Sosiaalityö 2022
Kommentit (1389)
Vierailija kirjoitti:
Ai vitsi että ärsyttääää!! Menin ottamaan vuotta 2019 amk-paikan, jonka opintoja en ikinä aloittanut eli sinne meni ensikertalaisuus hukkaan. Olen pian 30 vuotta ja ainoa koulutus on ylioppilas, koska halusin tehdä lapset nuorena. Varasijalla 25. ollaan Kuopioon ja pisteitä 47 eli ei varmaan auta kun jostain haalia rahaa, että mahdollistuisi avoimen kautta opiskelu.
Mulla kans 47 pistettä ja oon varasijalla 20. Kuopioon, mitenköhän noi sijat oikein arvotaan.
Itse myös lähes 30w ylioppilas+"turha AMK"+ 3 hakua lääkikseen ja nyt pääsin 2 kerralla sosiaalityöhön. Varsinkin toi lääkishaku on musta mennyt ihan hulluksi, kun niistä on hirveä pula tai ainakin täällä virkoja on jatkuvasti auki.
Onko tietoa paljonko varasijat liikkuneet Helsingissä aiempina vuosina pääsykoetulosten jälkeen? Mulla nyt 7. varasija. Paikka saatu muualle 🥳
Kuinka moni on hakenut myös muille aloille, esim muihin sosiaalitieteisiin?
Pisteet näkee tulospalvelusta perjantaina. Sinne kirjaudutaan pankkitunnuksilla.
PISTEITÄ EI SAA KYSYÄ HAKUTOIMISTOISTA!!!
Onko tietoa miten "helposti" avoimen kautta pääsee sisään? Ihmetyttää erittäin paljon tuo ensikertalaisten suosiminen. Kuinka korkea motivaatio on ihmisellä joka pääsee rimaa hipoen sisään? Ensikertalaisena näyttää pääsevän liian helposti verrattuna toiskertalaisiin.
Hohhoijakkaa, ei-enskana varasijat yli 100.
^ Mulla oli pikkaisen sadan paremmalla puolella.
Kuinka paljon hakijoiden motivaatiota tällainen syökään. Jotain on pahasti pielessä kun vaikeinta yliopisto-opinnoissa ja ylipäätään korkeakouluopinnoissa on itse opiskelemaan pääseminen. Itsekin olen suorittanut avoimessa yliopistossa opintoja ja AMK-tutkinnonkin suorittanut, ihan parasta arvosanaakin löytyy useampikin molemmista, mutta yliopistoon en ole koskaan päässyt. Monta kertaa on pääsykokeissa tullut käytyä turhaan.
Kaipa näiden toivottomien hakujen tarkoituksena on jollakin tavalla myös hakijan murtaminen ja turhien luulojen itsestä karistaminen. Vain parhaimmiksi ja vahvimmiksi katsotut pääsevät sitten opiskelemaan.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka paljon hakijoiden motivaatiota tällainen syökään. Jotain on pahasti pielessä kun vaikeinta yliopisto-opinnoissa ja ylipäätään korkeakouluopinnoissa on itse opiskelemaan pääseminen. Itsekin olen suorittanut avoimessa yliopistossa opintoja ja AMK-tutkinnonkin suorittanut, ihan parasta arvosanaakin löytyy useampikin molemmista, mutta yliopistoon en ole koskaan päässyt. Monta kertaa on pääsykokeissa tullut käytyä turhaan.
Niinpä. Tippuukohan toi hyväksyttyjen pisteraja tuosta ollenkaan. Viime vuonna ei-enskana pääsi Tampereelle 42 pisteellä, nyt raja 51.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. Tippuukohan toi hyväksyttyjen pisteraja tuosta ollenkaan. Viime vuonna ei-enskana pääsi Tampereelle 42 pisteellä, nyt raja 51.
Katso viimevuotisesta keskustelusta.
Ei-enskoilla ei tapahdu yhtä paljon liikehdintää, kun paikan vastaanottamisella ei menetä mitään. Niitä ei siis hylätäkään niin helposti.
Vähän oon järkyttynyt omasta pääsykoetuloksesta, etten päässy monivalinnasta eteenpäin. Ensimmäistä kertaa hain ja olen ei-ensikertalainen. Täällä siis tämmönen kokemus ja kehtaan sanoa ääneen. Itsetuntoa pitää onneksi yllä hyvä menestys avoimen sos.työn oppinoissa, joita aion jatkaa...
Vierailija kirjoitti:
Onko tietoa miten "helposti" avoimen kautta pääsee sisään? Ihmetyttää erittäin paljon tuo ensikertalaisten suosiminen. Kuinka korkea motivaatio on ihmisellä joka pääsee rimaa hipoen sisään? Ensikertalaisena näyttää pääsevän liian helposti verrattuna toiskertalaisiin.
Avoimen väylä on joka paikassa hankala, vähän eri tavoilla tosin. Helsingissä 1 aloituspaikka joten vaaditaan täydelliset arvosanat kaikista kursseista että olis mahdollisuuksia. Lapissa ilmeisesti suositaan opinnoissa edenneitä eikä niinkään keskiarvoa ja tän ketjun perusteella sisäänpääsyyn vaadittu ilmeisesti vähintään 115op hyvillä arvosanoilla, joka on siis kaksi vuotta täysipäiväistä opiskelua eikä sittenkään ole takuita että pääsee. Muistaakseni Tampereella, Turussa ja/tai Itä-Suomessa vaaditaan perus- ja aineopinnot (eli vähintään 60op) ja hakea ei edes voi jos on jo joku aiempi amk tutkinto pohjalla, vaan sitten pitää hakea suoraan maisteriin (jossa puolestaan omat mahdottomuutensa).
Vaikuttaa siltä, että meidät koulutusuudistuksen väliinputoajat ja alanvaihtajat halutaan kaupan kassoiksi ja siivoojiksi tai pysymään tympivissä töissämme veronmaksajina, koska kestävyysvaje. Enää ei pelkällä ahkeruudella voi edetä elämässä, vaan pitää olla lisäksi poikkeuksellisen lahjakas tai älykäs jotta pääsee edes sossuksi.
Onko kellään hajua kuinka paljon noi tokari ja pääsykoejonot voi vielä liikkua, onko siis mahis edellee päästä varasijoilta ennen tota 15.7.
Kertokaa mistä tiedätte että ette päässeet monivalinnasta eteenpäin? Mulla näkyy vain Kuopion kohdalla varasija joka on yli 30 (en ole ensikertalainen), ja Lapin tulosta odotan, tuskinpa sinnekään pääsee. Jos on varasija näkyvissä olenko päässyt monivalinnasta eteenpäin?
Tulis nyt ne loputkin tulokset.
Vierailija kirjoitti:
Kertokaa mistä tiedätte että ette päässeet monivalinnasta eteenpäin? Mulla näkyy vain Kuopion kohdalla varasija joka on yli 30 (en ole ensikertalainen), ja Lapin tulosta odotan, tuskinpa sinnekään pääsee. Jos on varasija näkyvissä olenko päässyt monivalinnasta eteenpäin?
Olet, tietenkin.
Onko kenelläkään vielä liikkunut maisterihaun varasijat?
Ai vitsi että ärsyttääää!! Menin ottamaan vuotta 2019 amk-paikan, jonka opintoja en ikinä aloittanut eli sinne meni ensikertalaisuus hukkaan. Olen pian 30 vuotta ja ainoa koulutus on ylioppilas, koska halusin tehdä lapset nuorena. Varasijalla 25. ollaan Kuopioon ja pisteitä 47 eli ei varmaan auta kun jostain haalia rahaa, että mahdollistuisi avoimen kautta opiskelu.