Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko tylsyyteen kuolla?

Vierailija
19.06.2015 |

Seota varmaan ainakin voi. Taas kolme pitkää päivää kotona ilman mitään tekemistä. Jos jotain vaihtelua elämään kaipaa, voi miettiä että jos keittäis uusia perunoita vanhojen sijaan. Ainaista yksin möllöttämistä tämä elämä ja lasten kanssa olemista. Viiteentoista vuoteen ei ainuttakaan illanviettoa ystävien kanssa, ei ainuttakaan kahdenkeskistä iltaa miehen kansa (ei sen puoleen että enää kiinnostaisikaan vähääkään), ei ainutta mukavaa lomareissua, ei yhtään aikuisessa seurassa nähtyä konserttia, ei ainuttakaan viinilasillisen äärellä käytyä pitkää keskustelua. Aina vaan tätä samaa, miettiä että siivoisko sitä ensin vai laittaisko ruokaa. Illan piristyksenä mahdollisesti kahvit iäkkään sukulaisrouvan luona. Meillä ei ole ketään tuttua joka hoitaisi lapsia ja mies on sitä mieltä muutenkin, että lapset pitää hoitaa itse. Keskenään ne ei ihan vielä pärjää. Minä voisin mennä jonnekin kaverille, mutta se on vähän kuin Tuhkimolla, että sitten pääsen jos kaikki työt on ensin hoidettu ja kotona pitää olla klo 21 viimeistään että olen laittamassa lapset nukkumaan. Eikä ketään kaveria kyllä enää edes ole. Mies tuijottaa televisiota päivästä ja illasta toiseen ja lähtee ABC:lle notkumaan kun lapset menevät nukkumaan. Mua niin ahdistaa tämä elämä, eikä mies voi tajuta, vaan on sitä mieltä, että sillä on vaan itsekäs vaimo joka vaatii kuun ja tähdet taivaalta.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma moka. Lapset ei taida olla 15 vuotta ja kuitenkin niin kauan olet kärvistellyt. Miksi teit lapset? Tylsyyden voittamiseksi? Otit miehen, koska kuka vaan kelpasi siinä vaiheessa. Sitten vain ajauduitte lastentekoon. Niin tuttu tilanne. Jäikö nuoruus elämättä? Niin makaa kuin petaa...

Vierailija
2/24 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse elämäsi teet. Minä rakastan musiikkia, kuvataiteita, lukemista, elokuvia, liikuntaa ja ruoanlaittoa. Lasten kanssa voi tehdä kaikkea kivaakin. Kuulostaa siltä, että et ole kovin kekseliäs ihminen. Päätä, että teet joka päivä jonkun uuden hauskan jutun, niin kohta sinulla on mielenkiintoinen elämä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset ota eroa

Vierailija
4/24 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moni kyllä on sitä mieltä, että ei niillä kavereilla enää mitään tee, kun on puoliso ja ehkä lapsia.

Vierailija
5/24 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikenlaisten urpojen kanssa sitä lapsia tehdään!

abc:llä?

kuulostaa ahdistavalta, todella ahdistavalta!

Vierailija
6/24 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 10:59"]Oma moka. Lapset ei taida olla 15 vuotta ja kuitenkin niin kauan olet kärvistellyt. Miksi teit lapset? Tylsyyden voittamiseksi? Otit miehen, koska kuka vaan kelpasi siinä vaiheessa. Sitten vain ajauduitte lastentekoon. Niin tuttu tilanne. Jäikö nuoruus elämättä? Niin makaa kuin petaa...
[/quote]
Tä? Vanhin lapsi on 15, ja ihan on toivottuja lapset, tehty siksi että halusin lapsia. Eikä ole nuoruuskaan jäänyt elämättä. Oletko ihan tosissasi sitä mieltä, että jokaisen lapsia hankkineen on vietettävä kotona niiden kanssa kaikki 20 vuotta ilman tylsistymistä? Ap

Vierailija
7/24 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eroa??? Nyt ymmärrän miksi ihmiset eroavat niin helposti. Itse ollaan tylsiä ja syytetään toista. Ap! Piristy ja keksi itse kaikkea kivaa perheelle ja itsellesi.

Vierailija
8/24 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

vitutukseen ainakin voi ja kyllähän tollanen tylsä elämä alkaa pikkuhiljaa vitutella

otan osaa

Vierailija
9/24 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 11:01"]Itse elämäsi teet. Minä rakastan musiikkia, kuvataiteita, lukemista, elokuvia, liikuntaa ja ruoanlaittoa. Lasten kanssa voi tehdä kaikkea kivaakin. Kuulostaa siltä, että et ole kovin kekseliäs ihminen. Päätä, että teet joka päivä jonkun uuden hauskan jutun, niin kohta sinulla on mielenkiintoinen elämä.
[/quote]
Joo, olet oikeassa. Tuntuu, että ajatukseni kiertävät liikaa sen asian ympärillä, että kaipaan aikuista seuraa. Viihdyn kyllä lasteni seurassa; he ovat kaikki oikein kivoja persoonia ja hyvää seuraa. Mutta kaipaan aikuisia juttukavereita ja aikuisten kanssa tekemistä muutenkin kuin töissä. Kesällä tämä korostuu, kun ainoa harrastukseni on tauolla. Kaipaisin ihan valtavasti vaikka kävelylenkkiä muutaman kerran viikossa jonkun aikuisen, kiinnostavan ihmisen kanssa. Tai leffailtaa aikuisen kanssa. Tai piknikkiä, jolla olisi aikuinen juttukaveri. Tai vaikka saunomista ja selänpesua, jonka tekisi mies. Mutta ei ole ketään tai mitään sellaista. Ap

Vierailija
10/24 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 11:04"]Eroa??? Nyt ymmärrän miksi ihmiset eroavat niin helposti. Itse ollaan tylsiä ja syytetään toista. Ap! Piristy ja keksi itse kaikkea kivaa perheelle ja itsellesi.
[/quote]
Ihan oikeasti en tiedä, miten se tapahtuu. Mies tykkää käydä katsomassa poikimme kanssa urheilua ja moottoriurheilua, itse en jaksa kumpaakaan. Yrittänyt olen kyllä. Minä tykkäisin vaikka saunoa mökillä, laittaa sitten lapset unille ja jatkaa aikuisten iltaa nuotiolla ja juoda lasilliset viiniä, mutta en saa sellaiseen seuraa. Voisin myöa lähteä päivävaellukselle koko perheen kanssa, mutta muut eivät halua. Museot eivät kiinnosta kuin minua, samoin on teatterin kanssa. Lautapelejä on pelattu kyllästymiseen asti ja samoin olen laittanut lasten kanssa ruokaa niin ettei siinä ole mitään piristävää vaihtelua. Rahaa on vähän, joten mihinkään ulkomaille ei tätä porukkaa raijata. Ap

Vierailija
11/24 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain tylsillä ihmisillä on tylsää. Minä saisin kulumaan loputtomasti aikaa omiin harrastuksiini ja mielenkiinnonkohteisiini. Aina on mielenkiintoisia kirjoja luettavana, asioita ihmeteltävänä, uusia taitoja opeteltavana. Harmi kyllä minulla ei ole loputtomasti aikaa. :/

Vierailija
12/24 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 10:59"]

Oma moka. Lapset ei taida olla 15 vuotta ja kuitenkin niin kauan olet kärvistellyt. Miksi teit lapset? Tylsyyden voittamiseksi? Otit miehen, koska kuka vaan kelpasi siinä vaiheessa. Sitten vain ajauduitte lastentekoon. Niin tuttu tilanne. Jäikö nuoruus elämättä? Niin makaa kuin petaa...

[/quote]

Kovakielisesti sanottu, mutta tottahan tämä on.

Vierailija
13/24 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten hankkiminen vähenee käytettävissä olevaa rahaa, hankaloittaa harrastamista, kaventaa hyvin helposti sosiaalista piiriä ja lukitsee suhteeseen, joka ei ole millään muotoa tyydyttävä.

Vierailija
14/24 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei, aika kova tyrmäys tuli täältä ajatuksilleni. Nostin imurin jo esille, aika tarttua hommiin ja lopettaa taas tämä rutina. Huoh. Ap

Vierailija
15/24 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi 15 vuotiaita nuoria pitää laittaa nukkumaan? Hanki harrastuksia ja ala opiskelemaan, siinä niitä ihmisiä tapaa ja saa seuraa. Jätä se ukko sinne apsille lojumaan ja mene itse eteenpäin, herää jos herää. Toista et voi kuitenkaan muuttaa.

Vierailija
16/24 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee asioille jotain äläkä vaan valita.Se faktahan on että jokainen vastaa omasta elämästään loppupeleissä eikä kukaan voi sulle tyhjästä elämää nyhjästä jos ite istut vaan sohvalla.

Vierailija
17/24 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 11:30"]

Okei, aika kova tyrmäys tuli täältä ajatuksilleni. Nostin imurin jo esille, aika tarttua hommiin ja lopettaa taas tämä rutina. Huoh. Ap

[/quote]

Tee ensi kerralla niin, että avaat ketjun jollakin yleisellä kysymyksellä ja kirjoitat oman viestisi kakkoseksi tai kolmoseksi. Aloittajia vihataan täällä aina.

Vierailija
18/24 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 11:25"]Vain tylsillä ihmisillä on tylsää. Minä saisin kulumaan loputtomasti aikaa omiin harrastuksiini ja mielenkiinnonkohteisiini. Aina on mielenkiintoisia kirjoja luettavana, asioita ihmeteltävänä, uusia taitoja opeteltavana. Harmi kyllä minulla ei ole loputtomasti aikaa. :/
[/quote]

Samoin. Vain lapsena joskus oli tylsää. Nykyään aika kuluu liiankin nopeasti. Ikää 42v.

Vierailija
19/24 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 11:35"]Miksi 15 vuotiaita nuoria pitää laittaa nukkumaan? Hanki harrastuksia ja ala opiskelemaan, siinä niitä ihmisiä tapaa ja saa seuraa. Jätä se ukko sinne apsille lojumaan ja mene itse eteenpäin, herää jos herää. Toista et voi kuitenkaan muuttaa.
[/quote]
Ei esikoista tarvitsekaan laittaa nukkumaan, mutta nuorimmat kyllä, ovat pieniä koululaisia. Ette uskokaan, kuinka odotan näiden vuosien jälkeen sitä päivää, kun minun ei tarvita iham välttämättä olla joka ilta huolehtimassa lapset sänkyyn. Sitten aion lähteä johonkin, vaikka jonkun bändin keikalle tai firman pikkujouluun. :) Se päivä koittaa kyllä ihan lähivuosina jo. Opiskelemaan olen jo alkanut, se on se minun ainoa harrastukseni ja kaipaan sitä valtavasti näin kesällä. Ap

Vierailija
20/24 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 12:01"]

[quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 11:35"]Miksi 15 vuotiaita nuoria pitää laittaa nukkumaan? Hanki harrastuksia ja ala opiskelemaan, siinä niitä ihmisiä tapaa ja saa seuraa. Jätä se ukko sinne apsille lojumaan ja mene itse eteenpäin, herää jos herää. Toista et voi kuitenkaan muuttaa. [/quote] Ei esikoista tarvitsekaan laittaa nukkumaan, mutta nuorimmat kyllä, ovat pieniä koululaisia. Ette uskokaan, kuinka odotan näiden vuosien jälkeen sitä päivää, kun minun ei tarvita iham välttämättä olla joka ilta huolehtimassa lapset sänkyyn. Sitten aion lähteä johonkin, vaikka jonkun bändin keikalle tai firman pikkujouluun. :) Se päivä koittaa kyllä ihan lähivuosina jo. Opiskelemaan olen jo alkanut, se on se minun ainoa harrastukseni ja kaipaan sitä valtavasti näin kesällä. Ap

[/quote]

Miksi miehesi ei voi laittaa lapsia nukkumaan? Eikö hän osaa? Mitä jos sinä joudut vaikka sairaalaan pidemmäksi aikaa? Kukas ne lapset silloin laittaa nukkumaan?