Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut ostavat joka kuukausi uusia vaatteita?

Vierailija
18.06.2015 |

Kauheaa luonnonvarojen tuhlausta. Itse ostan ihan pari vaatetta VUODESSA mukaanlukien alusvaatteet.

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä sinä!

Vierailija
2/34 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kivat sulle. Oot varmaan suurimman osan päivästä alasti, kun vaatteet ei kulu?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin, ja jotkut tampiot ostavat ihkauusia autoja!

Vierailija
4/34 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 14:44"]

No kivat sulle. Oot varmaan suurimman osan päivästä alasti, kun vaatteet ei kulu?

[/quote] Haloo, suurimmalla osalla meistä on vaatetta kaapeissa vuosiksi eteenpäin. Mutta vastaus kysymykseen on: vaihtelunhalusta. Itse ostan melkein viikottain jotain, mutta oikeutan sen sillä, että suurin osa on kirppikseltä.

Vierailija
5/34 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkään ei osteta joka kuukausi uusia vaatteita. Eivät ne niin nopeasti kulu, että tarve olisi. Ja kun vaatteita ostaa järkevästi ja toisiinsa sopivia yhdistelmiä, ei niitä niin paljoa edes tarvitse olla. Järki käteen kulutusjuhlassa.

Vierailija
6/34 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan varmasti ostaisin usein jos olisi varaa. Luonto ja ekologisuus kiinnostaa kyllä, mutta toisaalta elän vain kerran. Olen vähän materialisti, ja nautin kivoista vaatteista. :D tokikaan en heitä vanhoja vaatteita roskiin tai unohda niitä kaapin pohjalle, vaan käytän ahkerasti tai kierrätän. 

Vierailija
7/34 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 14:44"]

[/quote]

Ei, en ole. :) Kun ostaa pari kertaa vuodessa, niin voi ostaa sellaisia vaatteita jotka kestää vuosia. ap

Vierailija
8/34 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen siirtynyt työelämään aika myöhään, vasta karvan alle kolmikymppisenä. Minulla ei vielä ole sellaista vaatteistoa, jota työelämä vaatii. Sen kartuttaminen vaatii aikaa ja säästämistä. Kun ei ole varaa uusia kaikkea kerralla, joudun ottamaan rahaa joka palkasta ja ostamaan jotakin.

Kun vaatteistoni on kasassa, tarve uusien vaatteiden ostamiselle vähenee.

Vierailija
9/34 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole lapsia, noita luonnontuhoajista viheliäisempiä. Käytän oman luonnonvarakiintiöni mieluummin lentomatkustamiseen ja uusiin vaatteisiin, koska niistä saan iloa.

Vierailija
10/34 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska vaatteet ovat kivoja. Liikaa vaatteita on sitten, kun niitä ei mahdu säilyttämään.

Vierailija
11/34 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 14:51"][quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 14:44"]

[/quote]

Ei, en ole. :) Kun ostaa pari kertaa vuodessa, niin voi ostaa sellaisia vaatteita jotka kestää vuosia. ap
[/quote]
Sukkahousut, sukat, alushousut, talvikengät tai tennarit ei ainakaan mulla kestä vuosia.

Vierailija
12/34 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pinnallinen ja materialistinen ja rakastan vaatteita. Kyllä vähän huono omatunto tulee kun tuli taas käytyä alennusmyynneissä, mutta keksin mä vakavampiakin paheita. Ostan kyllä suurimman osan kirppiksiltä ja kierrätän vanhat. Opiskelen muotialalla, joten senkin puolesta on näytettävä trendikkäältä.

Vierailija
13/34 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 14:55"]

[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 14:51"][quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 14:44"] No kivat sulle. Oot varmaan suurimman osan päivästä alasti, kun vaatteet ei kulu? [/quote]   Ei, en ole. :) Kun ostaa pari kertaa vuodessa, niin voi ostaa sellaisia vaatteita jotka kestää vuosia. ap [/quote] Sukkahousut, sukat, alushousut, talvikengät tai tennarit ei ainakaan mulla kestä vuosia.

[/quote]

Kyllä laadukkat sukkahousut kestävät vuosia. laadukkaat ohuet sukkahousut maksavat 30-40 euroa ja paksut 40-60 euroa. Todellakin kestää vuosia. ap

Vierailija
14/34 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostin aikoinani varmaan viikoittain vaatteita. Ihan vaan siksi, että tykkään kauniista vaatteista. Niitä ei ole koskaan liikaa. Se oli kai eräänlainen harrastus, se vaatteiden haaliminen. Silloin olinkin kyllä aika tiptop. Nykyään on vähän niin ja näin... pitäis taas panostaa, mutta kun ei meinaa jaksaa enää shoppailla. 

Vierailija
15/34 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 15:02"]

Kyllä laadukkat sukkahousut kestävät vuosia. laadukkaat ohuet sukkahousut maksavat 30-40 euroa ja paksut 40-60 euroa. Todellakin kestää vuosia. ap

[/quote]

Kerro lisää näistä laadukkaista sukkahousuista. Kuka niitä valmistaa, ja minkälainen takuu niille annetaan?

Vierailija
16/34 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 14:43"]

Kauheaa luonnonvarojen tuhlausta. Itse ostan ihan pari vaatetta VUODESSA mukaanlukien alusvaatteet.

[/quote]

No ne joka kuukausi vaatteita ostavat eivät vain ole niin ekologisia ja muutenkin hyviä ihmisiä kuin sinä.

Ai vakavissaan? Jos on varaa,ja löytää vaatteita joista tykkää ja joita oikeasti käyttää,se on OK.Voihan sitä vastaavasti pistää vanhoja vaatteita kiertoon. TAI sitten voi olla jokin elämänhallintaongelma,ystäväni ostaa joka viikko uusia vaatteita,joita ei välttämättä koskaan käytä,mutta on muutenkin niin moniongelmainen että shoppailuaddiktio on vain yksi vika muiden joukossa.

Vierailija
17/34 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitko neuvoa, minkä merkkiset ne laadukkaat 30-40e sukkauhousut ovat? Ja mistä niitä voi ostaa?

Vierailija
18/34 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 14:48"]

Meilläkään ei osteta joka kuukausi uusia vaatteita. Eivät ne niin nopeasti kulu, että tarve olisi. Ja kun vaatteita ostaa järkevästi ja toisiinsa sopivia yhdistelmiä, ei niitä niin paljoa edes tarvitse olla. Järki käteen kulutusjuhlassa.

[/quote]

Jotkut meistä haluavat omistaa enemmän vaatteita kuin sen ehdottoman minimin, jolla tuleee toimeen. Sinulle on varmaan ihan vieras ajatus, että joillekin on tärkeää omistaa iso valikoima kivoja vaatteita. Se lisää onnellisuutta ja piristää myös ympäristön ihmisten elämää.

Vierailija
19/34 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi että huvittaa ja luonto ei voisi vähempää kiinnostaa.

Vierailija
20/34 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 15:05"]

[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 15:02"]

[/quote]

Kerro lisää näistä laadukkaista sukkahousuista. Kuka niitä valmistaa, ja minkälainen takuu niille annetaan?

[/quote]

Esim Falken sukkahousut on laadukkaita. Pysyy vuosia hyvänä kun pesee ja hoitaa oikein. :) ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kolme