Miten jurrissa naapurin perhe voi olla ennenkun soittaa jonnekin
Naapureilla on siis lapsi ja niillä on tapana kännäillä melkoisesti juhannuksena. Onpa perheen sisäinen pahoinpitelykin ollut kerran lähellä.
Ensimmäistä kertaa vähään aikaan vietetään juhannus kotona. Olemme vastuullisia ihmisiä joten miten pitkälle "kuuluu" katsoa tuollaista menoa ennenkun kutsutaan poliisit?
Kommentit (29)
[quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 13:57"]
TUU PAUKULLEEE!!!1!
[/quote]
Olen absolutisti joten kiitos ei.
Jos tarjoudut lapsenvahdiksi? Jos ei yhtään aikuista paikalla joka ei olisi päihtynyt niin asiaan kannattaa puuttua.
[quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 14:09"]
Jos tarjoudut lapsenvahdiksi? Jos ei yhtään aikuista paikalla joka ei olisi päihtynyt niin asiaan kannattaa puuttua.
[/quote]
En ole tarjoutumassa lastenvahdiksi, ja kyllä olen puuttumassa jos ne on ilmiselvästi juovuksissa.
Arvaa ap, ehtiikö ne sinun ilmoituksesi perään juuri tänään? Voi olla pikkasen kiirettä ihan oikeiden hätätapausten kanssa.
- Hätäkeskus.
- Täällä AP täältä näin. Naapurissa juodaan viinaa.
- Onko siellä hätätilanne?
- Ei, mutta ne ovat jurrissa. Pahasti jurrissa.
- Kirjaamme ilmoituksenne. Mutta pelkästään se, että naapurinne on juhannuksena humalassa, ei ole mikään syy kuormittaa hätäkeskusta. Hyvää viikonlopun jatkoa.
Jos siellä on pieni lapsi, ja kaikki aikuiset huomattavan humalassa, niin toki on poliisiasia. Mutta jos yksikin aikuinen on suht selvinpäin ja huolehtii lapsesta, sitten kaikki on hyvin. Paha paikka, koska et voi mennä sinne promillemittarin kanssa. Häkeen soittamalla tietysti siirrät vastuuta itseltäsi viranomaisille.
Minkä ikäinen lapsi? Jos siellä naapurissa mekastavat ja örveltävät, niin kyllä ottaisin itse aika nopeastikin, lapsen iästä tietysti riippuen, yhteyden päivystäviin sosiaaliviranomaisiin. Ei siis hätäkeskukseen tartte soitella. Sosiaaliviranomaiset osaavat kyllä sitten itse arvioida, lähtevätkö kotikeikalle vai ei.
[quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 15:31"]Arvaa ap, ehtiikö ne sinun ilmoituksesi perään juuri tänään? Voi olla pikkasen kiirettä ihan oikeiden hätätapausten kanssa.
[/quote]
Vedä alahuuli pääsi yli ja nielaise oikeiden hätätapaustesi kanssa.
[quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 15:39"]- Hätäkeskus.
- Täällä AP täältä näin. Naapurissa juodaan viinaa.
- Onko siellä hätätilanne?
- Ei, mutta ne ovat jurrissa. Pahasti jurrissa.
- Kirjaamme ilmoituksenne. Mutta pelkästään se, että naapurinne on juhannuksena humalassa, ei ole mikään syy kuormittaa hätäkeskusta. Hyvää viikonlopun jatkoa.
[/quote]
Mutta se on, jos siellä on lapsi! Onko ihmiset oikeesti näin idiootteja.
Ei hyvää päivää
Oletko varma että lapsi on kotona?
[quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 15:45"]
[quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 15:31"]Arvaa ap, ehtiikö ne sinun ilmoituksesi perään juuri tänään? Voi olla pikkasen kiirettä ihan oikeiden hätätapausten kanssa. [/quote] Vedä alahuuli pääsi yli ja nielaise oikeiden hätätapaustesi kanssa.
[/quote]Ottaako koville, kun SINUN maailmansuurin huolesi ei olekaan ihan juhannuksen prioriteettilistan ykkönen. Ime sitruunaasi.
[quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 15:46"]
[quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 15:39"]- Hätäkeskus. - Täällä AP täältä näin. Naapurissa juodaan viinaa. - Onko siellä hätätilanne? - Ei, mutta ne ovat jurrissa. Pahasti jurrissa. - Kirjaamme ilmoituksenne. Mutta pelkästään se, että naapurinne on juhannuksena humalassa, ei ole mikään syy kuormittaa hätäkeskusta. Hyvää viikonlopun jatkoa. [/quote] Mutta se on, jos siellä on lapsi! Onko ihmiset oikeesti näin idiootteja. Ei hyvää päivää
[/quote]Kerro, mikä siinä on hätätilanne, noin niin kuin ihan oikeasti vs. pahoinpitely, kolari, hukkuminen tai tulipalo? Siis muiden kuin kukkahattutätien mielestä? Ymmärrämme, että tilanne on toki huono, mutta vähän suhteuttamiskykyä.
Ne ls-ilmot voi tehdä muulloinkin kuin juuri häken kuormitetuimpana viikonloppuna.
[quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 15:44"]Minkä ikäinen lapsi? Jos siellä naapurissa mekastavat ja örveltävät, niin kyllä ottaisin itse aika nopeastikin, lapsen iästä tietysti riippuen, yhteyden päivystäviin sosiaaliviranomaisiin. Ei siis hätäkeskukseen tartte soitella. Sosiaaliviranomaiset osaavat kyllä sitten itse arvioida, lähtevätkö kotikeikalle vai ei.
[/quote]
Ihan sama soittaako sossulle vai häkeen, menevät yhdessä sinne joka tapauksessa.
[quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 15:29"][quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 14:09"]
[/quote]
En ole tarjoutumassa lastenvahdiksi, ja kyllä olen puuttumassa jos ne on ilmiselvästi juovuksissa.
[/quote]
Niinhän kirjoitinkin. Eli puutu asiaan jos kaikki aikuiset päihtyneitä.
Omituisen tarkasti tiedät, että "perheen sisäinen pahoinpitelykin" on ollut lähellä. Koska olethan vain pelkkä naapuri?
[quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 15:55"][quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 15:29"][quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 14:09"]
[/quote]
[/quote]
Niinhän kirjoitinkin. Eli puutu asiaan jos kaikki aikuiset päihtyneitä.
[/quote]
Juuri näin.
Ohis
TUU PAUKULLEEE!!!1!