Jauhelihan viimeinen käyttöpäivä eilen, söisitkö?
Kommentit (20)
Viimeinen on viimeinen. En lähtisi koittaa onnea.
Jos sinulla on jääkaapissa paketissa raaka jauheliha jossa viimeinen käyttöpäivä on ollut eilen eikä se näytä harmaalta tai haise tai muuta niin paista heti pois. Valitettavasti nykyisin ruokatuotteiden säilyvyyteen kannattaa kiinnittää huomiota. Tuotemuutokset sekä pakkaustapa ja -materiaalit vaikuttavat säilyvyyteenkin.
Parasta ennen on eri asia kuin viimeinen käyttöpäivä. En käyttäisi.
Vierailija kirjoitti:
Parasta ennen on eri asia kuin viimeinen käyttöpäivä. En käyttäisi.
Ei ole paitsi tietyissä tilanteissa. Tässä asiayhteydessä sopii käyttää kumpaa vain.
On siinä viimeisessä käyttöpäivässä muutama varopäivä vara
Jos on jauhenlihaa niin sen voi pestä ja syödä.
riippuu siittä onko jauhenliha erinlaisen näköistä
Vierailija kirjoitti:
On siinä viimeisessä käyttöpäivässä muutama varopäivä vara
Käytännössä kyllä on mutta olen ainakin itse joutunut pettymään muutamia kertoja sillä viimeisenä käyttöpäivänä liha on mennyt jo osittain pilalle. Moni tekijä pakkauksen ulkopuolellakin vaikuttaa säilyvyyteen. Kun ostatte kaupasta niin katsokaahan ettei pakkauksessa ole reikiä tai että jos paketti on aivan littana niin mistä sekin johtuu. Kummallisia uudistuksia. Monet muovipussipaketit ovat jo kaupassa rikki.
Käyttäisin jos ei ole mitään poikkeavaa hajua.
Varsinkin aamupäivästä se on vasta "puoli päivää" vanhaa, itse en usko että ne päivämäärät voi niin tarkkoja olla, muuten niissä olisi kellonaikakin. Varmuuden vuoksi silti käytän aina "eilisen" jauhelihan tms aamupäivällä.
Nykyään ostan vain niitä tiiviisti pakattuja jauhelihoja, koska päivämäärää on paljon pitemmälle. (Ostetaan aina noin viikon ruuat kerralla.)
Hyvin voi käyttää jos ei hajuja. Nykyajan ihmiset on niin tarkkoja. Se kuitenkin kypsennetään.
Vierailija kirjoitti:
riippuu siittä onko jauhenliha erinlaisen näköistä
Erinlaisen? Perjaatteessa et aijo syödä enään?
Esipaistettuna ja pakastettuna kestää aikansa kyllä.
Jos aistinvaraisesti ei moitittavaa söisin.
Jos jäisi ylimääräisiä annoksia, pakastaisin tai söisin viimeistään huomenna.
Jos tänään löytäisin jääkaapista unohtuneen niin paistaisin ja pakastaisin. Siis jos ei aistinvaraista moitittavaa.
On kai niitä tutkittu ja usein laatu on jo ollut huono viimeisenä käyttöpäivänä.
Mutta se kuitenkin paistetaan, tai mitä kukainenkin tekee, mutta kun kypsentää kunnolla niin kai mä söisin. En kyllä syöttäisi muille näiden tietämättä.
Entäs kun miettii jos on viimeisenä käyttöpäivänä pakastettu, niin tuleehan siinä lisää kun ottaa vuorokaudeksi sulamaan.
Uskaltaako tänään syödä,jos jauheliha ostopäivästä asti ollut kokoajan pakkasessa ja viimeinen käyttöpäivä 28.4?
Vierailija kirjoitti:
Uskaltaako tänään syödä,jos jauheliha ostopäivästä asti ollut kokoajan pakkasessa ja viimeinen käyttöpäivä 28.4?
Vierailija kirjoitti:
Hei! Olen mäkkärin vuoropäällikkö ja tehtäväni on valvoa että jokainen tarjoilija hokee vuorollaan JES!
Eikö näin siis tehdä? Jääkaapissa ollut koko ajan, ei mitään havaittu, päivän yli, mitä se merkkaa yhtään? Tietenkin käytetään