Sosiaalityö 2022
Kommentit (1389)
Vierailija kirjoitti:
Saanko kysyä, miksi ihmiset hakevat kaupunkeihin, joihin eivät todellisuudessa voi mennä? Ymmärrettävää toki, että noihin on helpompi päästä opiskelemaan.
Erityisesti näin toiskertalaisena aloituspaikat on niin kiven alla, että itse ainakin hain kaikkiin, kun kerta samalla kokeella mahdollista. Luulen, että jäisi harmittamaan jos en olisi laittanut kaikkia vaihtoehtoja ja myöhemmin olisikin huomannut pisteiden riittäneen jonnekin. Asun etelä-suomessa enkä aio muuttaa, mutta olen iloinen jos saan mistä tahansa opiskelupaikan ja aion ottaa sen vastaan. Uskon, että asiat järjestyy ja kun pääsee vain sisään, saa siellä luultavasti jotenkin sumplittua opintoja. Toivottavasti korona on osoittanut myös etäopintojen hyvätkin puolet ja jatkossakin olisi mahdollisuus myös etäilyyn lähiopetuksen lisäksi.
https://www.helsinki.fi/fi/hakeminen-ja-opetus/hae-kandi-ja-maisteriohj…
Ei kyllä mulla mitään näy
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saanko kysyä, miksi ihmiset hakevat kaupunkeihin, joihin eivät todellisuudessa voi mennä? Ymmärrettävää toki, että noihin on helpompi päästä opiskelemaan.
Erityisesti näin toiskertalaisena aloituspaikat on niin kiven alla, että itse ainakin hain kaikkiin, kun kerta samalla kokeella mahdollista. Luulen, että jäisi harmittamaan jos en olisi laittanut kaikkia vaihtoehtoja ja myöhemmin olisikin huomannut pisteiden riittäneen jonnekin. Asun etelä-suomessa enkä aio muuttaa, mutta olen iloinen jos saan mistä tahansa opiskelupaikan ja aion ottaa sen vastaan. Uskon, että asiat järjestyy ja kun pääsee vain sisään, saa siellä luultavasti jotenkin sumplittua opintoja. Toivottavasti korona on osoittanut myös etäopintojen hyvätkin puolet ja jatkossakin olisi mahdollisuus myös etäilyyn lähiopetuksen lisäksi.
Itsellä aikaisempana vuotena pisteet olisivat riittäneet Lappiin, mutta kun pystyin hakemaan vain Helsinkiin niin hain vain Helsinkiin. Kyse ei myöskään ole siitä, että pitäisin kotipaikkaani jotenkin ihmeellisenä, vaan siitä, että käytännön syistä opiskelu muualla ei olisi ollut mitenkään mahdollista. Pääkaupunkiseudulla siis olen aina asunut.
Ei kyl näy, vaikka lukee että ainakin Hesa valtiotieteellinen olis tullut! Ei näy mullakaan edes palkkeja.
Vierailija kirjoitti:
Ei kyl näy, vaikka lukee että ainakin Hesa valtiotieteellinen olis tullut! Ei näy mullakaan edes palkkeja.
Onko sulla Hesa ykkösenä?
Mulla on Helsinki ykkösenä eikä näy mitään
Helsinki ja Turku valtiotieteellinen on kyllä mulla hakukohteina, niin ei ole tullut edes palkkeja, vaikka tuolla sivulla kyllä oikeasti lukee, että tuloksia olisi tullut...
Ainakin helsingin yliopiston sivujen mukaan ois pitänyt tulla sinne tulokset
Kuinka moni on tampereelle hyväksyttynä nyt tokana, jotka odottelee vielä ylempia hakutoiveita. Lähinnä varasijojen liikkumista tässä pohdin :D
Vierailija kirjoitti:
Mulle ei ole vieläkään selvinnyt tämä palkkien mysteeri. Mitkä ihmeen palkit? :D
No mun mielestä palkit voi tarkoittaa esimerkiksi
koevalintajono pisteesi - ja saman päivän aikana siihen on ilmestynyt pistemäärä, mutta joillakin on eri käsitys niistä palkeista. XD
Ilmeisesti Kuopioon ei ole näkyvillä vielä sosiaalityön 2022-2023 opinto-opasta? Tai ainakaan en löydä..
Oliko nyt siis niin, ettei Helsingin tulokset olekaan tulleet, vaikka HKI yliopiston sivuilla näkyy, että tänään olisi tullut?
Vierailija kirjoitti:
Oliko nyt siis niin, ettei Helsingin tulokset olekaan tulleet, vaikka HKI yliopiston sivuilla näkyy, että tänään olisi tullut?
Merja on tainnut unohtaa painaa nappia. 😑 Sanoi vain kotisivuja päivittävälle, että julkaistu on!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Merja on tainnut unohtaa painaa nappia. 😑 Sanoi vain kotisivuja päivittävälle, että julkaistu on!
Merjalla voi olla myös kieroutunut huumorintaju. Perjantaina päivitetään sivuille, että julkaistu on ja porukka päivittää opintopolkua sekopäisenä viikonlopun (vaikke tuloksia tuu vkl)
Niin siellä sivulla sanotaan että SOSIAALITYÖ olisi tänään julkaistu. Voikohan olla että tulee vielä ennen vuorokauden vaihtumista....?
Ei Kuopiossa nyt niin paljon ole lähiopetusta. Pääasiassa kaikissa opintojaksoissa on enemmistö itsenäistä tai ryhmätyötä, lähiopetusta monen makuun liian vähän, pystyy kyllä esim. airbnb majoittumaan muutamia päiviä tai päiväseltään käymään.
Maisteriopinnoissa on yksittäisiä päiviä, mitä koululla tarvitsee käydä. Temaattiset voi tehdä sosnetistä/verkkokursseina.
Sivuaineet vaikuttaa, jos valitsee sellaisen sivuaineen, jossa opetus etänä. Esim. toinen pakollisista sosiaali- ja terveyshallintotiede 25 op on kokonaan etää. Kaikki sivuaineet voi siis käydä etänä, löytyy kyllä vaihtoehtoja.
Kieliopinnot voi käydä kaikille aloille yhteisinä monimuotokursseina, jotka etänä pääasiassa, vaikka kesällä, vaihtoehtoja kyllä on.
Uskon, että hybridi tulee lisääntymään. Vahvasti näkyi nyt keväällä kun oli paljon vaihtoehtoja, joissa voi valita joko etän tai lähi, niin prosentuaalisesti reilu enemmistä valitsi etän, esim. 40 etä ja 20 lähi. Toki opettajat itse päättävät opetustapansa. Mutta en usko, että on paluuta enää aikaan ennen koronaa, vaikka lähiä onkin lisätty opiskelijoiden toiveesta.
Ei hitto!
Missä Helsingin tulokset? Näin edellisyönä unta et Helsingin tulokset oli tullu ekana ja olin varasijalla 4.
Oon hakenu 1. Turku 2. Tampere 3. Helsinki
Ei mullakaan näy valintakokeen tuloksia. Ei edes palkkeja