Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sosiaalityö 2022

Vierailija
08.02.2022 |

Moniko on hakemassa? :)

Kommentit (1389)

Vierailija
401/1389 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös, turhauttavaa että liitteet piti olla jo miljoona vuotta sitten perillä ja tuloksia ei silti tule "ajoissa". Keskiarvo on hyvä, mutta en sitten osaa sanoa miten pisteyttävät muut osiot..

Vierailija
402/1389 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaisko joku heittää haarukkaa, per yliopisto, siitä kuinka paljon varasijat on aiemmin todistusvalinnalla liikkuneet ensikertalaisilla?

Onko mitenkään realistista (varasija liikkumismäärä) spekulaatiot esim.

HKI - 5-7

TKU - 10->

JKL - 10->

TRE - 7-10

KUOPIO - 10->

LAPPI - 15 ->>

Uskaltaisin sanoa, että jos on varasijalla 5 tai alle mihinkään, niin on varmasti todella hyvät mahdollisuudet päästä kouluun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
403/1389 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moi valintakokeella hakeneet, kyselen nyt kun enää viikonloppu lähes vaan välissä ennen pääsykokeita, että miten ootte saanu luettua? Onko kaikki ymmärretty jokseenkin, tai tosi syvällisesti? Tai onko jotain asioita mihin ette oo ihan päässeet sisälle? Tai jotain mitä ette tunnu muistavan millään?

Entä tuntuuko että ootte nyt siinä pisteessä missä halusittekin vai tuntuuko että aika loppuu kesken?

Mulla on itsellä hyvällä mallilla ja oon ihan ylpeä omasta panostuksesta minkä oon tähän nyt laittanut. On sellanen tunne että saattaisin tän pohjalta jopa päästä kouluun...

Mutta toisaalta takaraivossa on ajatus että olisin voinut opiskella ahkeramminkin ja voi olla myös hyvin mahdollista et on paljon ihmisiä jotka on opiskellut ja sisäistänyt nää jutut paremmin kun minä, jotka sitten täyttävät paikat etusijassa.. hirveen vaikee sanoa että millä tasolla osaaminen on kun en tiedä mihin verrata

Kannattaa keskittyä siihen omaan tekemiseen eikä miettiä liikaa muita. Itse pääsin aikanaan sosiaalityöhön sisään alle kuukauden lukemisella. Tutut naureskeli, että turhaan meen koettamaan, kun he olivat lukeneet jo puoli vuotta. Kyllähän siinä toivo meni ja olin kokeen jälkeenkin varma, että en päässyt. Mutta näinpä vain sitten kuitenkin pääsin, ja pelkillä valintakokeen pisteillä. 

Vierailija
404/1389 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä myös, turhauttavaa että liitteet piti olla jo miljoona vuotta sitten perillä ja tuloksia ei silti tule "ajoissa". Keskiarvo on hyvä, mutta en sitten osaa sanoa miten pisteyttävät muut osiot..

Mäkin hakemassa maisteriin 😊 Viime vuonna ei keskiarvo riittäny Helsinkiin (silloin mulla aineopintojen ka 4,25), nyt oon saanu keskiarvoa nostettua, toivottavasti riittää tänä vuonna!

Vierailija
405/1389 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moi valintakokeella hakeneet, kyselen nyt kun enää viikonloppu lähes vaan välissä ennen pääsykokeita, että miten ootte saanu luettua? Onko kaikki ymmärretty jokseenkin, tai tosi syvällisesti? Tai onko jotain asioita mihin ette oo ihan päässeet sisälle? Tai jotain mitä ette tunnu muistavan millään?

Entä tuntuuko että ootte nyt siinä pisteessä missä halusittekin vai tuntuuko että aika loppuu kesken?

Mulla on itsellä hyvällä mallilla ja oon ihan ylpeä omasta panostuksesta minkä oon tähän nyt laittanut. On sellanen tunne että saattaisin tän pohjalta jopa päästä kouluun...

Mutta toisaalta takaraivossa on ajatus että olisin voinut opiskella ahkeramminkin ja voi olla myös hyvin mahdollista et on paljon ihmisiä jotka on opiskellut ja sisäistänyt nää jutut paremmin kun minä, jotka sitten täyttävät paikat etusijassa.. hirveen vaikee sanoa että millä tasolla osaaminen on kun en tiedä mihin verrata

Kannattaa keskittyä siihen omaan tekemiseen eikä miettiä liikaa muita. Itse pääsin aikanaan sosiaalityöhön sisään alle kuukauden lukemisella. Tutut naureskeli, että turhaan meen koettamaan, kun he olivat lukeneet jo puoli vuotta. Kyllähän siinä toivo meni ja olin kokeen jälkeenkin varma, että en päässyt. Mutta näinpä vain sitten kuitenkin pääsin, ja pelkillä valintakokeen pisteillä. 

Oon samoill linjoilla sun kans. Siks en viitsi kauheasti edes katsoa hakijoita ja kuinka moni otetaan sisään. Tulee turhaan stressiä

Vierailija
406/1389 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh huh, alkaa olla kyllä paukut aika loppu tästä lukemisesta. Loppurutistus vielä

Vierailija
407/1389 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mäkin hakemassa maisteriin 😊 Viime vuonna ei keskiarvo riittäny Helsinkiin (silloin mulla aineopintojen ka 4,25), nyt oon saanu keskiarvoa nostettua, toivottavasti riittää tänä vuonna!

Toivottavasti onnistaa! :)   Minä haen ensisijaisesti Kuopioon. Sain aineopinnot vasta syksyllä valmiiksi enkä usko, että jaksan lähteä arvosanoja nostamaan, jos en pääse nyt sisälle. Silti toivo elää, että nyt lykästäisi! 

Vierailija
408/1389 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

_sos_ kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti onnistaa! :)   Minä haen ensisijaisesti Kuopioon. Sain aineopinnot vasta syksyllä valmiiksi enkä usko, että jaksan lähteä arvosanoja nostamaan, jos en pääse nyt sisälle. Silti toivo elää, että nyt lykästäisi! 

Toivottavasti pääset, pidän peukkuja! :) Mäkään en varsinaisesti uusinut kursseja, vaan multa puuttui viime haussa aineopinnoista pari kurssia, jotka oon nyt tehnyt ja ne nostavat tuota keskiarvoa. Helsinkiin ei siis vaadita, että on kaikki aineopintokurssit tehtyinä ja koottuina kokonaisuudeksi, niin siksi pystyin jo viime vuonna hakea, vaikka puuttuikin pari kurssia.

Vierailija
409/1389 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

_sos_ kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti pääset, pidän peukkuja! :) Mäkään en varsinaisesti uusinut kursseja, vaan multa puuttui viime haussa aineopinnoista pari kurssia, jotka oon nyt tehnyt ja ne nostavat tuota keskiarvoa. Helsinkiin ei siis vaadita, että on kaikki aineopintokurssit tehtyinä ja koottuina kokonaisuudeksi, niin siksi pystyin jo viime vuonna hakea, vaikka puuttuikin pari kurssia.

Paljonko helsinkiin vaadittiin keskiarvoksi viime vuonna?

Vierailija
410/1389 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

_sos_ kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hmm en tiedä, julkaistiinko sitä missään? Helsingissä kuitenkin on myös esim. se motivaatiokirje, joka vaikuttaa. Mutta sain siis muista osioista lähes täydet pisteet (paitsi kandin arvosana on 4, joten siitä lähti 1 piste) ja tuo 4,25 keskiarvo taisi riittää muistaakseni noin 20. varasijan paikkeille.

Vierailija
411/1389 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tässä kyllä aikamoinen ristiriita, että kaikki artikkelit ovat länsimaisten valkoisten naisten kirjoittamia, ja he kertovat mitä kehitysmaissa pitää tehdä :D

Muutenkin, kun yhteiskuntatieteissä vallitsee valkoisten naisten globaali ylivalta, josta he haluavat pitää kiinni, koska oma etu.

Itse siis sulkevat ovia siltä, että vaikkapa afrikkalaisten näkemykset eivät näihin arvostettuihin tiedejulkaisuihin pääse.

Vierailija
412/1389 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

_sos_ kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hmm en tiedä, julkaistiinko sitä missään? Helsingissä kuitenkin on myös esim. se motivaatiokirje, joka vaikuttaa. Mutta sain siis muista osioista lähes täydet pisteet (paitsi kandin arvosana on 4, joten siitä lähti 1 piste) ja tuo 4,25 keskiarvo taisi riittää muistaakseni noin 20. varasijan paikkeille.

Ne saa ainakin varmaan kysymällä opintotoimistosta, kyselin nimittäin asiaa jyväskylän osalta ja sinne ilmeisesti ollut rajana 4,5 ka. Helsinkiin myös itse hakenut, mutta sitä en selvittänyt.

Vierailija
413/1389 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki pisterajat on pistevipusessa. Älkää soitelko minnekään!

https://vipunen.fi/fi-fi/_layouts/15/xlviewer.aspx?id=/fi-fi/Raportit/H…

Vierailija
414/1389 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä koen ongelmallisena sen, että olen mies ja opiskelen siis jo sosiaalityötä, niin nämä nuoret naiset on yrittäneet savustaa mua ulos koulusta oikeasti. Heitä on suurin osa opiskelijoista, mikä on TOSI valitettavaa.

Vierailija
415/1389 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä koen ongelmallisena sen, että olen mies ja opiskelen siis jo sosiaalityötä, niin nämä nuoret naiset on yrittäneet savustaa mua ulos koulusta oikeasti. Heitä on suurin osa opiskelijoista, mikä on TOSI valitettavaa.

Miten pukeudut kouluun, luennoille? Saattaa olla ihan omaa syytäsi, jos provosoit vaatteillasi.

Vierailija
416/1389 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En provosoi vaatteillani. Perus HM löytyy, mutta olen homoseksuaali ja sen kyllä huomaa. ;)

Vierailija
417/1389 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten pukeudut kouluun, luennoille? Saattaa olla ihan omaa syytäsi, jos provosoit vaatteillasi.

Ei helvetti :)

Vierailija
418/1389 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei pukeutumisella pitäisi olla mitään provosoivaa vaikutusta, ellei nyt ihan puolialasti koulussa kekkaloi. Ihmisistä ja asioista saa olla mitä mieltä tahansa, ja mielipiteensä saa kyllä ilmaista. Minkäänlaisia toimenpiteitä näiden mielipiteiden ei tarvi saa saada aikaan. Esim. jonkun pukeutumisesta saa olla mitä mieltä haluaa, mutta toisen mielipiteen takia tätä tapaa toimia ei tule muuttaa 😅 ja tämä pätee ihan kaikkeen, mielipiteen ilmaisuun jne.

Vierailija
419/1389 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta kyllä, että odotusaika on melko pitkä. Vaikuttaa kuitenkin sitten ensi vuoden työkuvioihin ym., joten olisi mukavaa tietää ajoissa. Vaan ei auta kuin odottaa. 

Vierailija
420/1389 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija373928 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei pukeutumisella pitäisi olla mitään provosoivaa vaikutusta, ellei nyt ihan puolialasti koulussa kekkaloi. Ihmisistä ja asioista saa olla mitä mieltä tahansa, ja mielipiteensä saa kyllä ilmaista. Minkäänlaisia toimenpiteitä näiden mielipiteiden ei tarvi saa saada aikaan. Esim. jonkun pukeutumisesta saa olla mitä mieltä haluaa, mutta toisen mielipiteen takia tätä tapaa toimia ei tule muuttaa 😅 ja tämä pätee ihan kaikkeen, mielipiteen ilmaisuun jne.

Ei pilata ketjua syöttämällä provoja

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kolme