Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ottaa päähän, kun mökkijuhannus on joku pyhä asia.

Vierailija
18.06.2015 |

En ole tippaakaan mökki-ihminen. En jaksa koskaan lähteä mökille, jossa kauppa on 20 kilometrin päässä, ei ole kaikkia samoja mukavuuksia kuin kotona, sinne lähtiessä pitää pakata puolet elämästä mukaan, siellä on aina hyttysiä, eikä mulle mitään tekemistä.

Mä tykkään olla kaupungissa ja omassa kodissa. Juhannus mökillä olisi stressaavaa, kaupunkijuhannus on lomaa. Haluan ehdottomasti olla tyhjässä kaupungissa juhannuksena.

Tänään jo VIISI eri ihmistä on voivotellut, kun olen sanonut viettäväni juhannusta kaupungissa. Että eikö meillä olekaan mökkiä? Voi, miten kurjaa olla kaupungissa juhannuksena! Miten saa lomafiiliksen kotona? Juhannus kaupungissa - siis ihan kamalaa.

Miten on niin vaikeata käsittää, että HALUAN olla juhannuksen kotona, vaikka ilmeisesti juhannus pitäisi ehdottomasti kyyhöttää mökillä? Antakaa mun nauttia omasta tavastani, älkää säälikö ja voivotelko - en minäkään sääli teidän mökkijuhannuksia!

Kommentit (61)

Vierailija
21/61 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 16:26"]Meidän möksä on talviasuttava huvila kaikilla mukavuuksilla. Ihan mahtava paikka.
[/quote]
Olen aika varma että meidän möksä on hienompi, isompi ja kalliimpi.

Vierailija
22/61 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha siitä on ärsyyntyä. Sama juttu on jos haluaa viettää joulun yksin, kukaan ei ymmärrä ja säälii ja jotain. Usein nyt vaan on niin että jotain asiaa tekee niin moni, suurin osa, että sitä pidetään normina ja ne ketkä tekee toisin ovat jotenkin outoja /poikkeuksellisia. (ja tarkoitan nyt laillisia asioita...)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/61 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhät yrittää uskotella itselle, että kaupunki juhannus on kivaa. Hehee.

Vierailija
24/61 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks hemmetissä ihmiset valittaa, että mökillä täytyy hytistä ja palella? Meillä on sähköpatterit ja takka. Näillä keleillä ei edes hyttyset kiusaa. En ymmärrä, missä ihme hökkeleissä noi ruikuttajat on mökkeilly.

Vierailija
25/61 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 16:58"]

Köyhät yrittää uskotella itselle, että kaupunki juhannus on kivaa. Hehee.

[/quote]

Niinpä. Me köyhät ostimme viime vuonna 875 000 euron kolmion Ullanlinnasta. Meillä on myös kaksi mökkiä, toinen täysin askeettinen, sähkötön mökki ja toinen kaikilla mukavuuksilla sähköineen ja juoksevine vesineen. Kumpaankaan mökkiin minua ei saisi kirveelläkään juhannuksena. On ihanaa olla tyhjässä kaupungissa, juoda lasi viiniä Mattolaiturilla ja katsoa saariston kokkoja.

Voi meitä säälittäviä köyhiä, jotka emme pääse mökille.

Vierailija
26/61 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupunkijuhannus on ihana hyvässä seurassa. Lapsuuden jussit menivät ensin mökkitontilla teltassa, sitten mökissä ilman mukavuuksia. Luojan kiitos tämä perinnöksi jäänyt saarimökki saatiin tyrkättyä pois meidän niskoilta eikä sinne tarvitse enää mennä.Minä vietän juhlat ja pyhät kuten itse haluan, en tee mtn siksi että muka pitäisi tehdä tietyllä tavalla tai että aina on tehty tietyllä tavalla. Sukua yms hetii nähdä muutenkin.

Vierailija
27/61 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä se onkin heille pyhä asia, pakanoita jotka tekevät taikoja yöllä ja muita kummallisia riittejä. Hedelmällisyysriitteihin kuuluu myös irstailu ja juopottelu. Sellaisia pakanoita ovat monet suomalaiset. Jeesus on Herra.

Vierailija
28/61 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mäkään tykkää mökkeilystä. Onneksi ei kukaan enää yritä tyrkyttää mulle pakkoperinteitä, koska ne ahdistavat mua. Olen opettanut ne :))

Vierailija
29/61 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa mun mielestä katsoa kalenterista milloin lähtee mökille hampaat irvessä, vaikka räntää sataisi. Mikseivät mene sään mukaan, eihän siellä tarkene uidakaan?

Vierailija
30/61 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se mökkeily ei nyt vaan kiinnosta kaikkia. Voisin mennä juhannukseksi perintömökille, mutta teen mielummin jotakin muuta.

Vierailija
31/61 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupungissa on kivempi köydä vessassa kun ei tarvitse istua riu'ulla

Vierailija
32/61 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on mökki ja olen mökki-ihminen. Lapsuudessa siellä tuli vietettyä yleensä 6-7 viikkoa kesästä, nykyään vähemmän, mutta kuitenkin. Silti juhannuksena en sinne mene. Koska juhannuksena on ihana olla täällä pääkaupunkiseudulla kun suurin osa ihmisistä on poissa.

Vierailija
33/61 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta kaupunkijuhannus on ihan kiva. Mies oli jo lomalla, mä pääsin kerrankin ajoissa töistä. Mies oli tehnyt hyvää ruokaa, ja juotiin Englannista tuomaani hyvää punkkua. Huomenna nautitaan kotoilusta, tosin aamulla ostoksille. Sekin on ihan ok, koska koko kauppakeskus on ihanan hiljainen. Nautitaan koko perhe kotona olosta. Lauantin pakataan ja sunnuntaina mennään mökille ulkomaille ( mökissä tai taloss on kaikki mukavuudet, eikä hyttysiä )

Vierailija
34/61 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on mökki vetten päällä, jos olisi paremmat säät luvassa, olisimme lähteneet kokkoja katselemaan. Nyt lähdetään maanantaina viikoksi, silloin on jo saaristossa rauhallisempaakin.

Vierailija
35/61 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se vaan niin hassua kun jollekkin se mökki on viimeinen paikka minne haluaisi mennä ja joillekkin paras paikka.. Minä olen aina viihtynyt mökillä. Ja oma mökki on ilman mukavuuksia saaressa lyhyen auto ja venematkan päässä. Olisin siellä koko kesän jos ei tarttis töissä käydä. Juomavesi kaivosta pesuvesi merestä tai sadevedestä. Aurinkopaneeli on millä saa vähän virtaa jos tarvis. Uuniin tulet jos kylmä pystyy.. Itikat ei haittaa niihinkin tottuu.. Lapset on aina myös viihtyneet. Minulle kyllä rakkain paikka maailmassa se pikkuruinen mökki

Vierailija
36/61 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään just pohdiskelin tätä, kun katselin kuinka naapurit töiden jälkeen kiireisinä ja kaatosateessa änkivät lapset ja tavarat autoon ja huristivat pikku mökeilleen sadetta pitämään. Mutta huvinsa kullakin.

Vierailija
37/61 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muakin ällöttää kylmänkosteat, ankeat mökkiolot. Ne puisevat hirsiseinät ja tunkkaiset petivaatteet.

Miljoona hyttystä, puucee (hyivittu joskus yöllä kömytä pilkkopimeässä sinne kylmään jurmuuttamaan :x)

Jääkylmä järvi/joki/meriveessi ja ankea sauna jollain padalla jossa polttaa itsensä. Puiden kantoa, savua silmässä ja kaikkea paskaa. Yök! Onneksi ei ole mökkiä eikä mökkihulluja perheenjäseniä.

Vierailija
38/61 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään missään pienessä, synkässä ja vanhassa mökissä viihtyisi keskellä synkkää metsää. Mutta onhan niitä muunlaisiakin mökkejä onneksi.

Vihaisitko yhtä paljon nykyaikaista, kunnon keittiöllä, olohuoneella, kylpyhuoneella, saunalla ja paljulla varustettua ja hienosti sisustettua mökkiä? Sellaista joka on meren rannalla ja vieressä on hiekkadyynit? Tälläisellä mökillä itse viihdyn tosi hyvin.

Vierailija
39/61 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 22:01"]En minäkään missään pienessä, synkässä ja vanhassa mökissä viihtyisi keskellä synkkää metsää. Mutta onhan niitä muunlaisiakin mökkejä onneksi.

Vihaisitko yhtä paljon nykyaikaista, kunnon keittiöllä, olohuoneella, kylpyhuoneella, saunalla ja paljulla varustettua ja hienosti sisustettua mökkiä? Sellaista joka on meren rannalla ja vieressä on hiekkadyynit? Tälläisellä mökillä itse viihdyn tosi hyvin.
[/quote] minä inhoaisin. Olen viettänyt sellaisessa paikassa pari juhannusta ja odotin vain, että pääsee kotiin. Kaikki ei vain tykkää mökkeilystä, vaikka olisi luxusmökki. Ihana viettää juhannus omassa kodissa, kun on muutama päivä aikaa puuhailla pihalla ja grillailla omalla terassilla

Vierailija
40/61 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 22:07"]

[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 22:01"]En minäkään missään pienessä, synkässä ja vanhassa mökissä viihtyisi keskellä synkkää metsää. Mutta onhan niitä muunlaisiakin mökkejä onneksi. Vihaisitko yhtä paljon nykyaikaista, kunnon keittiöllä, olohuoneella, kylpyhuoneella, saunalla ja paljulla varustettua ja hienosti sisustettua mökkiä? Sellaista joka on meren rannalla ja vieressä on hiekkadyynit? Tälläisellä mökillä itse viihdyn tosi hyvin. [/quote] minä inhoaisin. Olen viettänyt sellaisessa paikassa pari juhannusta ja odotin vain, että pääsee kotiin. Kaikki ei vain tykkää mökkeilystä, vaikka olisi luxusmökki. Ihana viettää juhannus omassa kodissa, kun on muutama päivä aikaa puuhailla pihalla ja grillailla omalla terassilla

[/quote]

Ei varmaan ollut sitten kovin kivaa seuraa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kuusi