Sosiaalityö 2022
Kommentit (1389)
Turku
Koevalintajono ensikertalaisille hakijoille
44
Koevalintajono kaikille hakijoille
52
Itä-Suomi
Koevalintajono ensikertalaisille hakijoille
38
Koevalintajono kaikille hakijoille
50
Kuopio hyväksytty, Turku 2 varasijalla!!!! Jee
Miten veikkaatte et todistusjonot vielä liikkuu? Kokeella en pääsy :(
paljonko enskojen pääsykoejono voi vielä liikkua, 4. varasija turkuun
Kysynpähän vaan, mitä helkkaria on noi ei-enskojen pisterajat 😂
Vierailija kirjoitti:
Kysynpähän vaan, mitä helkkaria on noi ei-enskojen pisterajat 😂
Tämmöistä se on sote-alalla. Sairaanhoitajiksikin on ihan järjetön ero.
Mulla paikka Turkuun ja ensimmäisellä varasijalla Helsinkiin, eli ainakin yhden paikan verran liikkuu jos tuun hyväksytyksi Helsinkiin! :)
Vierailija kirjoitti:
paljonko enskojen pääsykoejono voi vielä liikkua, 4. varasija turkuun
Tähän siis vastaus tuo edellinen!
Eli Helsinki, Lappi ja Jyväskylä ei ole vielä julkaissut tuloksia? Varasijojen liikkumisen puolesta kyselen 😅
18 pistettä monivalinnan raja.
Sinne meni 9 sivun essee roskakoriin, kovaa hommaa, ei mahda mitään.
Vierailija kirjoitti:
Eli Helsinki, Lappi ja Jyväskylä ei ole vielä julkaissut tuloksia? Varasijojen liikkumisen puolesta kyselen 😅
On ne varmaan silti sinne sijoiteltuna, kun valintakoeprosessi on kaikille yliopistoille yhteinen.
Sijoittelu tehdään aina ennen tulosten laittaista näkyville.
Mistä näkee noi monivalinnan pisterajat yms
Oon varasijalla ei-ensikertalaisena ja mulla on saman verran pisteitä kun jo alimmat hyväksytyt pisteet
Vierailija kirjoitti:
Mistä näkee noi monivalinnan pisterajat yms
Mun käsittääkseni niitä voi kysellä suoraan yliopiston hakijapalveluista sähköpostitse, eli sinne viestiä:)
Vierailija kirjoitti:
Miten veikkaatte et todistusjonot vielä liikkuu? Kokeella en pääsy :(
Varmasti liikkuu vielä!
Jyppilään ei ilmeisesti vielä julkastu?
Julmaa peliä tämä hakeminen on. Jotain pitäisi muuttaa ja ainakin tuo ensikertalaisten suosiminen lopettaa. Ylipäätäänkään kokonaisuudessaankaan opiskelupaikkoja ei ole riittävästi kaikille eli joku jää pakostikin ilman opiskelupaikkaa jopa jo peruskoulun jälkeen. Näin siis on, vaikka peruskoulun jälkeen oppivelvollisuus jatkuukin. Toisen asteen jälkeisissä opinnoissa ongelma on tietysti paljon pahempi. Mikään lisää huuhaakoulutuksia aloille, joilla on jo ennestään paljon työttömiä ei tietenkään tarvita, mutta lisää aloituspaikkoja sote-alalle, joka on niitä harvoja työllistäviä aloja ja jonne halukkaitakin löytyy kyllä tarvitaan.
Kovat ainakin nuo Tampereen pisterajat.