Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis miksi tytöt vastaavat näin?

Vierailija
19.06.2015 |

Jos puhuu tytön kanssa esimerkiksi whatsapissa tai kikissä, keskustelu on yleensä tällaista:

P: "Mitä kuuluu :)?"

T: "Ihan hyvää"

P: "Mitä oot tehnyt tänään?"

T: "Empä mitään kummallista, sä?"

P: "Noo, ollut ulkona leikkaamassa ruohon ja juossut koiran kanssa lenkillä, ajattelin tänään tehä myös pannukakkuja. Nii ja sen koiran nimi on rekku.. :D"

T: "Okei :)"

...

P: "Onko teillä koiraa tai muuta lemmikkieläintä?"

T: "Joo, kissa :3"

P: "Mikä sen nimi on ? :)"

T: "Törrö"

P: "Hassu nimi :D Mistä te/sä ton keksit?

T: "En muista"

P: "Okei :/"

Ja keskustelu jää siihen kunnes seuraavana päivänä:

T: "Moi"

P: "Moi, mitäs kuuluu :)?"

T: "Ihan hyvää, sulle?"

P: "No eipä kummosempia kuin että osuin just veitsellä sormeen kun olin leikkaamassa salaattia :P"

T: "Ok"

Miksi se keskustelu on tuollaista? Ei kertakaikkiaan löydä puheenaihetta koska tytöt ei koskaan (En yleistä, mutta 95% tapauksista) aloita mitään keskustelua muutakuin tuo "Moi" silloin tällöin. Ja tämä siis kun on käyty jo kaikki harrastukset ja sun muut puheenaiheet läpi. Mitä tytöt olettaa että pitäisi puhua?

Kommentit (59)

Vierailija
1/59 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko teinejä?

Vierailija
2/59 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 02:37"]

Oletteko teinejä?

[/quote]

Kyllä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/59 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saman huomannut ihan varttuneempien naisten kanssa. Miehenä joutuu ns. ohjaamaan keskustelua ja keksimään aiheita. Mikä tässä on takana?

Vierailija
4/59 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 02:39"]Saman huomannut ihan varttuneempien naisten kanssa. Miehenä joutuu ns. ohjaamaan keskustelua ja keksimään aiheita. Mikä tässä on takana?
[/quote]
Itse 27v "varttunut" nainen ja mulla taas "ongelma", että kirjoitan pitkiä chattailyviestejä somessa niin miehille kuin naisille, tästä ei kylläkään kukaan ole harmistunut. Joten vaikea päästä joidenkin muiden naispuolisten mielenmaisemaan

Vierailija
5/59 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syy on yksikertaisesti siinä, että naisella on monta pommittajaa ja yrittäjää, joiden viesteihin pomppii vastailemaan niihin sen kummemmin keskittymättä tai vaivaa käyttämättä. Naisen ei tarvitse luoda keskustelua. Jos joku kyllästyy tuohon yksipuoliseen keskusteluun, niin sosiaalisen median perukoilta tulee kaksi uutta kundia lisää yrittämään ja antamaan huomiota. Samaan ilmiöön törmää nettitreffeillä, gallerioissa yms...

M24

Vierailija
6/59 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen on a.) tylsä , b.) se juttelee samaan aikaan toisen kanssa tai c.) ei ole yhtään samanhenkinen kuin sinä. Eli turha tuhlata ruutia ja energiaa, ellet ole masokisti.

Vierailija
7/59 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä keskustelu on tuollaista, jos toista ei kiinnosta..

Vierailija
8/59 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 02:45"]

Yleensä keskustelu on tuollaista, jos toista ei kiinnosta..

[/quote]

Entä jos on antanut osoittaa, että kiinnostaa?

Vierailija
9/59 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä aloitus. Tuollaistahan se aina on ja valitettavasti tulee olemaan läpi elämän. Naiset ikään kuin jäävät vain töllöttämään ja odottavat miehen tekevän jotain, mutta eivät sano mitä.

Chatit toimivat näin;

-mies kohtaa miehen (mies katkaisee heti)

-nainen kohtaa naisen (nainen katkaisee usein)

-nainen ja mies kohtaavat (kumpikaan ei katkaise, mutta nainen jää vain olemaan ja mies yrittää viedä asioita eteenpäin vimmalla yleensä epäonnistuen)

Naisten keskustelusta puuttuu tavoitteellisuus, joka on miehille ominaista. Mies yrittää aina edetä seuraavalle asteelle ja siitä eteenpäin.

Myös nettideitissä tämä ongelma on erityisen vituttava. Kun ne harrastukset sun muut CV:t on käyty, niin sitten pitäisi lähteä treffeille tai oikeastaan sinne voisi lähteä ilman kirjoittelua ja sanoa ne samat asiat siellä ja katsoa onko "kemiaa". Mutta harvoin keskustelu mitenkään etenee ja ei mieskään voi tyhjästä mitään erikoisempaa keksiä, kuin sanoa että tämmöinen mä oon ja mitä jos mentäisiin pihalle katselemaan maailmaa. Tähän vastaus on sitten lähes aina kieltävä.

Miehen ainut konsti herättää kiinnostus on olla ns.naisen tyyppiä, joka on harvinainen yhteensattuma tai sitten herättää kiinnostus puhtaasti statuksella (esim.jos vanhempi mies on erityisen hyväpalkkainen, niin nuo kemiajutut voi joskus sivuuttaa ja mennä vain suoraan treffeille, koska se miehen status ikään kuin riittää kiinnostukseen) tai sitten onnistua hirveällä säkällä heittämään joku hauska juttu oikeaan aikaan, joka laukaisee kiinnostuksen.

-Mies 29v + 1v-

Vierailija
10/59 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti näitä tyttöjä ei erityisemmin kiinnosta keskustella kanssasi, joten he eivät vaivaudu keskustelemaan aktiivisemmin. Jos nämä tytöt eivät ole kavereitasi vaan jotain tuntemattomia, saattaa myös olla että he ovat ujoja eivätkä siksi keksi mitään sanottavaa.

Vierailija
11/59 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 02:44"]

Syy on yksikertaisesti siinä, että naisella on monta pommittajaa ja yrittäjää, joiden viesteihin pomppii vastailemaan niihin sen kummemmin keskittymättä tai vaivaa käyttämättä. Naisen ei tarvitse luoda keskustelua. Jos joku kyllästyy tuohon yksipuoliseen keskusteluun, niin sosiaalisen median perukoilta tulee kaksi uutta kundia lisää yrittämään ja antamaan huomiota. Samaan ilmiöön törmää nettitreffeillä, gallerioissa yms...

M24

[/quote]Vanhemmilla naisilla ei ole enää niin paljon yrittäjiä ja muutenkin on tullut järkeä päähän, että osaa itsekin osoittaa kiinnostusta vastakkaista puolta kohtaan ja luoda keskustelua. Vanhemmat naiset ovat huomanneet, että se eniten huomiota ja kehuja antava ei ole välttämättä se paras vaihtoehto, vaan niiden hyvien miesten eteen joutuu itsekin tekemään jotain muuta kuin jäädä vain passiivisesti vastailemaan.

Vierailija
12/59 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen kovasti alapeukkuja. Olisi kiva jos alapeukuttajat myös kommentoisitte, että tietäisin mitä teen väärin, sitä tietoahan tänne tulin hakemaankin. Ap

Vierailija
13/59 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisila puuttuu myös miehille ominainen kyky tarkastella itseään ja motiivejaan ulkopuolelta, joten naiset eivät itsekään ymmärrä, mikä heitä oikein ohjailee ja miksi he tuntevat kuten tuntevat. Tähän vielä tuo oman osansa se, että seuraa on muutenkin paljon ja sitten on helppo uskoa kohtaloon ja kauniiseen huuhaahan, koska on paljon miehiä pehmittämässä todellisuutta.

Miehille nuo asiat ovat hyvin selkeitä ja loogisia. Yksinäinen mies näkee peruspirkon ja päättelee heti, että seurustelu lievittäisi yksinäisyyttä (minä + pirkko = minä ei enää yksin) ja rupeaa työstämään projektia. Ei miehen tarvitse miettiä, miten hän voisi kiinnostua pirkosta tai miksi hän kiinnostui hänestä. Miehen kiinnostus oli jo miehen sisällä olemassa selkeänä ennen koko pirkon näkemistä. Pirkko taas ei vielä edes tajua miehen olemassaoloa ja mies ikään kuin tulee eläväksi lihaksi vasta myöhemmin, kun joku miehen temppu laukaisee pirkon tunnesensorit tai sitten ei.

-Mies 29v + 1v-

Vierailija
14/59 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 02:51"]Ihmettelen kovasti alapeukkuja. Olisi kiva jos alapeukuttajat myös kommentoisitte, että tietäisin mitä teen väärin, sitä tietoahan tänne tulin hakemaankin. Ap
[/quote]
Et ole tehnyt ainakaan viestittelyssä mitään väärää, kohteet eivät vaan ole oikeita

Vierailija
15/59 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 02:57"]

[quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 02:51"]Ihmettelen kovasti alapeukkuja. Olisi kiva jos alapeukuttajat myös kommentoisitte, että tietäisin mitä teen väärin, sitä tietoahan tänne tulin hakemaankin. Ap [/quote] Et ole tehnyt ainakaan viestittelyssä mitään väärää, kohteet eivät vaan ole oikeita

[/quote]Kyllä tuo on ihan normaali teinityttöjen ja parikymppisetn tyttöjen viestittelytapa, siis silloinkin kun ovat itse pyytänet johonkin kaveriksi ja avanneet ekan keskustelun. Jos ei ole kiinnostunut niin eivät vastaa mitään.

Vierailija
16/59 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Malli jonka ovat oppineet saippuasarjoja silmät killillään imien, pinnan alla ei mitään...

Vierailija
17/59 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori ap, mutta silloin kun itse olin teinityttö, niin mun kaverityttö vastasi tohon tyyliin tekstarilla kuulumisten kyselyyn ja se oli merkki kaveruuden loppumisesta. Ts. eivät ole kiinnostuneita.

Vierailija
18/59 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 03:02"]

[quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 02:57"]

[quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 02:51"]Ihmettelen kovasti alapeukkuja. Olisi kiva jos alapeukuttajat myös kommentoisitte, että tietäisin mitä teen väärin, sitä tietoahan tänne tulin hakemaankin. Ap [/quote] Et ole tehnyt ainakaan viestittelyssä mitään väärää, kohteet eivät vaan ole oikeita

[/quote]Kyllä tuo on ihan normaali teinityttöjen ja parikymppisetn tyttöjen viestittelytapa, siis silloinkin kun ovat itse pyytänet johonkin kaveriksi ja avanneet ekan keskustelun. Jos ei ole kiinnostunut niin eivät vastaa mitään.

[/quote]Mistä alapeukut? Onko alapeukuttajat nuoria miehiä joilla on kokemusta teinityttöjen kanssa viestittelystä? Minä olen ja kymmeniä kokemuksia ja kaikki yhtä lukuunottamatta samanlaista kuin AP:n viestissä. Sen yhden kanssa sitten kirjoiteltiinkin sitten yli A4-kokoisia sähköposteja vähän kuin kirjevaihtoa. Totta kai kavereilleen, siskoilleen tai vanhemmilleen vastailevat eri lailla.

Vierailija
19/59 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse huomaan täysin samaa randomi.fi:ssä "keskustellessa"

Vierailija
20/59 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurattaa nämä alapeukuttelut, varmaankin juuri naiset ottavat tämän jotenkin loukkauksena. Niin ja itse olen nainen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi viisi