Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

kuka korvaa turkiskuoriaisten aiheuttamat tuhot?

Vierailija
18.06.2015 |

kyse on kaupungin asunnosta. kellään kokemuksia? en voi seuraavaan asuntoon ottaa mukaan mattoja, sohvia yms?? ötökköongelma on todella paha, matoista yms vaatteista yms löytyy jatkuvasti eläviä toukkia. eihän kaikki voi mennä omaan piikkiin??

Kommentit (72)

Vierailija
1/72 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noita varten on vakuutukset.

Vierailija
2/72 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

no mulla on kotivakuutus, voinko sitä kautta saada korvauksia? mielestäni silti kaupunki on velvollinen myös korvaamaan. jos muutan nyt pois voinko vaatia ettei minun tarvitse maksaa 1 kk irtisanomisaikaa? asunto ei ole luvatun kaltainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/72 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä on jokapuolella, rauhoitu. Yleensä ne on asukkaan maksettava. 

Vierailija
4/72 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kaupunki korvausvelvollinen. Joko omasta pussista tai vakuutuksesta, siinä vaihtoehdot.

Vierailija
5/72 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten niitä muka niin älyttömästi on?

Ja kuten joku sanoi, niitä nyt on varmaan joka asunnossa. Ei sille mitään voi.

Vierailija
6/72 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotivakuutus ei korvaa hyönteisten aiheuttamia vahinkoja. Millaisia tuhoja ap kuoriaiset ovat sinulle aiheuttaneet? Olen nyt melkein kymmenen vuotta asununt kantakaupungin arvoasunnossa, jossa kuoriaiset ja koiperhoset ovat ihan arkipäivää. Ainoat tuhot ovat oikeastaan olleet ohuet merino- ja kashmirvillavaatteet, joita säilytän nykyään pakastimessa. Puuvillavaatteissa ja sekoitevillassa ei näy mitään. Kaikkeen tottuu...

Vierailija
7/72 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

en rauhoitu. miksi minun täytyy kärsiä toisten törttöilystä? tässä asunnossa on asunut ennen hamstraava juoponretale. tiedän koska näin asunnon kun hän asui vielä täällä. miksi minun täytyisi ostaa uudet sohvat ja tekstiilit sen takia että edellinen asukas ei ole tehnyt ongelmalle mitää?

Vierailija
8/72 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 21:44"]en rauhoitu. miksi minun täytyy kärsiä toisten törttöilystä? tässä asunnossa on asunut ennen hamstraava juoponretale. tiedän koska näin asunnon kun hän asui vielä täällä. miksi minun täytyisi ostaa uudet sohvat ja tekstiilit sen takia että edellinen asukas ei ole tehnyt ongelmalle mitää?
[/quote]

Koska elämä ei ole reilua.

Vierailija
9/72 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

esimerkiksi matto on täynnä niitä. samoin vaatteet. luultavasti sohvakin. en voi ottaa ötököitä täynnä olevia sohvia mukaani uuteen asuntoon, joten minähän olen menettänyt rahaa?

Vierailija
10/72 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 21:45"][quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 21:44"]en rauhoitu. miksi minun täytyy kärsiä toisten törttöilystä? tässä asunnossa on asunut ennen hamstraava juoponretale. tiedän koska näin asunnon kun hän asui vielä täällä. miksi minun täytyisi ostaa uudet sohvat ja tekstiilit sen takia että edellinen asukas ei ole tehnyt ongelmalle mitää?
[/quote]

[/quote]
noin voit vastata kun joku sairastuu tms. kyse on kuitenkin selvän asian laiminlyönnistä, joten jonkunhan täytyy olla vastuussa asiasta.

Vierailija
11/72 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 21:36"]

Noita varten on vakuutukset.

[/quote]

Useimmat vakuutukset ei kuitenkaan korvaa tuhoja.

Jouduin itse muuttamaan pois torakkatalosta, kun kolmaskaan myrkytys ei poistanut ongelmaa. Samalla meni huonekalut uusiksi, mutta kaikki piti maksaa omasta pussista. Kiitos vaan sille naapurin ekohihhulille, joka haki roskalavalta käytetyn sohvan kotiinsa eikä tarkastanut sitä kutsumattomien vieraiden varalta. Ja kiitos myös sohvan entiselle omistajalle, joka ei ilmeisesti viitsinyt jättää sohvaan lappua torakkavaarasta. Näin ne ongelmat leviää. :(

Vierailija
12/72 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 21:44"]Kotivakuutus ei korvaa hyönteisten aiheuttamia vahinkoja. Millaisia tuhoja ap kuoriaiset ovat sinulle aiheuttaneet? Olen nyt melkein kymmenen vuotta asununt kantakaupungin arvoasunnossa, jossa kuoriaiset ja koiperhoset ovat ihan arkipäivää. Ainoat tuhot ovat oikeastaan olleet ohuet merino- ja kashmirvillavaatteet, joita säilytän nykyään pakastimessa. Puuvillavaatteissa ja sekoitevillassa ei näy mitään. Kaikkeen tottuu...
[/quote]

Laaja kotivakuutus korvaa.

Vierailija
13/72 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 21:46"][quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 21:45"][quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 21:44"]en rauhoitu. miksi minun täytyy kärsiä toisten törttöilystä? tässä asunnossa on asunut ennen hamstraava juoponretale. tiedän koska näin asunnon kun hän asui vielä täällä. miksi minun täytyisi ostaa uudet sohvat ja tekstiilit sen takia että edellinen asukas ei ole tehnyt ongelmalle mitää?
[/quote]

[/quote]
noin voit vastata kun joku sairastuu tms. kyse on kuitenkin selvän asian laiminlyönnistä, joten jonkunhan täytyy olla vastuussa asiasta.
[/quote]

Kyllä, mutta ei se poista sitä faktaa, että maksat itse tai vakuutuksesta.

Vierailija
14/72 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 21:46"][quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 21:44"]Kotivakuutus ei korvaa hyönteisten aiheuttamia vahinkoja. Millaisia tuhoja ap kuoriaiset ovat sinulle aiheuttaneet? Olen nyt melkein kymmenen vuotta asununt kantakaupungin arvoasunnossa, jossa kuoriaiset ja koiperhoset ovat ihan arkipäivää. Ainoat tuhot ovat oikeastaan olleet ohuet merino- ja kashmirvillavaatteet, joita säilytän nykyään pakastimessa. Puuvillavaatteissa ja sekoitevillassa ei näy mitään. Kaikkeen tottuu...
[/quote]

Laaja kotivakuutus korvaa.
[/quote]
mitä vakuutus tarkkaan ottaen korvaa? huonekalut?

Vierailija
15/72 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 21:47"][quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 21:46"][quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 21:45"][quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 21:44"]en rauhoitu. miksi minun täytyy kärsiä toisten törttöilystä? tässä asunnossa on asunut ennen hamstraava juoponretale. tiedän koska näin asunnon kun hän asui vielä täällä. miksi minun täytyisi ostaa uudet sohvat ja tekstiilit sen takia että edellinen asukas ei ole tehnyt ongelmalle mitää?
[/quote]

[/quote]
[/quote]

[/quote]
no tämä vastaus ei kelpaa minulle.

Vierailija
16/72 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 21:49"][quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 21:47"][quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 21:46"][quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 21:45"][quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 21:44"]en rauhoitu. miksi minun täytyy kärsiä toisten törttöilystä? tässä asunnossa on asunut ennen hamstraava juoponretale. tiedän koska näin asunnon kun hän asui vielä täällä. miksi minun täytyisi ostaa uudet sohvat ja tekstiilit sen takia että edellinen asukas ei ole tehnyt ongelmalle mitää?
[/quote]

[/quote]
[/quote]

[/quote]
[/quote]

Jos sinulle ei tosiasia kelpaa niin kiukuttele keskenäsi.

Vierailija
17/72 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 21:49"][quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 21:47"][quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 21:46"][quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 21:45"][quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 21:44"]en rauhoitu. miksi minun täytyy kärsiä toisten törttöilystä? tässä asunnossa on asunut ennen hamstraava juoponretale. tiedän koska näin asunnon kun hän asui vielä täällä. miksi minun täytyisi ostaa uudet sohvat ja tekstiilit sen takia että edellinen asukas ei ole tehnyt ongelmalle mitää?
[/quote]

[/quote]
[/quote]

[/quote]
[/quote]
Voi voi.

Vierailija
18/72 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 21:50"][quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 21:49"][quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 21:47"][quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 21:46"][quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 21:45"][quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 21:44"]en rauhoitu. miksi minun täytyy kärsiä toisten törttöilystä? tässä asunnossa on asunut ennen hamstraava juoponretale. tiedän koska näin asunnon kun hän asui vielä täällä. miksi minun täytyisi ostaa uudet sohvat ja tekstiilit sen takia että edellinen asukas ei ole tehnyt ongelmalle mitää?
[/quote]

[/quote]
[/quote]

[/quote]
[/quote]

Jos sinulle ei tosiasia kelpaa niin kiukuttele keskenäsi.
[/quote]
no, olisi toisaalta mukava tietää millä kokemuksella vastailet kysymyksiini? oletko itse ollut samassa tilanteessa ja joutunut maksumieheksi?

Vierailija
19/72 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 21:40"]

no mulla on kotivakuutus, voinko sitä kautta saada korvauksia? mielestäni silti kaupunki on velvollinen myös korvaamaan. jos muutan nyt pois voinko vaatia ettei minun tarvitse maksaa 1 kk irtisanomisaikaa? asunto ei ole luvatun kaltainen.

[/quote]

Onko oikeasti luvattu vuokrasopimuksessa tai asunnnon esittelykssä että asunnossa ei ole turkiskuoriaisia tai niiden toukkia?

Itse ainakin jättäisin vuokraamatta asunnon, jossa nuo otettaan edes puheeksi.

Jos sulla on noista mustaa valkoisella, niin tuohan on selvä vuokrasuhteen purkuperuste.

Vierailija
20/72 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]
[/quote]

[/quote]
[/quote]

No tässä toinen vastaus. Kyllä, kaupunki korvaa kaiken vahingon ja maksaa muuttosi uuteen asuntoon jonka takuuvuokran kaupunki on velvollinen korvaamaan. Saat lisäksi vahingonkorvauksena kertamaksuna kengänkokosi tuhannella kerrottuna.