Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia Duolingo-appistä.

Vierailija
08.02.2022 |

Oppiiko tällä oikeasti jos joka päivä 20min vääntää

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oppii. Hauskaa ja helppoa, saatat innostua tekemään enemmänkin kuin 20 min päivässä.

Vierailija
2/23 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt 25pv ajan opiskellut sillä. Tuntuu vaan että selviän jotenkuten eli en ”ansaitsisi” olla niin pitkällä. Mutta kaipa ne appin tekijät tietävät mitä tekevät?

Mitä kieltä opettelet? Itse opettelen ranskaa ja miehen synttäreiksi ylläriksi venäjää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen nyt 25pv ajan opiskellut sillä. Tuntuu vaan että selviän jotenkuten eli en ”ansaitsisi” olla niin pitkällä. Mutta kaipa ne appin tekijät tietävät mitä tekevät?

Mitä kieltä opettelet? Itse opettelen ranskaa ja miehen synttäreiksi ylläriksi venäjää.

Espanjaa olen opetellut 1.5 vuotta, saksaa kerrannut muutaman kuukauden ja ranskan vasta aloitin.

Espanjan kanssa olen nelos osion alkupuolella, saksassa kakkososion puolessa välissä ja ranskassa joudun tekemään paljon ylimääräisiä toistoja kuunteluharjoituksissa jotta korva tottuu heidän ääntämiseensä.

Pisteitä tililleni on kertynyt hiukan yli satatuhatta.

Espanjan suhteen kielitaito on tänä aikana pelkän Duolingon varassa kehittynyt sellaiseksi että ymmärrän auttavasti sanomalehtiä ja blogeja. Espanjankielisestä musiikista ja elokuvista huomaa ymmärtävänsä lauseen sieltä täältä.

Vierailija
4/23 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä treenissä ruotsi. Teen sitä englannin kautta. Hauska tapa oppia, kun peruskoulusta onnistuin selviämään jotenkin niin, että kevätjuhlapäivänä taisi koko ruotsi kadota savuna ilmaan päästäni...

Pelaan 10min - 3h päivässä 😁

Vierailija
5/23 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kans duolingo englanniksi ja treenaan ruotsia, lähinnä haluan oppia lisää sanastoa. Toimii ainakin siihen kun kielioppi suht hyvällä pohjalla.

Vierailija
6/23 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, mua ärsyttää Duolingossa se, että se ei yhtään opeta rakenteita rakenteina. Kuinkahan monta toistoa pitäisi tehdä, että oppisi itse aktiivisesti muodostamaan esim. vaikka saksan sijamuodot sen sijaan, että osaa fraasissa käyttää tietyn sanan tiettyä muotoa (siis että osaisi vaikka tiettyyn preposition liittää minkä tahansa sanan oikeassa muodossa eikä vain niitä, mitä on Duolingossa treenannut)? Liian monta, ja aktiivisen kielen tuottamisen kannalta Duolingo on auttamattoman tehokas.

Vierailija
7/23 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Pöydällä oli neljä päätöntä lohikäärmettä"

"Kaikki omenat ovat sairaalassa"

"Vladimir syö vadelmia ja itkee"

Vierailija
8/23 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertokaa lisää näitä esimerkkilauseita! Ovat hauskoja!

Vierailija
9/23 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kertokaa lisää näitä esimerkkilauseita! Ovat hauskoja!

Puu on muutakin kuin puu. Kivi on lähellä kahvilaa. Vanya ja Vera ovat molemmat heidän lapsiaan. Ei, tämä ei ole sinun radiosi.

Vierailija
10/23 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko huomanneet, onko eri kielissä samoja esimerkkilauseita? Vai ovatko keksineet kaikkiin kieliin omat?

Vierailija
11/23 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin innoissani kun huomasin että siellä on latina vaihtoehtona, mutta ne audiotallenteet olivat ihan luokattoman huonolaatuisia teknisesti. Esim venäjän audiotallenteet ovat laadukkaita, mutta nuo aivan kuraa.

Vierailija
12/23 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä koetin espanjaa,mutta mutta,siellä on liikaa virheitä. Kielioppia joo ei opi kunnolla. Sekin kun joutuu englannin kautta sitä opiskelemaan.

Noo,pääseehän sillä toki alkuun.

Vierailija
13/23 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tämä on kuolettavan tylsää. Itse opin parhaiten siten että opetetaan kielioppiasia ja sitten sitä sovelletaan käytäntöön eikä niin että jankataan loputtoman kauan samoja lauseita uudelleen ja uudelleen.

Vierailija
14/23 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla kans duolingo englanniksi ja treenaan ruotsia, lähinnä haluan oppia lisää sanastoa. Toimii ainakin siihen kun kielioppi suht hyvällä pohjalla.

https://app.memrise.com/course/99412/8000-most-common-swedish-words-par…

Vierailija
15/23 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sopinut mulle. Tein aikoinaan ruotsin puun läpi, mutta en silti osannut ruotsia. Sanastoa siinä oppi, mutta ei juurikaan kielioppia. Lisäksi tehtävien tahkoaminen oli tosi tylsää. Tää uusi tasosysteemi, jossa samat tehtävät pitää tehdä usealla tasolla, tuhosi kaiken ilon mulle lopullisesti. Jos se teitä innostaa, niin siitä vaan, mutta ei sillä oikeaa kielitaitoa saa.

Vierailija
16/23 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletteko huomanneet, onko eri kielissä samoja esimerkkilauseita? Vai ovatko keksineet kaikkiin kieliin omat?

Kokemusta on espanjasta, ruotsista, portugalista ja italiasta, ja ihan erilaisia (ja usein jännästi kyseistä kulttuuria heijastelevia) lauseita on. 🙂

Vierailija
17/23 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli joskus parempi, nyt koittaa turhan agressiivisesti rahastaa, esim. sanan sukuvirheestä vastaus hylkyyn ja "sydän" pois.

Eipä tuolla juuri opi muuta kuin sanastoa, mutta toki kehittävämpää kuin some. Saksaa pari vuotta lähes päivittäin klikkaillut.

Vierailija
18/23 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oppii kirjoittamaan nopeasti "strawberry".

Vierailija
19/23 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvä alkeiden opiskeluun. Muun muassa matkustamiseen vallan hyvä.

Vierailija
20/23 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli joskus parempi, nyt koittaa turhan agressiivisesti rahastaa, esim. sanan sukuvirheestä vastaus hylkyyn ja "sydän" pois.

Eipä tuolla juuri opi muuta kuin sanastoa, mutta toki kehittävämpää kuin some. Saksaa pari vuotta lähes päivittäin klikkaillut.

Mitä tarkoitat rahastamisella? Sehän maksaa sen 13,99kk

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi yhdeksän