Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

kuka korvaa turkiskuoriaisten aiheuttamat tuhot?

Vierailija
18.06.2015 |

kyse on kaupungin asunnosta. kellään kokemuksia? en voi seuraavaan asuntoon ottaa mukaan mattoja, sohvia yms?? ötökköongelma on todella paha, matoista yms vaatteista yms löytyy jatkuvasti eläviä toukkia. eihän kaikki voi mennä omaan piikkiin??

Kommentit (72)

Vierailija
41/72 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoaminen olis aika fiksu juttu ;)

Vierailija
42/72 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 22:11"]Siivoaminen olis aika fiksu juttu ;)
[/quote]

Tää kerrottiin jo

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/72 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon joskus lukenut jostain, että ihan perus Raidilla lähtee

Vierailija
44/72 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 22:10"][quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 22:07"][quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 22:06"][quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 22:05"][quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 22:03"][quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 22:01"][quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 21:59"]Sen sijaan vuokralaisella ei normaalisti ole oikeutta saada vuokranantajalta korvausta tuhohyönteisten aiheuttamista vahingoista, kuten turkiskuoriaisten toukkien syömistä tekstiileistä taikka luteiden takia kaatopaikalle joutuneesta sängystä. Vuokranantaja joutuu korvaamaan aiheutuneita vahinkoja vain, jos hän on aiheuttanut vahingon omalla toiminnallaan tai laiminlyönnillään.

SUOMEN VUOKRANANTAJAT RY:N JOHTAVA LAKIMIES, VARATUOMARI KATRIINA SAREKOSKI
[/quote]
mielestäni tässä on kyse nimenomaan laiminlyönnistä! varmasti siivousryhmä on nähnyt täällä ötököitä kun asuntoa on maalattu ja laitettu uudet lattiat. todisteita ei tietenkään minulla ole, olisi pitänyt olla viisaampi.
[/quote]

Niinpä. Jos todisteita ei ole, et voi todistaa laiminlyöntiä ja palaamme jo monesti kerrottuun: maksat itse jos vakuutuksesi ei korvaa.

Ihme inttämistä...
[/quote]
valitettavasti asia liikuttaa minua, sinua selvästi ei joten miksi turhaan luet keskustelua ja ärsyynnyt? :)
[/quote]

Koska tyhmyys ärsyttää...
[/quote]
aa, hyvä vastaus. en pidä itseäni kovin typeränä, itse en vain ole tottunut että asunto on täynnä tuholaisia. mielestäni minun ei myöskään tarvitse tottua siihen, joten todellakin kyselen toisten kokemuksia ja näkemyksiä ennen kuin alan räyhätä.
[/quote]

Ei siihen tarvitse tottua, mutta ylimieliset "tämä vastaus ei kelpaa minulle" kommentit asialliseen ja oikeaan vastaukseen antaa sinusta kovin yksinkertaisen kuvan.
[/quote]
no, tyhmä olisin jos jättäisin asian tähän, muuttaisin pois ja ostaisin omalla kustannuksella kaiken. aina voi yrittää

Vierailija
45/72 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sun täytynyt oikeasti kyllä itsekin aika huonosti siivota jos toukkaongelma on mennyt noin pahaksi että niitä löytyy koko ajan vaatteista. Omassa kerrostalossakin on niitä ja hyvin pysyvät kurissa ahkerasti siivoamalla.

Vierailija
46/72 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peset kaikki vaatteet ja muut pestävät tekstiilit 60 asteessa ja laitat muovilaatikoihin, niin et ainakaan niitä menetä.

Vierailija
47/72 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis--- Turkiskuoriasia elää ulkona. Joskus ne tulee sisään ja ne elää talojen rakenteissa. Siihen ei siis siivous juurikaan auta. Niitä voi ihan hyvin tulla myös ihan uuteen asuntoon. 

Edelleen ihmettelen miten niitä on niin älyttömästi, koska niitä ei yleensä ole ihan älyttömästi. Oletko ihan varmasiitä, mistä ötököistä on kyse, jos niitä toukkia ihan vilisemällä vilisee.

Vierailija
48/72 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 22:20"]On sun täytynyt oikeasti kyllä itsekin aika huonosti siivota jos toukkaongelma on mennyt noin pahaksi että niitä löytyy koko ajan vaatteista. Omassa kerrostalossakin on niitä ja hyvin pysyvät kurissa ahkerasti siivoamalla.
[/quote]
no kyse ei todellakaan ole mun siivoustaidoista :F naurettavaa yrittää vierittää syytä mun niskoille :D kerrohan miten voin paremmin siivota talon rakenteita? täälläkin moneen otteeseen todettu että sieltähän niitä tulee.

Vierailija
49/72 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh. Heität matot pois. Siivoat kaikki vaate- ja liinavaatekaapit sekä lattialistat kunnolla. Myrkytät nämä kaikki kunnolla Raidilla. Toista aina tarvittaessa. Ei enää mattoja lattioille. Tämä tehoaa sinun asuntoosi, ei yleiseen ongelmaan. Mitään korvausta tuskin tulet vuokranantajalta saamaan.

Vierailija
50/72 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 22:22"]Siis--- Turkiskuoriasia elää ulkona. Joskus ne tulee sisään ja ne elää talojen rakenteissa. Siihen ei siis siivous juurikaan auta. Niitä voi ihan hyvin tulla myös ihan uuteen asuntoon. 

Edelleen ihmettelen miten niitä on niin älyttömästi, koska niitä ei yleensä ole ihan älyttömästi. Oletko ihan varmasiitä, mistä ötököistä on kyse, jos niitä toukkia ihan vilisemällä vilisee.
[/quote]
no ei niitä vilise vaan löytyy juuri esim mattoon "kiinnittyneenä". mulla on iso nukkamatto johon imuri ei ilmeisesti kunnolla ota. sama juttu vaatteiden kanssa. vaatehuonetta en sattuneesta syystä ole kovin paljoa käyttänyt.

Vierailija
51/72 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 22:24"]Noh. Heität matot pois. Siivoat kaikki vaate- ja liinavaatekaapit sekä lattialistat kunnolla. Myrkytät nämä kaikki kunnolla Raidilla. Toista aina tarvittaessa. Ei enää mattoja lattioille. Tämä tehoaa sinun asuntoosi, ei yleiseen ongelmaan. Mitään korvausta tuskin tulet vuokranantajalta saamaan.
[/quote]
tämän teen heti huomenna. yritän järjestää asian niin että voisin muuttaa pois täältä, ihan mihin vaan. ylireagoin, tajuan kyllä etten tule saamaan mitään korvauksia, olin vaan niin järkyttynyt kun matolla makaessani huomasin toukat siinä.

Vierailija
52/72 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 21:57"]ja korostan että kyse ei ole yhdestä tai kahdesta toukasta, vaan olen näinä muutamana kuukautena tappanut toistakymmentä elävää koppakuoriaista. pystyn elämään jos sillon tällöin näkyy muutama, mutta en niin että matosta ja vaatteista löytyy koko ajan ötököitä.

[/quote]

Öh, olet siis tappanut muutaman kuukauden aikana alle 20 koppakuoriaista? Mitä ihmettä oikein valitat? Olisit onnellinen että niitä on niin vähän. Nykyisessä kämpässäni niitä näkyy melkein joka päivä vähintään yksi, yleensä useampikin... Niitä liikkuu myös sängyssä, vaikka siivoan ahkerasti ja vaihdan lakanat yms. joka viikko. Aluksi tuntui aika inhottavalta, mutta kyllä niiden kanssa oppii elämään.

Vierailija
53/72 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 22:28"][quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 21:57"]ja korostan että kyse ei ole yhdestä tai kahdesta toukasta, vaan olen näinä muutamana kuukautena tappanut toistakymmentä elävää koppakuoriaista. pystyn elämään jos sillon tällöin näkyy muutama, mutta en niin että matosta ja vaatteista löytyy koko ajan ötököitä.

[/quote]

Öh, olet siis tappanut muutaman kuukauden aikana alle 20 koppakuoriaista? Mitä ihmettä oikein valitat? Olisit onnellinen että niitä on niin vähän. Nykyisessä kämpässäni niitä näkyy melkein joka päivä vähintään yksi, yleensä useampikin... Niitä liikkuu myös sängyssä, vaikka siivoan ahkerasti ja vaihdan lakanat yms. joka viikko. Aluksi tuntui aika inhottavalta, mutta kyllä niiden kanssa oppii elämään.
[/quote]
no itse en katso asiaa samalta kantilta kuin sinä, mielestäni vuonna 2015 ei tarvitse nukkua ötököiden kanssa samassa sängyssä kun ongelmaan on myös ratkaisuja. ja ymmärtääkseni ongelma on sillon aika paha kun eläviä ei-toukkavaiheessa olevia kävelee lattialla.

Vierailija
54/72 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ne turkiskuoriaisen toukkia? Asuin 9 v niiden kanssa suht sopuisaa elämää. Siivosin kunnolla, ja ei niitä hirveästi näkynyt. Söivät reikiä mieheni yhteen tweedtakkiin, mun ihanaan musliinihuiviin, tuhosivat yhden villakravatin ja jokusen villasukan. Minäkin siivosin lattioita ja myrkytin kaappeja ja lattialistoja. Sitten löysin kuolleota kuoriaisen toukkia astialaatokosta, joka oli 210 cm korkean kirjahyllyn päällä. Oli ollut siellä siitä lähtien kun saatiin lahjaksi.  Ei ne niin kamalia ole, älkää keuhkotko...

Vierailija
55/72 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 21:44"]

en rauhoitu. miksi minun täytyy kärsiä toisten törttöilystä? tässä asunnossa on asunut ennen hamstraava juoponretale. tiedän koska näin asunnon kun hän asui vielä täällä. miksi minun täytyisi ostaa uudet sohvat ja tekstiilit sen takia että edellinen asukas ei ole tehnyt ongelmalle mitää?

[/quote]

Miten asunto ei ole luvatun kaltainen, jos olet käynyt siellä ennen muuttoa?

Vierailija
56/72 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 22:31"][quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 21:44"]

en rauhoitu. miksi minun täytyy kärsiä toisten törttöilystä? tässä asunnossa on asunut ennen hamstraava juoponretale. tiedän koska näin asunnon kun hän asui vielä täällä. miksi minun täytyisi ostaa uudet sohvat ja tekstiilit sen takia että edellinen asukas ei ole tehnyt ongelmalle mitää?

[/quote]

Miten asunto ei ole luvatun kaltainen, jos olet käynyt siellä ennen muuttoa?
[/quote]
no siten niin että vuokraneuvoja lupasi että kaikki tulee olemaan kunnossa kun soitin sinne järkyttyneen puhelun. mielestäni kaikki ei ole kunnossa jos täällä on ötökkäongelma?

Vierailija
57/72 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 22:30"][quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 22:28"][quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 21:57"]ja korostan että kyse ei ole yhdestä tai kahdesta toukasta, vaan olen näinä muutamana kuukautena tappanut toistakymmentä elävää koppakuoriaista. pystyn elämään jos sillon tällöin näkyy muutama, mutta en niin että matosta ja vaatteista löytyy koko ajan ötököitä.

[/quote]

[/quote]
no itse en katso asiaa samalta kantilta kuin sinä, mielestäni vuonna 2015 ei tarvitse nukkua ötököiden kanssa samassa sängyssä kun ongelmaan on myös ratkaisuja. ja ymmärtääkseni ongelma on sillon aika paha kun eläviä ei-toukkavaiheessa olevia kävelee lattialla.
[/quote]
Nämä ötökät on kylläkin juuri 2015 vuoden ongelma, kun tehokkaat hyönteismyrkyt on kielletty. Meillä oli noita ihan uudessa talossa. Tulivat ehkä jo taloelementtien mukana. Kun Googlettaa niin huomaa että ihmiset eivät ole päässeet eroon niistä edes ammattimyrkyttäjien avulla. Ne ovat tulleet jäädäkseen. Itse en huomannut että ne olisivat koskaan mitään jyrsineet. Varmaan jotain söivät, kärpäsen raatoja tai kissan karvoja. Muutettiin, eikä tullut mukana.

Vierailija
58/72 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

no. pahoittelen tätä typerää aihetta ja ylireagointia sekä tympeitä vastauksiani. olin vaan niin järkyttynyt kun niitä oli todella niin paljon näkyvissä. ja kun mietin vaan kuinka paljon niitä on sohvaan ja sängynrakenteisiin pesiytynyt :( elämässä on tosiaan vakavampiakin asioita!

Vierailija
59/72 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 22:55"]no. pahoittelen tätä typerää aihetta ja ylireagointia sekä tympeitä vastauksiani. olin vaan niin järkyttynyt kun niitä oli todella niin paljon näkyvissä. ja kun mietin vaan kuinka paljon niitä on sohvaan ja sängynrakenteisiin pesiytynyt :( elämässä on tosiaan vakavampiakin asioita!
[/quote]
No ei kyllähän se ahdistaa jos tuommosta alkaa miettiin. Mieti että ne vois olla jotain pahempaa esim. luteita.

Vierailija
60/72 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 22:57"][quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 22:55"]no. pahoittelen tätä typerää aihetta ja ylireagointia sekä tympeitä vastauksiani. olin vaan niin järkyttynyt kun niitä oli todella niin paljon näkyvissä. ja kun mietin vaan kuinka paljon niitä on sohvaan ja sängynrakenteisiin pesiytynyt :( elämässä on tosiaan vakavampiakin asioita!
[/quote]
No ei kyllähän se ahdistaa jos tuommosta alkaa miettiin. Mieti että ne vois olla jotain pahempaa esim. luteita.
[/quote]
joo tai torakoita tms. kyllä mieluummin turkkarit otan millon vaan. vaikka ei se poista asiaa että kuvottavia nekin on!