Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vatsa joka toinen päivä kipeä ja kuralla. Ei keliakiaa.

Vierailija
08.02.2022 |

15v teini kyseessä.

Minulla on keliakia ja sitä ensimmäisenä mietin. Ei kuitenkaan ollut sitä. Tuntuu, että vatsa menee sekaisin ihan sama mitä syö. On syönyt lähinnä vain hedelmiä ja vihanneksia kun muu ei ole maistunut ja silti vatsa on kuralla. Ei ole kasvavan pojan ravintoa muutenkaan sellainen. Aika selkä seinää vasten tunnutaan nyt olevan. Ei voida oikein edes kokeilla mitään, kun vatsa on niin ärtynyt jostakin, että mikään ei maistu ja kaikesta menee vatsa kuralle.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syötä sille lihaa ja perunoita. Kyllä se siitä. Minullakin menee vatsa kuralle pelkästä kasvisruoasta.

Vierailija
2/13 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koita silti gluteenitonta ruokavaliota, se keliakia ei aina näy verikokeessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee ruokapäiväkirja. Kirjoita kaikki mitä syöt päivän aikana ja mitä oireita sinä päivänä on ollut.

Kirjaa pari viikkoa ainakin ja meet tän kanssa lääkäriin.

Energiajuomat ainakin on todellista myrkkyä, ne pois kokonaan jos niitä on käytössä.

Vierailija
4/13 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla myös stressivatsa. Mulla stressi aiheutti ihan päivittäistä vesiripulia, loppui kun vaihdoin työpaikkaa. 

Vierailija
5/13 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli samaa. Jätin rukiin pois ja oireet jäivät pois. Kannattaa googlata rukiista, se ei sovi kaikille.

Vierailija
6/13 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syötä sille lihaa ja perunoita. Kyllä se siitä. Minullakin menee vatsa kuralle pelkästä kasvisruoasta.

Ei se tällä hetkellä suostu oikein mitään syömään, tottakai meillä on joka päivä lämmin ruokakin. Ja kyse ei nyt ole vain noista kasviksista. Ap

Vierailija
7/13 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://syohyvaa.fi/ruokakolmio/

Tässä on hyvin ohjeita siihen että syö monipuolisesti, vatsa oireilee varmasti jos ruokavalio on vaan pari eri tuotetta.

Vierailija
8/13 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi olla myös stressivatsa. Mulla stressi aiheutti ihan päivittäistä vesiripulia, loppui kun vaihdoin työpaikkaa. 

Mulla sama, hermosto on tosi herkkä pienellekin stressille 😐

Vierailija
9/13 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se tällä hetkellä suostu oikein mitään syömään, tottakai meillä on joka päivä lämmin ruokakin. Ja kyse ei nyt ole vain noista kasviksista. Ap

Kysy mistä tykkää ja tee vaikka erikseen joka päivä lapselle oma ruoka, tärkeää että syö.

Vierailija
10/13 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Crohnin taudissa kuulemma suolisto ei kestä raakoja vihanneksia. Lääkäriin!

Vierailija
11/13 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onks joku tietty ruoka-aine mitä silloin on käytössä joku lääke tai lisäravinne? Kummallista että oireita ei ole päivittäin.

Vierailija
12/13 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa tutulta. Itselläni lakkasi vatsa toimimasta 15-vuotiaana. Silloin tuntui, ettei mitään voi syödä. Useiden lääkärireissujen jälkeen sain diagnoosiksi IBS:n. Tähän vaivaan suositellaan FODMAP-ruokavaliota, mutta omat syömiseni noudattavat sitä vain osittain, koska olen siinä mielessä poikkeava, että vehnää voin syödä, mutta en kauraa. Kannattaa käydä lääkärissä vielä juttelemassa. Syynä voi olla suolistosairauksien lisäksi myös mm. loiset.

Vierailija
13/13 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viljoille on monet herkkiä vaikka ei juuri keliakiaa olisikaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kaksi