Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sosiaalityö 2022

Vierailija
08.02.2022 |

Moniko on hakemassa? :)

Kommentit (1389)

Vierailija
1001/1389 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo yli neljänkymmenen, takana yksi maisterinkoulutus jolla en tee mitään, koska tutkinto auttamattomasti vanhentunut. Olosuhteiden pakosta olin vuosia työssä alalla, joka ei kiinnostanut, motivoinut tai mitään, piti vain sietää koska monella tavalla hankala elämäntilanne.

Nyt lapset vihdoin isompia, mutta jouduin siitä kurjastakin työstä työttömäksi. Olen tässä pähkäillyt että sossutyö työllistäisi edes, ja kaikenlisäksi ala aidosti kiinnostaa.

Enkä nyt sit päässyt sisään, koska ei-enskana pisterajat niin kovat.

Harmittaa koska en aidosti tiedä mitä tekisin. Töitä olen hakenut aivan jatkuvasti kohta vuoden ajan, siitä asti kun työttömäksi päädyin.

Ehkä joudun sitten sinne sossun asiakkaaksi, kun tiskin taakse minulla ei asiaa taida olla :(

Harmittaa. Anteeksi purkaus.

Vierailija
1002/1389 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen jo yli neljänkymmenen, takana yksi maisterinkoulutus jolla en tee mitään, koska tutkinto auttamattomasti vanhentunut. Olosuhteiden pakosta olin vuosia työssä alalla, joka ei kiinnostanut, motivoinut tai mitään, piti vain sietää koska monella tavalla hankala elämäntilanne.

Nyt lapset vihdoin isompia, mutta jouduin siitä kurjastakin työstä työttömäksi. Olen tässä pähkäillyt että sossutyö työllistäisi edes, ja kaikenlisäksi ala aidosti kiinnostaa.

Harmittaa koska en aidosti tiedä mitä tekisin. Töitä olen hakenut aivan jatkuvasti kohta vuoden ajan, siitä asti kun työttömäksi päädyin.

Ehkä joudun sitten sinne sossun asiakkaaksi, kun tiskin taakse minulla ei asiaa taida olla :(

Ei ole tarkoitus vähätellä, pilkata tai mitään sellaista. Oletko harkinnut lähihoitajan tai sosionomin koulutuksia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1003/1389 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä saa purkaa! Mua harmittaa nuo järkyttävän epänormaalit, hullut pisterajat! Ei-enskana sain pisteitä kokeesta 46. Viime vuonna olisi päässyt jopa Helsinkiin tuolla pistemäärällä. Suututtaa, vaikka onkin jo yksi tutkinto alla, mutta eihän kukaan huvikseen hae ja tee työtä pääsykokeissa onnistumisen eteen.

Vierailija
1004/1389 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole tarkoitus vähätellä, pilkata tai mitään sellaista. Oletko harkinnut lähihoitajan tai sosionomin koulutuksia?

Niin tai entä avoimen väylän kautta?

Vierailija
1005/1389 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avoimessa yliopistossa voi opiskella kieli,viestintä, perus,aine ja sivuaineopintokonaisuuden. Myös kirjoitusta tukevia kursseja on. Sitten,vain hakee joko pääsykokeella tai väylähaussa uudestaan,treenaa sosiaalityöllistä kirjoitusta,kunnes tärppää. t. Monta kertaa hakenut ja kandityön jälkeen vasta sosiaalityötä lukemaan päässyt. Pisteistä kaikki 45 ylöspäin on hyviä pääsykoetuloksia,voi olla jo siihen tyytyväinen.

Vierailija
1006/1389 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh huh olipahan rajat, onneksi pääsin maisterissa jo sisään koska näillä pisteillä ei olisi auennut ovet ei-ensikertalaisena ainakaan pääsykokeella hki, turkuun tai tampereelle..

Vierailija
1007/1389 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko Tampereen todistusjono liikkua enskalla 10.?

Vierailija
1008/1389 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saakin harmittaa! Vähän samanlainen tilanne täällä :/ Lisäksi mietityttää, että jos joskus pääsisikin sisään niin miten rahoittaa opinnot? Tukikuukaudet hassattu turhaan tutkintoon aikoinaan, toimeentulotukea ei saa opiskeluun kuin pariksi kuukaudeksi, työmarkkinatukea korkeintaan pariksi vuodeksi (jos edes myönnetään) ja opinnot kestää siis sen 5 vuotta.

Mistä yhtäkkiä löytyisikin sitten duuni jolla opinnot rahoittaa, puhumattakaan siitä että vaikka löytyisikin, niin on aikamoinen 5 vuoden rutistus tienata elanto samalla kun opintoja 40h/vko. Säästöjä ei ole kun on työtön eikä niitä voi kerätä kun on työtön. Umpikuja?

Vierailija
1009/1389 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin tai entä avoimen väylän kautta?

Avoimessa jo teenkin opintoja, perusopinnot kasassa. Nyt pitäis vain löytää rahaa jatkaa yleisopintojen suorittamista. Tälleen asuntovelkaisena ja yksin asuvana vain rahasta tekee tosi tiukkaa, varsinkin kun kohta putoan peruspv-rahalle :(

Sosionomin tutkintoa voisin harkita, mutta yhtä lailla se on ei-enskalaiselle hankala päästä. Ja toisaalta minulta menisi sosionomin suorittamiseen yhtä kauan kuin sos.työn opintoihin, koska aiemman maisterintutkintoni vuoksi minun ei tarvitse sivuaineita tai muita yleisiä opintoja yliopistossa suorittaa.

Lähihoitajaksi minusta tuskin on (en nyt avaa ominaisuuksiani tässä enempää).

Vierailija
1010/1389 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mikä maksaa noissa Lapin ja Jyväskylän tuloksissa, eikö niiden pitäisi olla syötettynä jo, kun muutkin ovat julkaisseet tuloksensa.

Vierailija
1011/1389 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksihän noitten loppujen yliopistojen tulokset ei ilmesty... Kokeethan on kuitenkin jo väkisinkin tarkistettu.

Vierailija
1012/1389 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saakin harmittaa! Vähän samanlainen tilanne täällä :/ Lisäksi mietityttää, että jos joskus pääsisikin sisään niin miten rahoittaa opinnot? Tukikuukaudet hassattu turhaan tutkintoon aikoinaan, toimeentulotukea ei saa opiskeluun kuin pariksi kuukaudeksi, työmarkkinatukea korkeintaan pariksi vuodeksi (jos edes myönnetään) ja opinnot kestää siis sen 5 vuotta.

Mistä yhtäkkiä löytyisikin sitten duuni jolla opinnot rahoittaa, puhumattakaan siitä että vaikka löytyisikin, niin on aikamoinen 5 vuoden rutistus tienata elanto samalla kun opintoja 40h/vko. Säästöjä ei ole kun on työtön eikä niitä voi kerätä kun on työtön. Umpikuja?

Oih, ymmärrän niiiiiiiin hyvin!!!

Vierailija
1013/1389 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tuonne lappiin ei ole edes palkkeja vielä. Luulis että kokeet olis tarkistettu ja kaikki ihan valmista kun muiden kaupunkien tulokset jo julkaistu

Vierailija
1014/1389 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa ihmettelen. Nyt alkaa mennä jo hermot ja kärsivällisyys tähän odotteluun!!!

Vierailija
1015/1389 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hämmentää, miten noi pisterajat on noussu viime vuodesta noin paljon

Vierailija
1016/1389 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pääsen Turkuun!!!! Alanvaihtaja, ei ensikertalainen. JEEE!!!!!!!

Vierailija
1017/1389 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä perusteella varasijat jaetaan, tietääkö joku? Olen varasijalla ei-ensikertalaisena ja minulla on saman verran pisteitä kuin alimmat hyväksytyt pisteet. Millä perusteella hakijat laitetaan järjestykseen kun on samat pisteet?

Vierailija
1018/1389 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

53p., ei-enskana, eka kertaa hain ja Itä-Suomeen menen 🥳 onnea kaikille sisään päässeille, tsemppiä rannalle jääneille!

Vierailija
1019/1389 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko enskoilla ja toiskertalaisilla omat jonot?

Vierailija
1020/1389 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitteko ei-ensikertalaiset pääsykokeella sisäänpäässeet kertoa miten paljon ja millä lukutekniikalla/-tekniikoilla luitte pääsykokeisiin? Osaa sitten ensi vuonna itse valmistautua paremmin :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan viisi