Siis miksi tytöt vastaavat näin?
Jos puhuu tytön kanssa esimerkiksi whatsapissa tai kikissä, keskustelu on yleensä tällaista:
P: "Mitä kuuluu :)?"
T: "Ihan hyvää"
P: "Mitä oot tehnyt tänään?"
T: "Empä mitään kummallista, sä?"
P: "Noo, ollut ulkona leikkaamassa ruohon ja juossut koiran kanssa lenkillä, ajattelin tänään tehä myös pannukakkuja. Nii ja sen koiran nimi on rekku.. :D"
T: "Okei :)"
...
P: "Onko teillä koiraa tai muuta lemmikkieläintä?"
T: "Joo, kissa :3"
P: "Mikä sen nimi on ? :)"
T: "Törrö"
P: "Hassu nimi :D Mistä te/sä ton keksit?
T: "En muista"
P: "Okei :/"
Ja keskustelu jää siihen kunnes seuraavana päivänä:
T: "Moi"
P: "Moi, mitäs kuuluu :)?"
T: "Ihan hyvää, sulle?"
P: "No eipä kummosempia kuin että osuin just veitsellä sormeen kun olin leikkaamassa salaattia :P"
T: "Ok"
Miksi se keskustelu on tuollaista? Ei kertakaikkiaan löydä puheenaihetta koska tytöt ei koskaan (En yleistä, mutta 95% tapauksista) aloita mitään keskustelua muutakuin tuo "Moi" silloin tällöin. Ja tämä siis kun on käyty jo kaikki harrastukset ja sun muut puheenaiheet läpi. Mitä tytöt olettaa että pitäisi puhua?
Kommentit (59)
[quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 03:27"]
[quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 02:47"]
...
Miehen ainut konsti herättää kiinnostus on olla ns.naisen tyyppiä, joka on harvinainen yhteensattuma tai sitten herättää kiinnostus puhtaasti statuksella (esim.jos vanhempi mies on erityisen hyväpalkkainen, niin nuo kemiajutut voi joskus sivuuttaa ja mennä vain suoraan treffeille, koska se miehen status ikään kuin riittää kiinnostukseen) tai sitten onnistua hirveällä säkällä heittämään joku hauska juttu oikeaan aikaan, joka laukaisee kiinnostuksen.
-Mies 29v + 1v-
[/quote]
Onko tässä jotain vikaa? Miksi pitäisi treffailla miehiä, jotka ei ole mun "tyyppiä" eli sopivia kumppaniksi? Minusta nettideittien (harvoja) parhaita puolia on just se, että on helppo seuloa väärän tyyppiset miehet pois.
[/quote]
Miksi sitten pitää 20 eri keskustelua auki ja silloin tällöin ja säännöllisin väliajoin moikata, jos ei kuitenkaan kiinnosta? Eikö helppo tapa olisi poistaa kavereista tai ihan sanoa suoraan?
Ap, oot söpö :) Toivon että löydät mukavan tytön!!
[quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 03:30"]
Miksi sitten pitää 20 eri keskustelua auki ja silloin tällöin ja säännöllisin väliajoin moikata, jos ei kuitenkaan kiinnosta? Eikö helppo tapa olisi poistaa kavereista tai ihan sanoa suoraan?
[/quote]
Kas kun siten tuntee itsensä tärkeäksi... :D
[quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 02:47"]Todennäköisesti näitä tyttöjä ei erityisemmin kiinnosta keskustella kanssasi, joten he eivät vaivaudu keskustelemaan aktiivisemmin. Jos nämä tytöt eivät ole kavereitasi vaan jotain tuntemattomia, saattaa myös olla että he ovat ujoja eivätkä siksi keksi mitään sanottavaa.
[/quote]
Miten voi olla ujo netissä? :D t. ujo ja puhelias
Eipä kovin kiinnostuneelta vaikuta, mutta ap et sinäkään vaikuta kovin välkyltä, kun tällaisia erikseen kyselet. Ps. Toivottavasti et oikeasti kerro lemmikkisi nimeä täysin puskista mihinkään liittymättä. Ei se hirveästi kiinnosta ketään, kuten ei myöskään sormeen veitsellä leikkaamiset.
En minä ainakaan puhu noin, mutta kyllä itseänikin ärsyttää ja tympäisee tuollainen vastailu. Siis jos itsellä olisi paljon sanottavaa ja toinen vastailee lähinnä "oho :o" "Ok" "haha :D" ja sitten toisella kertaa selittää ummet ja lammet omia juttujaan. Ei tunnu kovin vastavuoroiselta.
Ap, et ole tehnyt mitään väärää. Kuulostat hauskalta ja mukavan huumorintajuiselta tyypiltä! :)
Olen aikuinen nainen, voisin olla äitinne ikäinen :)
Miehet vastaavat minulle noin ja olen huomannut vetäväni kivirekeä yrittäessäni jutella. Koskaan nämä jutut eivät ole johtaneet mihinkään eli kiinnostusta ei ole ollut.
Pidätkö sunasta, sitten vaihda muuhun!
"Otin naiseen somessa yhteyttä. Hänellä on jotain muuta tekemistä kuin jutella kanssani. Mitä tein väärin? Mitä hän teki väärin? Onko tää sitä rusinat pullasta -feminismiä? Mitä hän odottaa minun tekevän?"
Rauhoitu. Häntä ei kiinnosta jutella kanssasi, mutta naisille on opetettu, ettei toiselle saa sanoa ilkeästi suoraan "lopeta, ei kiinnosta".
Noin minäkin vastailin tinderissä tai nettitreffeillä jos joku mitäänsanomaton profiili lähetteli tylsiä "moi mitä kuuluu"-viestejä. Yllättävämpiin viesteihin sen sijaan annoin yllättäviäkin vastauksia, vaikka olisi ollut mikä profiili kyseessä.
Toi on ilmeisesti sekä teinityttöjen että 25-32-vuotiaiden miesten tapa viestiä.
Törmään ite siis tinderissä siihen, että mies aloittaa keskustelun tyyliin "moi mitä kuuluu" ja sit kun sille vastaa, jatkaa samalla parisanaisella (ja välimerkittömällä) linjalla läpi keskustelun. Sit yrittää itse kirjoittaa pidempää viestiä ja kysellä niitä näitä, että sais ees jonkun keskustelun aikaseks, mut joka sana pitää tiristää irti siitä miehestä. Sit seuraavana päivänä taas: "moi :) mitäs puuhailet". Aaargh.
(Toki itsekin teen välillä aloitteen, mutta tuntui selkeämmältä mainita vain nämä tilanteet, joissa mies tekee aloitteen keskusteluun ja sen jatkamiseen, koska sillon ei varmaan kyse ole siitä, että ei kiinnosta.)
Sellaista se on, kun valitsee keskustelukumppaninsa ulkonäön perusteella. Vielä melkein kolmekymppisetkin miehet valittavat, kun avaavat keskustelun täysin heidan kanssaan erityylisen naisen kanssa ja se ei oikein suju...
Naisten ongelma on se etteivät he tee vastakysymyksiä jolloin keskustelu on outoa. Sitten huhuillaan, että mihin katosit? Ja jos keskustelua jatkaa niin ei tule taaskaan kysymyksiä... miksi?
Jos joku vastailee noin lyhyesti eikä itse kysele mitään, henkilö on joko a) ei-kiinnostunut, b) tylsä tai c) yksinkertainen, jolla ei liiku päässä mitään. Kaikki vaihtoehdot huonoja. Yritä löytää joku sellainen tyttö, joka vastaisilisi ja kyselisi itse jotain. Varmasti sellaisiakin jossain on.
Todennäköisesti tyttöä ei kiinnosta, mutta ei kehtaa sanoa sitä suoraan.
Vierailija kirjoitti:
Iteki vastailen tolleen😝😝
Miksi?
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 03:02"]
[quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 02:57"]
[quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 02:51"]Ihmettelen kovasti alapeukkuja. Olisi kiva jos alapeukuttajat myös kommentoisitte, että tietäisin mitä teen väärin, sitä tietoahan tänne tulin hakemaankin. Ap
Et ole tehnyt ainakaan viestittelyssä mitään väärää, kohteet eivät vaan ole oikeita
Kyllä tuo on ihan normaali teinityttöjen ja parikymppisetn tyttöjen viestittelytapa, siis silloinkin kun ovat itse pyytänet johonkin kaveriksi ja avanneet ekan keskustelun. Jos ei ole kiinnostunut niin eivät vastaa mitään.
Mistä alapeukut? Onko alapeukuttajat nuoria miehiä joilla on kokemusta teinityttöjen kanssa viestittelystä? Minä olen ja kymmeniä kokemuksia ja kaikki yhtä lukuunottamatta samanlaista kuin AP:n viestissä. Sen yhden kanssa sitten kirjoiteltiinkin sitten yli A4-kokoisia sähköposteja vähän kuin kirjevaihtoa. Totta kai kavereilleen, siskoilleen tai vanhemmilleen vastailevat eri lailla.
Mikä tässä on ongelma? Miesten odotus että ensimmäisen vastaantulijan kanssa pitää synkata heti ja viestittelystä pitää seurata avioliitto, tai muuten naiset on vähä-älyisiä ja perseestä? Varsinkin kun tunnustelu lähtee jostain valokuvasta ja parista rivistä internetissä, onhan se nyt selvää että hyötysuhde on huono. Mutta aina joskus onnistaa kuten tässä. Vastaus ap:n ihmettelyyn, tyttöä ei kiinnosta. Ja jos joskus on kiinnostanut, se ei tarkoita sitä että tilanne ei voi muuttua. Miehet, te niissä prinssiharhoissa elätte.
[quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 02:47"]
...
Miehen ainut konsti herättää kiinnostus on olla ns.naisen tyyppiä, joka on harvinainen yhteensattuma tai sitten herättää kiinnostus puhtaasti statuksella (esim.jos vanhempi mies on erityisen hyväpalkkainen, niin nuo kemiajutut voi joskus sivuuttaa ja mennä vain suoraan treffeille, koska se miehen status ikään kuin riittää kiinnostukseen) tai sitten onnistua hirveällä säkällä heittämään joku hauska juttu oikeaan aikaan, joka laukaisee kiinnostuksen.
-Mies 29v + 1v-
[/quote]
Onko tässä jotain vikaa? Miksi pitäisi treffailla miehiä, jotka ei ole mun "tyyppiä" eli sopivia kumppaniksi? Minusta nettideittien (harvoja) parhaita puolia on just se, että on helppo seuloa väärän tyyppiset miehet pois.