Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä voi johtua suurehkot pupillit. Huumeet pois.

Vierailija
08.02.2022 |

Eräällä tuntemallani ihmisellä on suuret pupillit. Ei todellakaan ole mikään laittomien aineiden käyttäjä.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No esimerkiksi jo pelkkä huono näkö. Pupilli suurenee myös siksi, että se yrittää nähdä tehokkaammin.

Vierailija
2/21 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivovaurio.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku lääkitys?

Vierailija
4/21 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkitys?

Vierailija
5/21 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tummansiniset silmät. Vähänkin etäämmältä pupillit näyttävät lautasilta, kun ei hahmota niiden rajaa. Todellisuudessa mulla on ihan normaalikokoiset.

Vierailija
6/21 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku lääkitys? Adhd lääkitys esim on piriste ja laajentaa pupillit.

Vierailija
7/21 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äitillä oli valtavat pupillit ennen kaihileikkausta. Oli melkein sokea tai näki sumeasti kummallakin silmällä.

Eli ilmeisesti ainakin heikko näkö.

Vierailija
8/21 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väsymys

Vierailija
9/21 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on aina ollut niin suuret pupillit, että siitä on huomauteltu. Silmänpaineet ovat olleet korkealla ja tarvitsen silmälaseja.

Vierailija
10/21 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hämäräsokeus kaverilla.

Vierailija
11/21 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masislääke

Vierailija
12/21 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muut jo tulikin..

Pupillisi paljastavat, mistä kiihotut

Tutkimuksen mukaan silmät paljastavat, mikä saa ihmisen kiihottumaan.

Silmien sanotaan olevan peili sieluun, ja tuoreen tutkimuksen mukaan myös seksuaalisuuteen, kertoo Ny Daily News.

Amerikkalaistutkimuksen mukaan pupillin mittaaminen paljastaa, mikä ihmisen saa kiihottumaan.

Tutkimuksen mukaan ihmisen pupillit laajentuvat osana tiedostamattomia reaktioita, kun ihminen näkee jotain kiihottavaa.

Vierailija
13/21 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on suuret pupillit ihan luonnostaan. Olen myös likinäköinen. En käytä mitään päihteitä tai lääkkeitä. Silmälääkäri joskus sanoi, että joillakin on suuret pupillit, ja se on ihan normaalia.

Vierailija
14/21 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla johtuu lääkityksestä.

Vierailija
15/21 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko pupillit isot, vai onko värikalvo normaalia laajempi, niin ettei valkoista näy?

Jos värikalvo normaalia isompi, tai vaikka pupillitkin olisi, niin voi olla kyse myös harvinaisesta geneettisestä sairaudesta. Kerran törmännyt ihmiseen, jolla oli silmien värikalvo normaalia laajempi ja oli tosi jännän näköiset silmät, joku geneettinen sairaus joka pomppasi aina sukupolven ylitse ja tuli esiin vain pojilla.

Vierailija
16/21 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä lääkkeitä enkä päihteitä ja minulla on aina ollut suuret pupillit. Ihmetyttää ihmisten tyhmyys kun aina ajatellaan ensimmäiseksi huumeita syyksi.

Vierailija
17/21 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muut jo tulikin..

Silmien sanotaan olevan peili sieluun, ja tuoreen tutkimuksen mukaan myös seksuaalisuuteen, kertoo Ny Daily News.

Amerikkalaistutkimuksen mukaan pupillin mittaaminen paljastaa, mikä ihmisen saa kiihottumaan.

Tutkimuksen mukaan ihmisen pupillit laajentuvat osana tiedostamattomia reaktioita, kun ihminen näkee jotain kiihottavaa.

Eli suuripupillisena kiihotun vaikka oksennuksesta, kuralätäköstä tai kivestä, koska pupillini ovat aina suuret?

Vierailija
18/21 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muut jo tulikin..

Eli suuripupillisena kiihotun vaikka oksennuksesta, kuralätäköstä tai kivestä, koska pupillini ovat aina suuret?

Kyllä tuo on ihan mahdollista.

Vierailija
19/21 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ssri-lääkitys teki tuollaiset silmät lääkityksen alussa, mutta kun aivot tottui tuohon lääkitykseen niin tuollaiset sivuoireet poistuivat.

Vierailija
20/21 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveellä ihmisellä pupillien koko vaihtelee valaistuksen mukaan, kirkkaassa valossa pupilli pienenee, jotta verkkokalvolle ei osu liikaa valoa, ja pimeässä se laajenee, jotta erottaa paremmin. Esim silmälääkärissä laitetaan silmään sellasta ainetta, jolla pupillit isonee, ja sitten ei näe pariin tuntiin mitään selvästi, vaan kuin samean lasin läpi.  Jos pupillit on kirkkaassa valossa isot, niin jossain on vikaa.