Kavereihini ei kuulu lainkaan amiksia!
Huomasin tässä juuri, etten tunne yhtään vain ammatillisen koulutuksen tai peruskoulun käynyttä, jota pitäisin kaverinani. Ystäväpiirini koostuu lähinnä muista humanisteista, yhteiskuntatieteilijöistä ja taidealan ihmisistä. Muutama kauppiksen käynyt, luonnontieteilijä ja tietojenkäsittelytieteilijä kuuluu myös joukkoon. Sitten on yksittäisiä muiden alojen edustajia. Vanhimmat kaverini ovat tuttuja esikoulusta, pääosa opiskeluajoilta ja osa harrastuksista. Minulla on mielestäni normaali määrä kavereita: synttäreilläni oli kolmisenkymmentä minulle läheistä vierasta
Elänkö jonkinlaisessa kuplassa? Onko muita samanlaisessa tilanteessa?
Kommentit (66)
Eli kavereinasi on paljon tyhjäntoimittajia. Onnea vain sinullekkin. Moni taidealan ihminen on muuten ihan amislainenkin tai käynyt amiksen ja sen jälkeen amk. Mutta humakint on tyhjäntoimittajia ja harva työelämässä kiinni.
Ai niin, piti sanomani sellainen vielä, että meille tänne "amikseen" on tulossa taas aika iso määrä humikkeja opiskelemaan.
Enemmän aloituksessa ihmetytti, että jonkun mielestä 30 ihmistä on normaali määrä kavereita...
Aika kapea kaveripiiri sinulla, mutta eihän se välttämättä huono asia ole. Itse olen 21-vuotias ammattikoulusta valmistunut ja nyt aikuiskoulutuksessa opiskeleva nainen, ystäväpiiriini kuuluu 2 ammattikoululaista, 1 yliopistolainen, 1 AMK, yksi peruskoulun juuri ja juuri suorittanut. Kaveripiiriini taas kuuluu yhteensä 6 AMK:tä, 7 yliopistolaista, 4 amista, 2 peruskoulun suorittanutta. Kaikki omanlaisiaan ihmisiä.
No sitten sulla ei oo amiksia kaveripiirissä.
T. Amis