Eroaminen kun toista yhä rakastaa
Onko kenelläkään ollut vastaavanlaista tilannetta? Olemme siis olleet mieheni kanssa yhdessä yhdeksän vuotta. Välitän hänestä paljon ja pidän häntä hyvänä ihmisenä, mutta suhteessamme on jo pitempään ollut ongelmia, jotka johtuvat pohjimmiltaan siitä, että meistä on vuosien varrella tullut tosi erilaisia ihmisiä (aloimme seurustelemaan tosi nuorina) ja meillä on nykyään hyvin erilaiset näkemykset tietyistä asioista. En nyt lähde erittelemään sen tarkemmin tunnistetuksi tulemisen pelosta, mutta sanotaan, että kahden ihmisen on aika hankala elää yhteistä elämää, jos molemmat ovat ihan eri mieltä siitä, mikä on hyvää elämää.
Tuntuu hirveän pahalta, koska kuten sanoin, rakastan häntä yhä, mutta suhteessa ei yksinkertaisesti ole hyvä olla. Olen vatvonut tätä päätöstä pitkään, mutta nyt alkaa tuntua ettei tässä enää muuta voi. Mies ei haluaisi erota, luulen että pelkää yksin olemista. Halusin kai vaan kuulla, onko kenelläkään muulla ollut samanlaista.
Kommentit (23)
Mulla on samanlainen tilanne. Ongelma vain pahempi koska on oltu yli 30 vuotta yhdessä ja aikuiset lapset. Niin kauan kuin elämä oli pelkkää työtä ja perhe-elämää kaikki jaksoi painaa villaisella. Nyt kun ei enää ole niin ongelmat kärjistyy. Asumme minun omistamassa asunnossa enkä oikein voi itse muuttaa muualle kun en voi tietää miten omaisuudelleni käy poissa ollessani. Jos taas haen miehelle häätöä ja asun tässä puoli vuotta yhtä aikaa niin tiedän että mies tekee elämästäni helvettiä ja saattaa olla että saa lapsetkin puolelleen kun minusta tulee tarinan pahis.
Olet Ap minuun nähden hyvässä tilanteessa jos teillä ei ole lapsia tai jos ette asu sinun omistamassasi asunnossa. Sen kun hommaat asunnon ja muutat pois. Ja kannattaa tiedostaa että mies saattaa olla läheisriippuvainen eikä edes rakasta sinua. Tämä on kasvun paikka teille molemmille.
Oon eronnut rakastuneena seurustelusuhteesta. Eli ei ollut yhteistä elämää ja perhettä jaettavana. Tilanne alkoi luisua huonoon suuntaan, enkä halunnut pahempaa. Kyseessä oli vain suuret tunteet ja ihmissuhde silloin maailman tärkeimmästä ihmisestä. Ratkaisu oli oikea. Eron jälkeen oli hankalaa kaikin puolin. Ihmissuhde jatkui aluksi, tunteet eivät olleet kuolleet. Oli vaikea päästä eteenpäin. Aika teki tehtävänsä ja tarvittiin myös välimatkaa. Ratkaisu oli silti oikea, vaikka oli kipeä.
Moni eroaa esim alkoholistimiehestään, tai naisestaan, vaikka rakastaa. Koska elämä on mahdotonta ja tuhoon tuomittua. oikeastaan irtipäästäminen on rakkautta, saa kumpikin osapuoli aloittaa uudestaan.