127kg ihraa hiihtoladulla
Kävin eilen hiihtämässä 5,5km. Kunto on huono ja painoa järkyttävän paljon. Aikaa tuohon matkaan meni 1h 45min eli hävettävän paljon. Mua 10-25 vuotta vanhemmat hoikat hiihtäjät meni mun ohi, mä toki aina väistin. Ei montaa hiihtäjää näkynyt, mutta muutama mut ohitti. Ei vain kunto kestä hiihtää pitkiä pätkiä pysähtymättä. Pakko vetää happea välillä. Toki vielä astma ongelmana. Otan ennen hiihtoa avaavaa lääkettä, mutta kyllä silti puuskuttaa kovasti. Tämä hiihtolenkki oli mulle tämän talven viides ja muut lenkit olleet 1-2km.
Pitää vain sitkeästi jatkaa hiihtämistä ja ruokavalio on mennyt jo remonttiin, että paino alkaa putoamaan. Talven jälkeen jatkaa muilla liikuntamuodoilla.
Kommentit (28)
Hienoa. Hattua nostan sinulle hiihtäjä. Raikkaan ilman ja liikkumisen ohella saat samalla hyvän mielen kaunista luontoa ihastelemalla. Olet upea esimerkki meille kaikille.
Tänään iltapäivällä taas hiihtämään!
Menit siis luistelutyylillä, jos jouduit muista väistelemään?? Ei ihme, että sitten puuskutti, se on raskasta menoa.
Hiihdä ladulla, kuten minäkin. Silloin ohittajat ohittaa eikä tarvi ketään väistellä! Se voisi olla kunnollesikin sopivampi muoto edetä.
Hiihtäjä kirjoitti:
Tänään iltapäivällä taas hiihtämään!
Hienoa! Mukavaa hiihtolenkkiä sulle :)
Öberg kirjoitti:
Menit siis luistelutyylillä, jos jouduit muista väistelemään?? Ei ihme, että sitten puuskutti, se on raskasta menoa.
Hiihdä ladulla, kuten minäkin. Silloin ohittajat ohittaa eikä tarvi ketään väistellä! Se voisi olla kunnollesikin sopivampi muoto edetä.
Mitä ihmettä oikein selität? Ihan perinteisellä hiihdin ja siirryin sivuun kun huomasin takaa tulevan nopeamman hiihtäjän. Välillä aika vähän tilaa ohitukseen ja koen järkevämmäksi, että mä hitaana väistän. Pari kertaa oli niin, että satuin olemaan juuri pysähdyksissä kun huomasin jonkun tulevan.
Oletpa sinä ap reipas ihminen. Ihmeesti olet jaksanut hiihtää.
Tsemppiä jatkoon!
Olin hiihtämässä ja siinä tuli mieleen tuon yhden kirjoitus pakkopullaliikunnasta. Siis olihan tuo hiihto taas raskasta, mutta ei se kyllä mitään pakkopullaa ollut! Jos se olisi pakkopullaa, niin ei mua saisi ladulle ollenkaan.
Ylipaino on mulle herkkä asia eikä tuo sun alamäki-kommentti tuntunut kivalta. Miksi koit tarpeelliseksi laukoa tuollaisen "vitsin"? Eikö pelkkä tsemppiviesti riittänyt? Kun ei tunne ihmistä, niin silloin on parempi miettiä mitä laukoo.
Ihan vain tiedoksi, että näin ylipainoisena ja kankeana ihmisenä todellakin vältän isompia mäkiä kaatumisvaaran takia. Viime talvena jo kaaduin vähän isommassa mäessä ja mursin häntäluuni. Oli hemmetin kipeä monta viikkoa. Pienet kumpareet ei haittaa, mutta mäkiä vältän.