Teen viikossa virallisesti töitä 60-70 tuntia. Muita?
Kommentit (38)
Olen nyt tehnyt noin kahden vuoden ajan eli teen ns. päivätyötä ja lisäksi sivutyötä. Tunteja on päivässä 10-14 tilanteesta riippuen. Tykkään molemmista töistäni.
Eipä tuossa ole mitään ihmeellistä. Lähden 7 töihin ja tulen noin 17-18 kotiin. Sitten hoidan toiminimeni paperihommia ja myyntiä illalla/yöllä. Viikonloppuisin oman firman hommia, pakkausta, ostoa, lähetyksiä yms..
Vielä kolme vuotta ja kämpän laina on maksettuna. Sitten voi alkaa höllätä.
Jos työssä oikeasti viihtyy niin ok.
Moni ei viihdy ja tekee silti vastaavaan, sitten kuolinvuoteella ihmettelevät missä kiitos/palkinto, ei missään.
Ja kun niitä ammatteja on niin erilasiia, tossa yhdessä dokumentissa oli juuri ammatti-ruskettuja.
Sellaista satuilua tällä kertaa.
Ensinnäkin tuo on Suomessa ylityölainsäädännön mukaan kiellettyä.
Minun tavoitteeni on 12 tuntia päivittäin mutta en yllä edes 8 tuntiin.
Vierailija kirjoitti:
Työaikalaki ei koske yrittäjää tai johtajaa.
Samoin ongelmaa ei ole, jos palkansaaja tekee tuon vaikka 3 työnantajalle. Nykyään tuo on hyvin yleistä, kun lomaoikeuden takia työnantaja antaa tunteva vain alle lomaoikeuden rajan. Ihminen sitten tekee 2-3 työtä, että tienaa elantonsa.
Vierailija kirjoitti:
Älä viitsi. Friikku voi tehdä noin paljon.
Vierailija kirjoitti:
Minun tavoitteeni on 12 tuntia päivittäin mutta en yllä edes 8 tuntiin.
Itse olen aina päässyt 24 tuntiin vuorokaudessa. Ihan joka päivä. Olen niin päättäväinen.
Itse teen 40h/vko. Enempää en edes haluaisi.
On muutakin elämää, kuin työ.
Loppuunpalamisia on kyllä liian työnteon takia nähty.
Teen kolmea eri työtä. Jollain viikolla ehkä 40, seuraavalla 70. Kuukausipalkka kaikista.
Keikkailevana hoitajana kukaan ei ole kyllä koskaan mistään ylityölainsäädännöstä puhunut. Jonain viikkoina menee 80 tuntiakin rikki, jos vapaapäivinä keikkailee muualla ja tekee tuplavuoron yms. Töitä on niin paljon kun jaksaa tehdä.
Mulla kaksi eri työnantajaa ja työaika noin 60 tuntia mutta olen nopea ja tehokas ja teen noin 30-35 tunnissa. Olen tyytyväinen.
Teen joskus töitä yli 60h viikossa, kahdelle työnantajalle. Otan työni aika rennosti, etenkin sivutyöni joka on keikkahommaa, eli jaksan kyllä. Pitäisi ihan laskea onko tässä verotuksellisesti järkeä, tunteja saa painaa aika paljon pieneen palkkaan. Keikkatyöstä palkka huono, vakityön kohtuu ja lisien kanssa ok. Teen paljon öitä ja viikonloppuja. Kulut on pienet, asun miehen talossa ja ajan hänen autoa, ja osallistun kummankin kuluihin. Järjestely sopii minulle, en tahdo omistaa mitään ja rahaahan tässä säästyy. Olen säästeliäästi elänyt, mutta nykyään ostan laadukkaampaa vaatetta ja kodintavaraa silloin tällöin ja maksan kyllä työttömänkin eväät jos käyn perheen tai ystävien kanssa syömässä.
Teen viikossa 33h kolmen 11h yövuoron muodossa. Kuukaudessa jää 16-17 vapaapäivää. Tienaan paremmin kuin 5 arkiaamua n.40h tekevä ja 8-9 vapaata kuukaudessa omaava kollega. Kiitos!
- yökkö
Nautin elämästä!
Siihen ei kuulu työt :)
Aikanaan tein semmoista 270-280 h/kk. Paloin loppuun ja menetin työkykyni. Nyt taitaa seuraavalla käynnillä tulla lääkärin kanssa puheeksi koko eläke nykyisen puolikkaan sijaan. Ehkä tuommoiset tunnit sopii jollekin, minulle ne ei sopinut.
Raportoin 40h/vko, oikeasti töitä teen jonkun 10h/vko.
Riippuu työstä että onko kivaa . Itse teen 10-15 tuntia viikossa eli osa-aikatyö. Vaikka työ olisi kivaa niin vapaa-aika on aina kivempaa.
Työ on kivaa, mutta vastauksena kysymykseesi: Mika Lauhde.