Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä oli peruskoulun päättötodistuksen..

Vierailija
23.05.2015 |

Lukuaineiden keskiarvonne?
Entäs paras numero kaikista aineista?
Mikä olet nyt koulutukseltasi/opiskelet?

Itselläni liikunta, matematiikka, kemia ja fysiikka olivat kymppejä. Keskiarvoni oli tasan yhdeksän. Olen lukion käynyt tarjoilija/sommelier.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukuaineiden keskiarvo oli muistaakseni jotain 7,5-8, en ole ihan varma enkä jaksa nyt tarkistaa. Kuvis ja tekstiilityö oli kymppejä. Olen ompelimoyrittäjä, koulutuksena pari vaatetusalan tutkintoa.

Vierailija
2/20 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla keskiarvo 7 luokkaa. Pääsin parturikampaajaksi, tulin allergiseksi väriaineille, synnytin ihanat kolme lasta ja jäin kotiäidiksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

9.4 oli lukuaineiden keskiarvo, kymppi taisi tulla matikasta, enkusta ja saksasta, en enää muista.

Koulutukseltani olen terveydenhoitaja.

Vierailija
4/20 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

6,8. Muistan sen ikuisesti kun en päässyt minnekkään kouluun mihin hain. Minä reippaana tyttönä hain töitä ja pääsin äippäloma tuuraajaksi erääseen siivousfirmaan ja sille tielle jäin.

Vierailija
5/20 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko ollu 9,7 lukuaineiden ka ja 9,5 kaikkien... no jotakin sitä luokkaa. Kymppiä ei tullut matikasta, äikästä, enkusta, liikasta, musiikista ja kässästä
Lukiosta valmistumassa paperein LLEEEMM

Vierailija
6/20 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 09:44"]6,8. Muistan sen ikuisesti kun en päässyt minnekkään kouluun mihin hain. Minä reippaana tyttönä hain töitä ja pääsin äippäloma tuuraajaksi erääseen siivousfirmaan ja sille tielle jäin.
[/quote]

Minne olisit sitten halunnut? Ja oletko vaan "tyytynyt" kohtaloosi vai haluatko jotain muuta vielä elämältäsi ammatillisesti?
-ap

Vierailija
7/20 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 09:44"]Oisko ollu 9,7 lukuaineiden ka ja 9,5 kaikkien... no jotakin sitä luokkaa. Kymppiä ei tullut matikasta, äikästä, enkusta, liikasta, musiikista ja kässästä
Lukiosta valmistumassa paperein LLEEEMM
[/quote]

Mitäs meinasit lukion jälkeen?
-ap

Vierailija
8/20 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliskohan ollut 7,5 tai jotain sinne päin. Paras numero oli kymppi (äikästä ja historiasta).

Olen työtön eikä suunnitelmissa ole edes hakea töihin. 

Vierailija
9/20 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kaksi ammattia entuudestaan. Peruskoulun jälkeen menin kosmetologiksi ja sitten suoritin kuva-artesaanin tutkinnon. Nyt opiskelen artenomiksi.
Keskiarvo oli 8,5.

Vierailija
10/20 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ka. 7,6 ja suuhygienisti

Vierailija
11/20 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkien aineiden ka 9,3. Lukuaineiden 9,2. Kymppejä muistaakseni liikunta, biologia, historia/yhteiskuntaoppi. Lukiossa oli vähän elämänkriisiä ja kirjoitin lopulta LEEMMBB. Tällä hetkellä opiskelen lääketiedettä neljättä vuotta.

Vierailija
12/20 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista kuin kaikkien aineiden keskiarvon, en yksittäisiä lainkaan. 9,2 se oli.

Opiskelin lukion jälkeeen sairaanhoitajaksi.

Vierailija
13/20 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

9,3 ja kympit kielistä ja matematiikasta. Nykyisin sihteerinä.

Vierailija
14/20 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista, jotain yli ysin. Kymppejä oli matikka,historia,englanti ja loput oli jotain ysejä ja kaseja.

Nykyisin työtön pummi.

Vierailija
15/20 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole käynyt peruskoulua, kun olen niin tuhottoman vanha. Keskikoulun päästötodistuksen keskiarvo oli muistaakseni karvan verran yli kahdeksikon eli hyvää keskitasoa. Kiitettävät arvosanat olivat ainakin käsitöissä, kotitaloudessa, kaunokirjoituksessa ja ehkä joissain muissakin aineissa. No lukioon sillä mentiin joka tapauksessa heittämällä. Siellä sitten arvosanat himpun verran laskivat, mutta kyllä niillä yliopistoon mentiin ja uloskin aikanaan tultiin maisterin paperit hyppysissä. Sen jälkeen onkin sitten tuettu yhteiskuntaa runsailla veroilla, että nuorilla polvilla olisi mahdollisimman pitkälle maksuton koulutus. Mehän maksoimme jo oppikoulussa lukukausimaksuja ja hankimme kaikki materiaalit omalla kustannuksella.

Vierailija
16/20 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 10:25"]

En ole käynyt peruskoulua, kun olen niin tuhottoman vanha. Keskikoulun päästötodistuksen keskiarvo oli muistaakseni karvan verran yli kahdeksikon eli hyvää keskitasoa. Kiitettävät arvosanat olivat ainakin käsitöissä, kotitaloudessa, kaunokirjoituksessa ja ehkä joissain muissakin aineissa. No lukioon sillä mentiin joka tapauksessa heittämällä. Siellä sitten arvosanat himpun verran laskivat, mutta kyllä niillä yliopistoon mentiin ja uloskin aikanaan tultiin maisterin paperit hyppysissä. Sen jälkeen onkin sitten tuettu yhteiskuntaa runsailla veroilla, että nuorilla polvilla olisi mahdollisimman pitkälle maksuton koulutus. Mehän maksoimme jo oppikoulussa lukukausimaksuja ja hankimme kaikki materiaalit omalla kustannuksella.

[/quote]

Kyllä ainakin aikuislukiossa itse joutunut kaikki kirjat yms ostamaan, joitain saa kyllä lainaan kirjastosta. Mitään ylimääräisiä maksuja ei peritä, ellei suorita pelkkiä yksittäisiä kursseja.

Vierailija
17/20 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 10:25"]

[/quote]

Ilmainen koulutus onkin hyvinvoinnin kauniimpia helmiä. Kaikilla on mahdollisuus ja velvollisuus käydä peruskoulu, enkä oikein usko, että lukio tai ammattikoulutuskaan jäisi kiinni vähävaraisuudesta. Kirjat joutuu ostamaan, samoin kalliit laskimet ja muistiinpanovälineet, tuollaiset kirpaisevat vähävaraisen YH:n kukkaroa ehdottomasti... Mutta puhutaan ihan eri summista kuin kymmenientuhansien lukuvuosimaksut. Lapsi saa opintotukea ja oikein kriittisessä paikassa jopa alaikäisenä toimeentulotukea, jotta selviäisi opinnoistaan taloudellisesti.

Vanhempieni aikaan kaikki oli vielä toisin.

sh 9,2

Vierailija
18/20 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä 9,2.

Kymppejä äikkä, matikka, fysiikka, historia, yhteiskuntaoppi, et, mantsa, bilsa, musa, kuvia ja kässä.

Kielet ja liikunta sit toisesta päästä...

Olen maalari.

Vierailija
19/20 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan viikon päästä tietää.. Jännittää että mihin pääsen opiskelemaan. Viimeksi jouluna keskiarvo oli 7.7, ehkä se vähän nousee!
Hain lähihoitajaksi, kampaajaksi ja elintarvikealalle.
Lähihoitaja oli ykkösenä.

Vierailija
20/20 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 09:33"]

Lukuaineiden keskiarvonne? Entäs paras numero kaikista aineista? Mikä olet nyt koulutukseltasi/opiskelet? Itselläni liikunta, matematiikka, kemia ja fysiikka olivat kymppejä. Keskiarvoni oli tasan yhdeksän. Olen lukion käynyt tarjoilija/sommelier.

[/quote]Mulla oli peruskoulun päättötodistuksen lukuaineiden ka. 8,3. Lukiossa päättötodistuksen ka. tasan 9. Paras numero kymppi (liikunta), muissa ei kymppejä peruskoulussa eikä lukiossa. Pelasin silloin vielä lentopalloa SM-tasolla ja nuorten maajoukkueissa. Olen nyt 36 v ja mulla on kaks akateemista loppututkintoa: olen sekä FM että KTM ja työskentelen keskisuuressa automatiikka-alan yrityksessä HR-puolella.