Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mummi syöttää lapsille jatkuvasti nutellaa ja hilloa paahtoleivän kanssa

Vierailija
09.02.2022 |

Olen monesti huomauttanut tästä, mutta tuloksetta. Toki lapset tykkää makeasta, mutta todella raivostuttavaa sokerin pakkosyöttämistä.

Kommentit (91)

Vierailija
61/91 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä näyttää ne kirjoittajat vetävän herneen nenään kaikkein eniten, jotka itse herkuttelee jatkuvasti Nutellalla ja kokevat siitä syyllisyyttä, koska tietävät sen olevan niin epäterveellistä (sokeri-palmuöljyseos, mausteena pähkinää ja ripaus kaakaota)

Vierailija
62/91 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja tää estää lapsia kasvamasta aikuiseksi? Sinä olet ikävä ihminen, ei anoppi.

Eli vanhemmilla ei ole sanansijaa siihen, mitä niille tarjotaan ja syötetään kyläreissuilla? Jos vaikka haluttaisiin opettaa lapsia suosimaan vähäsokerisia tuotteita, niin kaikki vesittyy kun mumma haluaa hemmotella mumman kullannuppuja makealla=ostaa heiltä rakkautta ja huomiota.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/91 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä näyttää ne kirjoittajat vetävän herneen nenään kaikkein eniten, jotka itse herkuttelee jatkuvasti Nutellalla ja kokevat siitä syyllisyyttä, koska tietävät sen olevan niin epäterveellistä (sokeri-palmuöljyseos, mausteena pähkinää ja ripaus kaakaota)

Sulla on nyt väärä käsitys siitä mitä tarkoittaa herneitten nenään vetäminen. Ei täällä kukaan ole loukkaantunut jos muori antaa tenaville nutellaa ja paahtoleipää. Kovasti vaan ihmetellään että mikä siinä niin kauheeta on, eikä ap ole vieläkään kertonut mikä tämä aloituksen pointti oli.

Vierailija
64/91 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paahtoleivän kanssa toimii parhaiten voi, ja lisäksi pikku sipaisu vadelma- tai appelsiinimarmeladia, jos makeutta haluaa lisää. Paljon terveellisempää kuin joku nuttella, ja tuo yhdistelmä uppoaa kyllä hyvin tenaviin.

Vierailija
65/91 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paahtoleivän kanssa toimii parhaiten voi, ja lisäksi pikku sipaisu vadelma- tai appelsiinimarmeladia, jos makeutta haluaa lisää. Paljon terveellisempää kuin joku nuttella, ja tuo yhdistelmä uppoaa kyllä hyvin tenaviin.

Ihan samaa sokerimössöä ne hillot on. Terveellisyyden kannalta ihan se ja sama laittaako nutellaa vai marmelaadia. Molemmista päälisissä on puolet pelkkää sokeria.

Vierailija
66/91 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän ketjun luettuani en enää yhtään ihmettele miksi yli puolet suomalaisista on ylipainoisia, ja lähes 10% sairastaa diabetesta. Osa kommentoijista ja alapeukuttajista ilmeisesti pitää sitä suurena ihmisoikeusrikoksena jos ei anna lapsen syödä säännöllisesti sokeria sokerin päällä. Mikä niissä terveellisemmissä vaihtoehdoissa pelottaa?

Vierailija
67/91 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummot on kokenu karun lapsuuden ja nuoruuden, makea oli silloin kortilla. Haluavat nyt hemmotella lapsenlapsiaan ja tarjota heille sellaista mitä eivät itse saaneet aikoinaan.

Vierailija
68/91 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaa rakkautta.

Vierailija
69/91 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen mummo ja syön aina aamuisin mm. paahtoleivän marmeladilla. Kun lastenlapset ovat täällä, haluavat he saman. Pitäisikö kieltää.

Vierailija
70/91 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja tää estää lapsia kasvamasta aikuiseksi? Sinä olet ikävä ihminen, ei anoppi.

Ihme nillittäjä! Jos äiti on luonut ruokarutiinit, niin ei niistä saa noin vaan poiketa. Sokeri koukuttaa lapset todella nopeasti. t.eri

Lapset on sokerikoukussa jo heti syntyessään.

Vierailija
71/91 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

väkisinkö se tunkee ipanan suuhun

Vierailija
72/91 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoitti:

Ostaa rakkautta.

Lahjojen antaminen on asia erikseen, tässä välitetään rakkautta ruoan kautta.

Vierailija
73/91 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän ketjun luettuani en enää yhtään ihmettele miksi yli puolet suomalaisista on ylipainoisia, ja lähes 10% sairastaa diabetesta. Osa kommentoijista ja alapeukuttajista ilmeisesti pitää sitä suurena ihmisoikeusrikoksena jos ei anna lapsen syödä säännöllisesti sokeria sokerin päällä. Mikä niissä terveellisemmissä vaihtoehdoissa pelottaa?

Lapsi syö pari, kolme kertaa kuussa paahtoleivän päällä sokerimössöä ja sen takia niistä tulee ylipainoisia ja saavat diabeteksen? Voi hyvää päivää. Eikä aloituksessa millään muotoa sanottu ettei ne mukulat söisi muuten terveellisesti.

Vierailija
74/91 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma mummi onneksi itse teki räiskäleet ja oli omaa mansikkahilloa. Ja pannarit, ai että. Nykyään alkaa mummot olemaan jo niin laiskoja että ostavat kaiken valmiina ja luulevat olevansa hyviä mummeja.

Vierailija
75/91 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan samaa sokerimössöä ne hillot on. Terveellisyyden kannalta ihan se ja sama laittaako nutellaa vai marmelaadia. Molemmista päälisissä on puolet pelkkää sokeria.

Syön koko aikuisikäni marmelaadeja jotka teen itse eikä niissä ole yhtään sokeria, vain steviaa. Steviaa käytän jo pari vuosikymmentä marmelaadien valmistukseen. Silloin tällöin joku Nutella ei ketään koukuta. Ei ole diabetesta tullut 72N, aikoinaan lapsena Suomessa ei ollut mitään aamupalaa koskaan, aikuisena ulkomailla opin syömään sentään joko toastia tai marmelaadilla täytetyn voisarven. Ap nipottaa turhaan kun itse ostaa kumminkin kilokaupalla irtokarkkeja ja suklaata kuten Suomessa on tapana. 

Vierailija
76/91 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano mummille että jos vielä kerran tapahtuu, ette tule käymään. 

Vierailija
77/91 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapset saa päivittäin jälkiruan ruuan jälkeen. Ikinä ei ole ollut mitään irrationaalisia himoja tai viikonlopusta päiväunelmointia kun saa "herkkuja". Ranskalainen tyyli, kaikki hoikkia ja terveitä ja elämä ei pyöri sen ympärillä "milloin saan herkkuja".

Vierailija
78/91 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma mummi onneksi itse teki räiskäleet ja oli omaa mansikkahilloa. Ja pannarit, ai että. Nykyään alkaa mummot olemaan jo niin laiskoja että ostavat kaiken valmiina ja luulevat olevansa hyviä mummeja.

Mitä sinä itse teet lapsenlapsillesi?

Vierailija
79/91 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen mummo ja syön aina aamuisin mm. paahtoleivän marmeladilla. Kun lastenlapset ovat täällä, haluavat he saman. Pitäisikö kieltää.

En ainakaan minä kiellä ja syön itse juuri samaa ja on hyvää. N71

Vierailija
80/91 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sano mummille että jos vielä kerran tapahtuu, ette tule käymään. 

Toinenkin nipottaja tiukkapipo.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kahdeksan