Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

127kg ihraa hiihtoladulla

Hiihtäjä
08.02.2022 |

Kävin eilen hiihtämässä 5,5km. Kunto on huono ja painoa järkyttävän paljon. Aikaa tuohon matkaan meni 1h 45min eli hävettävän paljon. Mua 10-25 vuotta vanhemmat hoikat hiihtäjät meni mun ohi, mä toki aina väistin. Ei montaa hiihtäjää näkynyt, mutta muutama mut ohitti. Ei vain kunto kestä hiihtää pitkiä pätkiä pysähtymättä. Pakko vetää happea välillä. Toki vielä astma ongelmana. Otan ennen hiihtoa avaavaa lääkettä, mutta kyllä silti puuskuttaa kovasti. Tämä hiihtolenkki oli mulle tämän talven viides ja muut lenkit olleet 1-2km.

Pitää vain sitkeästi jatkaa hiihtämistä ja ruokavalio on mennyt jo remonttiin, että paino alkaa putoamaan. Talven jälkeen jatkaa muilla liikuntamuodoilla.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin sä pääset alamäissä hurjaan vauhtiin! 😀 Ei vaan, tsemppiä harrastukseen.

Ylipaino on mulle herkkä asia eikä tuo sun alamäki-kommentti tuntunut kivalta. Miksi koit tarpeelliseksi laukoa tuollaisen "vitsin"? Eikö pelkkä tsemppiviesti riittänyt? Kun ei tunne ihmistä, niin silloin on parempi miettiä mitä laukoo.

Ihan vain tiedoksi, että näin ylipainoisena ja kankeana ihmisenä todellakin vältän isompia mäkiä kaatumisvaaran takia. Viime talvena jo kaaduin vähän isommassa mäessä ja mursin häntäluuni. Oli hemmetin kipeä monta viikkoa. Pienet kumpareet ei haittaa, mutta mäkiä vältän.

Vierailija
22/28 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa. Hattua nostan sinulle hiihtäjä. Raikkaan ilman ja liikkumisen ohella saat samalla hyvän mielen kaunista luontoa ihastelemalla. Olet upea esimerkki meille kaikille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään iltapäivällä taas hiihtämään!

Vierailija
24/28 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menit siis luistelutyylillä, jos jouduit muista väistelemään?? Ei ihme, että sitten puuskutti, se on raskasta menoa.

Hiihdä ladulla, kuten minäkin. Silloin ohittajat ohittaa eikä tarvi ketään väistellä! Se voisi olla kunnollesikin sopivampi muoto edetä.

Vierailija
25/28 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiihtäjä kirjoitti:

Tänään iltapäivällä taas hiihtämään!

Hienoa! Mukavaa hiihtolenkkiä sulle :)

Vierailija
26/28 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öberg kirjoitti:

Menit siis luistelutyylillä, jos jouduit muista väistelemään?? Ei ihme, että sitten puuskutti, se on raskasta menoa.

Hiihdä ladulla, kuten minäkin. Silloin ohittajat ohittaa eikä tarvi ketään väistellä! Se voisi olla kunnollesikin sopivampi muoto edetä.

Mitä ihmettä oikein selität? Ihan perinteisellä hiihdin ja siirryin sivuun kun huomasin takaa tulevan nopeamman hiihtäjän. Välillä aika vähän tilaa ohitukseen ja koen järkevämmäksi, että mä hitaana väistän. Pari kertaa oli niin, että satuin olemaan juuri pysähdyksissä kun huomasin jonkun tulevan. 

Vierailija
27/28 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletpa sinä ap reipas ihminen. Ihmeesti olet jaksanut hiihtää. 

Tsemppiä jatkoon!

Vierailija
28/28 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin hiihtämässä ja siinä tuli mieleen tuon yhden kirjoitus pakkopullaliikunnasta. Siis olihan tuo hiihto taas raskasta, mutta ei se kyllä mitään pakkopullaa ollut! Jos se olisi pakkopullaa, niin ei mua saisi ladulle ollenkaan.