Jyväskylä. Laajavuori (?)
Minulle on tarjottu hyvältä vaikuttavaa asuntoa tuolta ja olen kiinnostunut, mutta jaksaminen vähän huolettaa lähinnä välimatkojen takia.
Muuttaessa välimatka läheisiini eri puolella Suomea tuplaantuu ja lisäksi on sitten tämä itse asuinalue; välimatkaa keskustaan on ilmeisesti 4km. Joku ei nyt ehkä tykkää tästä, kun pidän noin 'pientä' välimatkaa haasteena, mutta minulla on kiireistä ja aika ja jaksaminen on aika kortilla. Olen julkisen liikenteen ja jalkojen varassa.
Onko tuolla alueella tai max.2km päässä kunnon kauppoja ja muita palveluja? Onko mikään suosittu kohde lähempänä, kuin itse keskusta?
Joidenkin olen kuullut sanovan, ettei sitä keskustaa kannata tavoitella ja että se on muutenkin autioitunut. Tiedän vain sen, että oppilaitokseni ja rautatieasema ovat keskustassa lähekkäin ja nuo ovat molemmat minulle merkittäviä kohteita.
Lähinnä yritän tässä nyt kerätä rohkeutta liikettä varten ja varautua yllätyksiin.
Kommentit (33)
Kannattaa hakea kuokkalasta asuntoa jos koulu on rautatieaseman luona, sillan yli lyhyt matka, runsaasti bussi vuoroja, kaupa, apteekki, baari, pitseria ja kampaamo on Kuokkalan keskustassa ainakin ja vuokrat huomattavasti halvempia kun Lutakon tai keskustan alueella.
Ei tuo huono alue ole, mutta sinuna ehkä muuttaisin lähemmäksi koulua ja rautatieasemaa.
Kai sulla on auto, joten ei liene mitään väliä onko kauppa 100m vai 5km:n päässä.
Vierailija kirjoitti:
Laajavuoresta polkee fillarilla 5-10 minuuttia amk ja keskusta. Hyvät kulkuyhteydet myös bussilla ja harrastusmahdollisuudet.
Jos haluat asua ihan koulun vieressä, niin Viitaniemi tai sitten vaikka Taulumäki. Tourula on myös ihan keskusta-aluetta , ns. toisella puolella.
Jyväskylä on sen kokoinen kaupunki että lähes mistä vaan nopeat yhteydet ja palveluita on joka nurkalla.
Taulumäki on alueena ihana. Olen asunut. Tourula on myös oikein hyvä. Näiden välissä on myös Kankaan alue, jossa on paljon vuokrataloja ja nykyisellään kai omat kaupatkin. Tourulastakin löytyy oma S-Market.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa hakea kuokkalasta asuntoa jos koulu on rautatieaseman luona, sillan yli lyhyt matka, runsaasti bussi vuoroja, kaupa, apteekki, baari, pitseria ja kampaamo on Kuokkalan keskustassa ainakin ja vuokrat huomattavasti halvempia kun Lutakon tai keskustan alueella.
Itsestä se silta taas on meluisa ja tuulinen. Siksi ei haettu Ainolasta asuntoja, kun ei jaksa aina ylittää sitä. Mutta jos silta ei haittaa, Ainola on hyvä alue. Kuokkalan palvelut ja keskusta lähellä.
Eikös Pupuhuhdan ja Kangaslammen suunta ole kaikkein parasta aluetta?!
Vierailija kirjoitti:
No hehheh. Oletpas hauska.
Minusta Laajavuori ei ollut mitenkään syrjässä 80-luvun alussa kun siellä asuin, koulu oli keskustassa, usein kävelin iltapäivällä kotiin, muuten olin laiska liikkumaan.
Muuta keskustasta toiseen suuntaan: Tourula, Taulumäki, Aittorinne, Holsti, niin olet keskustan ja Seppälän palveluiden välissä ja koulumatka jalan tai pyörällä max.30min.
Ihmeellisiä kysymyksiä, kuten bussien hinnoista - etkö osaa googlettaa Jyväskylän liikenne ja lippujen hinnat?
Kortepohjasta ja Laajavuoresta ei todellakaan ole pitkä matka keskustaan, siellä asuu paljon mm. yliopisto-opiskelijoita.
Vierailija kirjoitti:
Ei taida olla parasta aluetta, kun alapeukkua tulee niin kovasti.
Bussien odottaminen on tylsää. Kannattaa muuttaa keskustaan tai koulun lähelle.
Palveluiden kannalta aika syrjässä esim kortepoja ois parempi alue, jos tuolle suunnalle haluaa, siel on kauppa, päiväkoti, koulu...