät ehkä ole niin kartalla maailmanmenosta. Mutta onneksi on vielä ihmisiä, jotka tekevät lapset sen verran nuorina, etteivät isovanhemmat ole jo dementoituneita ja jossain hoitokodissa sängyssä makaamassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyypillinen nolo tarina jolla ap halusi vähän verenpaineen nostatusta palstalle. Varma tunnusmerkki on se kun ap ei kommentoi tänne yhtään mitään ja aloituskin niin epämääräinen, ei tosiaan käy selville että joka päiväkö se muori lapsille nutellaa syöttää vai silloin tällöin.
AP vastaa: miten niin nolo? Tulin ruokatunnille ja pääsin vasta nyt kommentoimaan. Ja tosiaan, makeat ruokailuhetken on melkeinpä jokaviikkoinen rutiini kun lapsenlapset on kuulemma "pakko saada aina käymään"
Kaikki, jotka täällä paljon käy tunnistaa nämä sinun trollisi,ap.
Vierailija kirjoitti:
Mummi tietävät mitä on Nutella! Ja mummeille voi suoraa sanoa että sitä pähkinä-nugaatti-suklaata EI meidän lapsille syötetä! Olen itse mummi (70) joten sen vanhemmille mummeille ei yleensä lapsenlapsia edes hyvällä omalla tunnolla jätetä hoitoon! Rajat mummille! Ja siitä hyvästä iso kiitos kun lapsista pitää huolta! Elämä on antamista ja saamista - giving and taking - ja sitä ei pidä unohtaa!
Syöttää väkisin?! Pakkosyöttäminen on pahoinpitelyä. Rikosilmoitus mummosta. Heti.
🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja tää estää lapsia kasvamasta aikuiseksi? Sinä olet ikävä ihminen, ei anoppi.
Ihme nillittäjä! Jos äiti on luonut ruokarutiinit, niin ei niistä saa noin vaan poiketa. Sokeri koukuttaa lapset todella nopeasti. t.eri
Jos ÄITI (ei varmaan koske isää) on luonut ruokarutiinit, niin äiti hoitaa lapsensa ihan itse, eikä vie lasta muiden hoidettavaksi, jossa saattaa olla erilaiset ruoka- ja hoitorutiinit. Niin helppoa se on
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiinnosta katsoin tuon Nutelan tuoteselosteen kun ei ole tuttu, hieman yllätyin!
Sokeri(56%), palmuöljy, hasselpähkinää (13%), rasvaton maitojauhe (8,7%), vähärasvainen kaakao (7,4%), emulgointiaine: lesitiinit (soija), vanilliini.
Mikä tuossa yllätti?
No se yllätti, että Nutella on käytännössä sokeri-palmuöljyseos, jossa on mausteena vähän pähkinää ja vielä vähemmän kaakaota. Se yllätti.
Nutella on oikeasti yksi epäterveellisimmistä tuotteista mitä lapselle voi antaa. Tuosta on helppo tehdä itse terveellinen versio
Minä olin mummulassa 6-vuotiaana yhtä soittoa kuusi viikkoa ja sinä aikana lihoin monta kiloa. Muistan, kun minun piti lähtiessä pukea päälle sama hame, joka minulla oli tullessa eikä nappi mennyt kiinni. Siihen piti tehdä monta senttiä pitkä lenkki. Äiti sanoi, että ei ollut tuntea minua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyypillinen nolo tarina jolla ap halusi vähän verenpaineen nostatusta palstalle. Varma tunnusmerkki on se kun ap ei kommentoi tänne yhtään mitään ja aloituskin niin epämääräinen, ei tosiaan käy selville että joka päiväkö se muori lapsille nutellaa syöttää vai silloin tällöin.
AP vastaa: miten niin nolo? Tulin ruokatunnille ja pääsin vasta nyt kommentoimaan. Ja tosiaan, makeat ruokailuhetken on melkeinpä jokaviikkoinen rutiini kun lapsenlapset on kuulemma "pakko saada aina käymään"
No onhan tää nolo, lapset syö harvemmin kuin kerran viikossa jotain mössöä niin sä tuut ilmoittamaan sen keskustelupalstalle. Miksi?
Tulevana mummona (kesällä) olen päättänyt että sokeria en lapsenlapselle syötä kuten en omalle lapsellenikaan ylettömiä määriä syöttänyt. Opetan tykkäämään erilaisista kasviksista, marjoista, kuten oman lapsenikin opetin. Vanhemmat saa syöttää lisättyä sokeria jos niin haluavat. Enkä halua aiheuttaa riitaa lapseni perheen kanssa.
Kauhistuneena katsoin kerran yhden äidin lasta joka oli ihan sairaalloisen kiinnostunut sokeripaloista. Itkien ja kitisten oli koko ajan syömässä sokeripaloja, sai pienen raivarin kun äiti otti sokerit pois. Varasteli sokeripaloja, ei kiinnostanut leikkiä toisten lasten kanssa, selkeä pakkomielle sokeripaloihin.
Aika vaikea kuvitella miten lapsi siitä rikki menee jos syö parin viikon välein nutellaleipää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiinnosta katsoin tuon Nutelan tuoteselosteen kun ei ole tuttu, hieman yllätyin!
Sokeri(56%), palmuöljy, hasselpähkinää (13%), rasvaton maitojauhe (8,7%), vähärasvainen kaakao (7,4%), emulgointiaine: lesitiinit (soija), vanilliini.
Mikä tuossa yllätti?
No se yllätti, että Nutella on käytännössä sokeri-palmuöljyseos, jossa on mausteena vähän pähkinää ja vielä vähemmän kaakaota. Se yllätti.
Nutella on oikeasti yksi epäterveellisimmistä tuotteista mitä lapselle voi antaa. Tuosta on helppo tehdä itse terveellinen versio
Ravitsemuksen kannalta täysin merkityksetön asia. Se on ihan eri asia jos sitä nutellaa syötäisiin jatkuvasti. Pieni herkuttelu silloin tällöin sopii oikein hyvin osaksi terveellistä ruokavaliota. Kesällä voi ihan hyvällä omallatunnolla syödä jätskiä, talvella juoda (sokeri) kaakaota ja joskus herkutella nutellaleivillä.
No vähän riippuu. Aika monet lapset on nykyään ylipainoisia liian vähäisen liikunnan ja sokerisen ruoan vuoksi. Jos mummon luona ollaan usein, voi liiallinen herkuttelu siellä johtaa oikeasti ylipainoon, kun arjessa on muutenkin paljon houkutuksia eikä tarpeeksi aktiviteetteja.
Vierailija kirjoitti:
Tämän päivän mummot on syöneet Nutellaa silloin kun sinä vielä pyörit äitisi helmoissa tutti suussa eli todellakin tiedetään mitä se on ja tiedetään että kenenkään ei pitäisi sitä syödä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä tuossa yllätti?
Ravitsemuksen kannalta täysin merkityksetön asia. Se on ihan eri asia jos sitä nutellaa syötäisiin jatkuvasti. Pieni herkuttelu silloin tällöin sopii oikein hyvin osaksi terveellistä ruokavaliota. Kesällä voi ihan hyvällä omallatunnolla syödä jätskiä, talvella juoda (sokeri) kaakaota ja joskus herkutella nutellaleivillä.
No jos se tosiaan on vain harvinainen herkku niin ei hirveästi ole merkitystä, mutta tosiaan on niitä lapsia jotka syövät tuollaista päivittäin ja silloin sillä on merkitystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä käyn aika paljon, enkä tunnista. Mistä sinä muka tunnistat?
Vierailija kirjoitti:
Minä olin mummulassa 6-vuotiaana yhtä soittoa kuusi viikkoa ja sinä aikana lihoin monta kiloa. Muistan, kun minun piti lähtiessä pukea päälle sama hame, joka minulla oli tullessa eikä nappi mennyt kiinni. Siihen piti tehdä monta senttiä pitkä lenkki. Äiti sanoi, että ei ollut tuntea minua.
Tulee mieleen sellainenkin tilanne, jossa 1) kotona ei ole jostain syystä saanut syödäkseen riittävästi ja on hyvin laiha ja 2) mummu on huolissaan ja tarjoaa paljon kaikkea, mikä vain maistuu, epäterveellistäkin, ja lopputulos on nopea lihominen. Sinun tilanteesi on kuitenkin voinut olla erilainen.
Minusta Nutella on aivan turha tuote ja ymmärrän kyllä, ettei AP halua lastensa syövän sitä ja hilloa jatkuvasti.
Onko mummi oma äitisi vai puolison äiti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulee mieleen sellainenkin tilanne, jossa 1) kotona ei ole jostain syystä saanut syödäkseen riittävästi ja on hyvin laiha ja 2) mummu on huolissaan ja tarjoaa paljon kaikkea, mikä vain maistuu, epäterveellistäkin, ja lopputulos on nopea lihominen. Sinun tilanteesi on kuitenkin voinut olla erilainen.
Olin ihan normaali lapsi, ei mitään allergioita eikä ruokahalussakaan ollut ongelmia. Muistan erityisesti herkkuna kahviin topatun pullan ja kotona tehdyn viilin, niillä kai se paino nousi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä käyn aika paljon, enkä tunnista. Mistä sinä muka tunnistat?
Se länkyttää tuota samaa lähes joka ketjuun, kaikki aloitukset on kuulemma saman ihmisen tekemiä. Ei sillä ole mitään elämää.
Tämä! Taitaa ap hoidattaa lapset mummillavapaa- ajalla, että pääsee itse harrastamaan ja bilettämään. Ja nyt syyllistää mummoa. Tämä on niin tyypillistä, projisoidaan omat ongelmat toiseen.