Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

kuka korvaa turkiskuoriaisten aiheuttamat tuhot?

Vierailija
18.06.2015 |

kyse on kaupungin asunnosta. kellään kokemuksia? en voi seuraavaan asuntoon ottaa mukaan mattoja, sohvia yms?? ötökköongelma on todella paha, matoista yms vaatteista yms löytyy jatkuvasti eläviä toukkia. eihän kaikki voi mennä omaan piikkiin??

Kommentit (72)

Vierailija
21/72 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 21:43"]

miten niitä muka niin älyttömästi on?

Ja kuten joku sanoi, niitä nyt on varmaan joka asunnossa. Ei sille mitään voi.

[/quote] Ei takuulla ole joka asunnossa. Kannattaa muuttaa aina UUTEEN, juuri valmistuneeseen taloon niin ei ole tuollaista riesaa. Itse en ole koskaa edes nähnyt turkiskuoriaista.

Vierailija
22/72 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 21:44"]

en rauhoitu. miksi minun täytyy kärsiä toisten törttöilystä? tässä asunnossa on asunut ennen hamstraava juoponretale. tiedän koska näin asunnon kun hän asui vielä täällä. miksi minun täytyisi ostaa uudet sohvat ja tekstiilit sen takia että edellinen asukas ei ole tehnyt ongelmalle mitää?

[/quote]

Tiesit missä kunnossa asunto on ollut. Miksi sinulle muka pitäisi korvata jotain? Olisit ottanut jonku muun asunnon, jos tiesit ongelmista. Ei niitä toukkia ole tuotu asuntoon sen jälkeen kun vuokrasit sen, vaan ne oli asunnossa kun vuokrasit sen siinä kunnossa missä se oli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/72 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 21:53"][quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 21:40"]

no mulla on kotivakuutus, voinko sitä kautta saada korvauksia? mielestäni silti kaupunki on velvollinen myös korvaamaan. jos muutan nyt pois voinko vaatia ettei minun tarvitse maksaa 1 kk irtisanomisaikaa? asunto ei ole luvatun kaltainen.

[/quote]

Onko oikeasti luvattu vuokrasopimuksessa tai asunnnon esittelykssä että asunnossa ei ole turkiskuoriaisia tai niiden toukkia?

Itse ainakin jättäisin vuokraamatta asunnon, jossa nuo otettaan edes puheeksi.

Jos sulla on noista mustaa valkoisella, niin tuohan on selvä vuokrasuhteen purkuperuste.
[/quote]
no ei tietenkään ole erikseen sanottu, pahoittelen jos annoin ymmärtää niin. mutta kun kävin katsomassa tätä asuntoa, joka oli järkyttävässä kunnossa, vuokraneuvoja tms. vakuutti että asunnosta tulee kuin uusi, kaikki pinat laitetaan ja pestään.

ja korostan että kyse ei ole yhdestä tai kahdesta toukasta, vaan olen näinä muutamana kuukautena tappanut toistakymmentä elävää koppakuoriaista. pystyn elämään jos sillon tällöin näkyy muutama, mutta en niin että matosta ja vaatteista löytyy koko ajan ötököitä.

ja olen ilmoittanut huoltoyhtiöön, ei toistaiseksi ole tullut vastausta.

Vierailija
24/72 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun edellisessä asunnossa oli turkiskuoriaisia. Siivosin hyvin kuin muutettiin ja tuuletin matot. Ohva, sänky, nojatuolit, matot pysyi samoina, eikä turkiskuoriaiset muuttaneet mukana. Siitä on jo 10 v aikaa, joten olisin jo nähnyt. Älä sekoa!

Vierailija
25/72 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen sijaan vuokralaisella ei normaalisti ole oikeutta saada vuokranantajalta korvausta tuhohyönteisten aiheuttamista vahingoista, kuten turkiskuoriaisten toukkien syömistä tekstiileistä taikka luteiden takia kaatopaikalle joutuneesta sängystä. Vuokranantaja joutuu korvaamaan aiheutuneita vahinkoja vain, jos hän on aiheuttanut vahingon omalla toiminnallaan tai laiminlyönnillään.

SUOMEN VUOKRANANTAJAT RY:N JOHTAVA LAKIMIES, VARATUOMARI KATRIINA SAREKOSKI

Vierailija
26/72 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 21:56"][quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 21:44"]

en rauhoitu. miksi minun täytyy kärsiä toisten törttöilystä? tässä asunnossa on asunut ennen hamstraava juoponretale. tiedän koska näin asunnon kun hän asui vielä täällä. miksi minun täytyisi ostaa uudet sohvat ja tekstiilit sen takia että edellinen asukas ei ole tehnyt ongelmalle mitää?

[/quote]

Tiesit missä kunnossa asunto on ollut. Miksi sinulle muka pitäisi korvata jotain? Olisit ottanut jonku muun asunnon, jos tiesit ongelmista. Ei niitä toukkia ole tuotu asuntoon sen jälkeen kun vuokrasit sen, vaan ne oli asunnossa kun vuokrasit sen siinä kunnossa missä se oli.
[/quote]
no helsingissä ei ole hirveästi valinnanvaraa. lisäksi olin sillon eroamassa avoliitosta. lisäksi minulle luvattiin että asunto laitetaan kuntoon! en siinä vaiheessa voinut tietää että täällä on näin paha ongelma. lisäksi soitin vielä stadin asuntoihin josta annettiin ymmärtää ettei kannata jättää asuntoa ottamatta koska minulla oli muuttouhka ja erittäin kiireellinen hakemus.

Vierailija
27/72 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisi varmaan siivotakkin joskus

Vierailija
28/72 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 21:59"]Sen sijaan vuokralaisella ei normaalisti ole oikeutta saada vuokranantajalta korvausta tuhohyönteisten aiheuttamista vahingoista, kuten turkiskuoriaisten toukkien syömistä tekstiileistä taikka luteiden takia kaatopaikalle joutuneesta sängystä. Vuokranantaja joutuu korvaamaan aiheutuneita vahinkoja vain, jos hän on aiheuttanut vahingon omalla toiminnallaan tai laiminlyönnillään.

[/quote]
mielestäni tässä on kyse nimenomaan laiminlyönnistä! varmasti siivousryhmä on nähnyt täällä ötököitä kun asuntoa on maalattu ja laitettu uudet lattiat. todisteita ei tietenkään minulla ole, olisi pitänyt olla viisaampi.

Vierailija
29/72 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 22:00"]Kannattaisi varmaan siivotakkin joskus
[/quote]
joo, tää oli hyvä neuvo! kiitos!

Vierailija
30/72 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni jos asunnossa on tuholaisia niin siitä pitää kertoa ENNEN kuin uusi vuokralainen( asunnon ostaja tulee taloon. Ja tuholaiset pitää hävittää aina jos se suinkin on mahdollista. Jos joku tuo tuholaisia taloon niin maksakoon itse tai sitten hänen vakuutus, mutta on ihan väärin että syytön joutuu kärsimään. Tuohan on tahallista vahingon tekoa jos vuokrataan ihmiselle kämppä jossa tuholaisia. TÖRKEÄÄ!

Vierailija
31/72 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 22:00"]

Kannattaisi varmaan siivotakkin joskus

[/quote]

niiden tulolle ei voi oikein mitään. Koko talo pitäisi myrkyttää, ja sekään ei yleensä auta. Asuvat vanhojen talojen seinien älissä. Mutta ei ne terveydelle ole vaaraksi, syövät vain hienompia villavaatteita. Ei muuta.

Vierailija
32/72 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 22:01"][quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 21:59"]Sen sijaan vuokralaisella ei normaalisti ole oikeutta saada vuokranantajalta korvausta tuhohyönteisten aiheuttamista vahingoista, kuten turkiskuoriaisten toukkien syömistä tekstiileistä taikka luteiden takia kaatopaikalle joutuneesta sängystä. Vuokranantaja joutuu korvaamaan aiheutuneita vahinkoja vain, jos hän on aiheuttanut vahingon omalla toiminnallaan tai laiminlyönnillään.

[/quote]
mielestäni tässä on kyse nimenomaan laiminlyönnistä! varmasti siivousryhmä on nähnyt täällä ötököitä kun asuntoa on maalattu ja laitettu uudet lattiat. todisteita ei tietenkään minulla ole, olisi pitänyt olla viisaampi.
[/quote]

Niinpä. Jos todisteita ei ole, et voi todistaa laiminlyöntiä ja palaamme jo monesti kerrottuun: maksat itse jos vakuutuksesi ei korvaa.

Ihme inttämistä...

Vierailija
33/72 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 22:02"]Mielestäni jos asunnossa on tuholaisia niin siitä pitää kertoa ENNEN kuin uusi vuokralainen( asunnon ostaja tulee taloon. Ja tuholaiset pitää hävittää aina jos se suinkin on mahdollista. Jos joku tuo tuholaisia taloon niin maksakoon itse tai sitten hänen vakuutus, mutta on ihan väärin että syytön joutuu kärsimään. Tuohan on tahallista vahingon tekoa jos vuokrataan ihmiselle kämppä jossa tuholaisia. TÖRKEÄÄ!
[/quote]
no tätä mieltä minäkin olen. kun kyse on kaupungin asunnoista niin millään ei tunnu olevan väliä, joku aina muuttaa asuntoon. mielestäni törkeää kyykyttämistä!

Vierailija
34/72 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 22:03"][quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 22:01"][quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 21:59"]Sen sijaan vuokralaisella ei normaalisti ole oikeutta saada vuokranantajalta korvausta tuhohyönteisten aiheuttamista vahingoista, kuten turkiskuoriaisten toukkien syömistä tekstiileistä taikka luteiden takia kaatopaikalle joutuneesta sängystä. Vuokranantaja joutuu korvaamaan aiheutuneita vahinkoja vain, jos hän on aiheuttanut vahingon omalla toiminnallaan tai laiminlyönnillään.

[/quote]
[/quote]

Niinpä. Jos todisteita ei ole, et voi todistaa laiminlyöntiä ja palaamme jo monesti kerrottuun: maksat itse jos vakuutuksesi ei korvaa.

Ihme inttämistä...
[/quote]
valitettavasti asia liikuttaa minua, sinua selvästi ei joten miksi turhaan luet keskustelua ja ärsyynnyt? :)

Vierailija
35/72 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne ole kovin vaarallisia, ärsyttäviä vain. Eikä ne niin helposti muuta mukana. Ei ne adusta huonekaluiss.

Vierailija
36/72 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 22:05"][quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 22:03"][quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 22:01"][quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 21:59"]Sen sijaan vuokralaisella ei normaalisti ole oikeutta saada vuokranantajalta korvausta tuhohyönteisten aiheuttamista vahingoista, kuten turkiskuoriaisten toukkien syömistä tekstiileistä taikka luteiden takia kaatopaikalle joutuneesta sängystä. Vuokranantaja joutuu korvaamaan aiheutuneita vahinkoja vain, jos hän on aiheuttanut vahingon omalla toiminnallaan tai laiminlyönnillään.

[/quote]
[/quote]

Ihme inttämistä...
[/quote]
valitettavasti asia liikuttaa minua, sinua selvästi ei joten miksi turhaan luet keskustelua ja ärsyynnyt? :)
[/quote]

Koska tyhmyys ärsyttää...

Vierailija
37/72 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 22:06"][quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 22:05"][quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 22:03"][quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 22:01"][quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 21:59"]Sen sijaan vuokralaisella ei normaalisti ole oikeutta saada vuokranantajalta korvausta tuhohyönteisten aiheuttamista vahingoista, kuten turkiskuoriaisten toukkien syömistä tekstiileistä taikka luteiden takia kaatopaikalle joutuneesta sängystä. Vuokranantaja joutuu korvaamaan aiheutuneita vahinkoja vain, jos hän on aiheuttanut vahingon omalla toiminnallaan tai laiminlyönnillään.

[/quote]
[/quote]

Ihme inttämistä...
[/quote]
[/quote]

[/quote]
aa, hyvä vastaus. en pidä itseäni kovin typeränä, itse en vain ole tottunut että asunto on täynnä tuholaisia. mielestäni minun ei myöskään tarvitse tottua siihen, joten todellakin kyselen toisten kokemuksia ja näkemyksiä ennen kuin alan räyhätä.

Vierailija
38/72 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 21:56"]

[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 21:43"]

miten niitä muka niin älyttömästi on?

Ja kuten joku sanoi, niitä nyt on varmaan joka asunnossa. Ei sille mitään voi.

[/quote] Ei takuulla ole joka asunnossa. Kannattaa muuttaa aina UUTEEN, juuri valmistuneeseen taloon niin ei ole tuollaista riesaa. Itse en ole koskaa edes nähnyt turkiskuoriaista.

[/quote]

Sumeaa logiikkaa. Sinne UUTEEN taloon muutetaan vanhoista taloista, joten kuoriaisiakin kulkee mukana.

Tiedän erään UUDEN talon, jossa sokeritoukat ovat järkyttävä riesa.

Vierailija
39/72 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei näistä ötököistä pääse helpolla. 60-luvun asunnossani oli sokeritoukkia, ne tuli varmaan viemäristä. Kaverillanikin oli niitä. 90-luvun talossani taas turkkareita, niitä tulee, koska linnut pääsi katon alle pesimään, ja katto vuosi. Molemmat ongelmat on nyt korjattu, ja turkkarit vähentyneet huomattavasti.

Vierailija
40/72 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 22:07"][quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 22:06"][quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 22:05"][quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 22:03"][quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 22:01"][quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 21:59"]Sen sijaan vuokralaisella ei normaalisti ole oikeutta saada vuokranantajalta korvausta tuhohyönteisten aiheuttamista vahingoista, kuten turkiskuoriaisten toukkien syömistä tekstiileistä taikka luteiden takia kaatopaikalle joutuneesta sängystä. Vuokranantaja joutuu korvaamaan aiheutuneita vahinkoja vain, jos hän on aiheuttanut vahingon omalla toiminnallaan tai laiminlyönnillään.

[/quote]
[/quote]

Ihme inttämistä...
[/quote]
[/quote]

[/quote]
aa, hyvä vastaus. en pidä itseäni kovin typeränä, itse en vain ole tottunut että asunto on täynnä tuholaisia. mielestäni minun ei myöskään tarvitse tottua siihen, joten todellakin kyselen toisten kokemuksia ja näkemyksiä ennen kuin alan räyhätä.
[/quote]

Ei siihen tarvitse tottua, mutta ylimieliset "tämä vastaus ei kelpaa minulle" kommentit asialliseen ja oikeaan vastaukseen antaa sinusta kovin yksinkertaisen kuvan.