Hemmeti hypomania!!!
Pelkään et muuttuu taas psykoottiseksi maniaksi.Oon tuhlannu hirveesti rahaa ja käyn
kierroksilla:-( Ollaan vielä mökillä et täältä vaikee päästä sairaalaan jos vointi huononee.Onko muita hypomania oireisia.
Kommentit (51)
EI just nyt.Miten muu perhe reagoinut?
No mies vähän huolissaan kun edellinen kerta tuoreessa muistissa.Lapsille 5 kpl yritän olla niin rauhallinen kuin pystyn mutta ehkä ne tajuaa kuitenkin vaikka en tällä kertaa niille oo asiasta puhunut.
ap
Eikö ketään paikalla jolla samanlaisia oireita.Mukava että jonnelin saa avautua.
Lääkitystä on tehostettu.Ja oma sh ja lääkäri tietävät.Herkästi käskivät hakeutumaan päivystykseen jos olo menee huonommaksi mutta nyt ollaan tosiaan mökillä pitkän matkan päässä lähimmästä sairaalasta joten vähän pelottaa.Onneksi ei psykoottisia oireita vielä.
Ostin juuri kahdellasadalla eurolla Marimekon kippoja nettialesta. Sitten joskus pidän yksinäisenä hypomummona itselleni teekutsuja.
Mulla myös lamictalin lisäksi ketipinor 400 mg.Ei tarvinnu onnex lähtee päivystykseen.Mökillä riittää onnex kaikenlaista puuhaa.Kiitos asiallista kommenteista.
ap
[quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 11:26"]Lääkitystä on tehostettu.Ja oma sh ja lääkäri tietävät.Herkästi käskivät hakeutumaan päivystykseen jos olo menee huonommaksi mutta nyt ollaan tosiaan mökillä pitkän matkan päässä lähimmästä sairaalasta joten vähän pelottaa.Onneksi ei psykoottisia oireita vielä.
[/quote]
Eikö uiminen jääkylmässä vedessä auta?
Joop, löytyy kakssuuntanen ja sitä kautta hypomania... On se raskasta. 17-vuotiaana vielä ostin legoja ja muita lasten juttuja vaikka kuinka paljon, kun alkoi tuntua että tarviinkin niitä. Ja sitten lähemmäs 200 euron hammasharjan. Lääkityksettömänä tää sairaus mulla on, mutta aika selkeesti diagnoosin edellytykset täyttyy.. :D Tsemppiä.
Kokeile meditaatiota? Youtubesta löytyy varmasti jotain ohjevideoita, jos et ole ennen harrastanut. :) Eräällä läheiselläni on hyviä kokemuksia tästä!
Täällä yksi bipokakkonen, jolla hypomaniat onneksi lieventyneet ajan, lääkityksen ja jutteluavun myötä. Mitä nyt pari viikkoa tuli pidettyä taas oikein kunnon shopping-spree ja ostettua niin paljon kesärättejä, että eivät kaappiin mahdu. Taidan palautella...
No kamat voi palauttaa.Anna koneet ja kortit miehelle.Pyydä selvittämään lähin päivystys varuilta.Jos lääkitystä just rukattu,niin sekin voi aluksi heilauttaa.Mikäli löytyy rauhottavia,niin ota tarpeen mukaan.Alkoholit pois ja mies piilottaa jos on.
Lääkityksenä lamictal.Sitä juuri nostettu.Muut mielialan tasaajat ei käy sivuoireiden takia.Oon käyttänyt rauhottavaa ja unilääkettä joiden avulla oon nukkunut.Alkoa tekee mieli ottaa vähän jos se rauhottais.Muutenkin juon tosi vähän.Enkä viitti pilata lasten juhannusta lähtemällä päivystykseen ja se on tosiaan n.100 kilometrin päässä.
Kun mulla oli tosi iso annos ketipinoria viime manian aikana(800 mg).niin sain veritulpan.Veikkaan et johtu siitä.Tän takia moni lääke arveluttaa enkä ketipinoria suostu nostaan enää yhtään.Mulla oli silloin myös lisäksi lito,abilify ja temesta.Tän päivän oon taas touhunnut.
ap
Kortin sulku ja rahahanat miehelle. Käy joka päivä raivokas tunnin juoksulenkki. Syö hiilaria. Harrasta seksiä. Nämä rauhoittavat.
En voi selkäoireiden takia juosta.Se olis kyllä tosi hyvä keino.Seksiä useamman kerran viikossa.Toivon tosiaan et tää menee ohi eikä muutu pahemmaksi.Kylmää järveä vois kokeilla.Ja sauna yleensä jonkin verran.
Niin ja mulla ykköstyypin kakssuuntainen.Ja sairastuim vasta kun nuorinkin lapsi oli 2.v. jos joku sanoo et miksi hankit noin monta lasta kun oot sairas.
ap
[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 11:56"]Mulla myös lamictalin lisäksi ketipinor 400 mg.Ei tarvinnu onnex lähtee päivystykseen.Mökillä riittää onnex kaikenlaista puuhaa.Kiitos asiallista kommenteista.
ap
[/quote]
Ok. käsitin, että sulla pelkkä lamictal. Nosta Ketipinor asteittain 600mg jos muu ei auta?