Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kavereihini ei kuulu lainkaan amiksia!

Vierailija
19.06.2015 |

Huomasin tässä juuri, etten tunne yhtään vain ammatillisen koulutuksen tai peruskoulun käynyttä, jota pitäisin kaverinani. Ystäväpiirini koostuu lähinnä muista humanisteista, yhteiskuntatieteilijöistä ja taidealan ihmisistä. Muutama kauppiksen käynyt, luonnontieteilijä ja tietojenkäsittelytieteilijä kuuluu myös joukkoon. Sitten on yksittäisiä muiden alojen edustajia. Vanhimmat kaverini ovat tuttuja esikoulusta, pääosa opiskeluajoilta ja osa harrastuksista. Minulla on mielestäni normaali määrä kavereita: synttäreilläni oli kolmisenkymmentä minulle läheistä vierasta

Elänkö jonkinlaisessa kuplassa? Onko muita samanlaisessa tilanteessa?

Kommentit (66)

Vierailija
21/66 |
20.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykypaikkakunnalla kaverini ovat pääosin akateemisen loppututkinnon suorittaneita, pari on jättänyt yliopisto-opinnot kesken. Kaikki mukavia tyyppejä. Yksi hemmo ei käynyt lukioa, mutta on tosi fiksu muusikko. Lapsuuskaveri kävi lukion, mutta jäi asumaan maatilalle ja jatkoi lopulta isänsä hommia siellä.

Vierailija
22/66 |
20.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok
sä olet valinnut ilmeisesti rajaksi sen että vain kuninkaalliset juuret kelpaavat sinulle seurapiiriksesi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/66 |
20.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole kavereita ollenkaan

Vierailija
24/66 |
20.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 12:40"][quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 12:09"]

[quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 14:28"][quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 14:19"] [quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 14:13"][quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 14:05"] Mullakin on vain yliopiston tai amk:n käyneitä kaveripiirissä. [/quote] Oletko koskaan ajatellut, että tämä voisi olla ongelma? -ap [/quote] Jaa, miksi olisi ongelma? [/quote]Kun on kavereina erilaisia ihmisiä, altistuu erilaisille näkökannoille. Kärjistäen: voisi olla virkistävää tuntea ainakin joku, joka äänestäisi persuja (vaikka arvot eivät varmaan menisikään meillä yksiin). -ap [/quote] Ja mistä päättelet, että erityisesti ammattikoulun käyneet äänestäisivät perussuomalaisia? Moni äänestää demareita ja Vasemmistoliittoa, jotkut vihreitä. Perussuomalaisia äänestää samat maalaisjuntit kuin Keskustaakin. Ja eikös Perussuomalaisten juntti/natsipoliitikot ole juuri yliopiston käyneitä pääasiassa, se turkulainen natsiämmä Lohela taisi opettaakin yliopistolla.

[/quote]

Taloustutkimuksen mukaan vain ammatti- tai peuskoulun käyneiden osuus perussuomalaisten kannattajista on 80 %. Esimerkiksi vihreiden kannattajista tällaiselta koulutuspohjalta ponnistaa 34 %. Korkeasti koulutettuja persukannattajia on 14 %, vihreillä 45 % -ap
[/quote]

Se ei tarkoita sitä, että 80% ammattikoululaisista äänestäisi perussuomalaisia vitun idiootti.

Vierailija
25/66 |
20.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaiset ketjut tuntuvat jotenkin todella säälittäviltä. Omat vanhempani ovat juristeja ja minä oken ekonomi. Kaveripiiriini kuuluu tasaisesti kaikenlaisen koulutuksen läpikäyneitä. Mitä väliä koulutuksella on ystävyyssuhteessa? Eikö sinulla ole kavereita ala-asteelta, harrastuksista ja muualta kuin koulusta?

Vierailija
26/66 |
20.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 13:38"]Tällaiset ketjut tuntuvat jotenkin todella säälittäviltä. Omat vanhempani ovat juristeja ja minä oken ekonomi. Kaveripiiriini kuuluu tasaisesti kaikenlaisen koulutuksen läpikäyneitä. Mitä väliä koulutuksella on ystävyyssuhteessa? Eikö sinulla ole kavereita ala-asteelta, harrastuksista ja muualta kuin koulusta?
[/quote]

Ps. Aikamoisen putkiaivoilta monet tässäkin ketjussa vastanneet vaikuttavat. Koko identiteetti ja olemassaolo rakennetaan jonkin yhden tutkinnon varaan, jonka kautta hahmotetaan maailmaa ja muita ihmisiä.

Vierailija
27/66 |
20.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne minäkään!
Ehkä liikun aivan erilaisissa harrastuksissa, tapahtumissa ja juhlissa kuin amikset. Edes sukuun ei ole siunaantunut yhtään.
Harrastan taidetta sekä tiedettä. Koulutukseltani olen maisteri.
Mustä näitä amiksia sitten voi bongata?en ole löytänyt taidenäyttelyistä, kirjastosta, museoista tai oikeastaan edes viinituvasta.
Prismasta?

Vierailija
28/66 |
20.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ammattikoulun käyneet halua olla tollasten idioottien kanssa, siksi teillä ei ole niitä kavereina.

Vierailija
29/66 |
20.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammattikoulun käynyt ja useimmat kaverini/ tuttavani ovat AMK:n tai yliopiston käyneitä.
On se jännä miten nämä sivistyneet ja korkeasti koulutetut arvostelevat amiksia tyhmiksi ja junteiksi.
Ette juuri anna itsestänne fiksua kuvaa. Eikös sivistynyt ihminen ole avarakatseinen ja hyväksyy ihmisen tittelistä riippumatta? Taidan olla väärässä.

Vierailija
30/66 |
20.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, että useinkaan "kuplassa eläminen" olisi tietoinen valinta, vaan ihmiset nyt vain ystävystyvät sellaisten kanssa, joilla on samoja kiinnostuksenkohteita. Missä esimerkiksi minä tutustuisin amistaustaisiin ihmisiin, kun työkavereissani tai harrastusten parissa ei heitä ole? Sama toimii varmasti myös toisin päin, eli turha syyllistää akateemisia siitä, etteivät he kelpuuta duunareita kaveriksi.

Vierailija
31/66 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on vain yliopiston tai amk:n käyneitä kaveripiirissä.

Vierailija
32/66 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 14:05"]

[/quote]

Oletko koskaan ajatellut, että tämä voisi olla ongelma? -ap

Vierailija
33/66 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kai se riippuu vähän missä alueellakin asut. Ja kuinka hyvätuloisista perheistä kaverisi tulee. Itse olen yo merkonomi ja minulla on kavereina niin vain lukion käyneitä/ kesken jättäneitä ja yliopiston käyneitä tai amk n suorittaneita kavereita. Kaikki ihan samanlaisia ihmisiä. Btw yliopisto ihmiset ovat ainakin tähän mennessä tehneet vähemmän aikaa palkka töitä kun nämä toiset. Että ei piä aatella että kouluttamattomat" jotenkin vaan lusmuilis. Korkeakouluihin on nykyään vaikea päästä ja ehkä kaikilla ei ole sitä sukua tukemassa kouluun pääsyä taloudellisesti kuin toisilla. Ja jos vihdoin pääsee, se on ollut kovan työn ja tuskan takana. Kyllä harmittaa, kun tietää joidenkin saavan asiat niin helpolla. No itse lohdutan itseäni näin. Jos ei olisi köyhiä/ keskituloisia ei olisi rikkaitakaan.

Vierailija
34/66 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras puoli ystävissä on se, että ne voi valita mieleisikseen. Ei sinulla mitään ongelmaa ole. Suorittavan työn tekijöissä ei myöskään ole mitään vikaa.

Vierailija
35/66 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä kautta heihin edes tutustuisit....?

Vierailija
36/66 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

aha

Vierailija
37/66 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 14:13"][quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 14:05"]

[/quote]

Oletko koskaan ajatellut, että tämä voisi olla ongelma? -ap
[/quote]
Jaa, miksi olisi ongelma?

Vierailija
38/66 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on puolet lukion suorittaneita ja puolet ammattikorkeakoulun suorittaneita. Itse kävin yliopiston.

Olisi pitänyt käydä yliopistoaikaan enemmän koulun riennoissa, käydä se tiiviimmin ja tutustua enemmän kaverimielessä muihinkin. Olisi hieman samanhenkisempiä kavereita ehkä nyt...

Vierailija
39/66 |
20.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 14:10"]En usko, että useinkaan "kuplassa eläminen" olisi tietoinen valinta, vaan ihmiset nyt vain ystävystyvät sellaisten kanssa, joilla on samoja kiinnostuksenkohteita. Missä esimerkiksi minä tutustuisin amistaustaisiin ihmisiin, kun työkavereissani tai harrastusten parissa ei heitä ole? Sama toimii varmasti myös toisin päin, eli turha syyllistää akateemisia siitä, etteivät he kelpuuta duunareita kaveriksi.
[/quote]

Siis voi v...u. Itse olen lukion käynyt,koska minua painostettiin se käymään ja kirjoitin ok E:n paperit hyvin vähällä valmistautumisella. Minä HALUAN olla ammattikoulun tai ammattikorkeakoulun käyneiden seurassa, koska PIDÄN heistä.

Yliopiston käyneet naiset voittopuolisesti rumia, yrittävät korostaa itseään koulutuksella näyttääkseen, että ovat jotain tai yhtä älykkäitä kuin miehet. Ja se typerien sivistyssanojen käyttö vain itsekorostuksena.

Olen paljon mielummin ammatti- tai amk-taustaisten ihmisten seurassa kuin yliopistokotkien. Ja eiköhän se ole niin päin, että ammattikoululaiset ei halua olla teidän seurassa, kun on parempaa seuraa tarjolla.

Vierailija
40/66 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 14:17"]

Mitä kautta heihin edes tutustuisit....?

[/quote]

Niinpä! Kolmikymppisenä ei ole muutenkaan erityisen helppoa saada uusia kavereita, ja tuntuu että kiinnostuksenkohteeni eivät oikein mene yksiin ammatillisten kanssa. En tietenkään seulo kavereita koulutustaustan mukaan, mutta niin vain kiinnostavat tyypit tapaavat olla korkeasti koulutettuja.

Omat vanhempani ovat muuten duunareita/alempia toimihenkilöitä, ja niin ovat monen akateemisen kaverinikin. Tämä osoittaa, että Suomessa sosiaalinen liikkuvuus on ainakin ollut hyvällä mallilla. -ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi neljä