Mitä yksin asuvat naiset syövät?
Kun poikamiehistä on käsitys että syövät einesmaksalaatikkoa ja pakastepizzaa, valmislihapullia jne niin mitä sitten vastaavat naiset?
Kommentit (77)
Viini on pullossa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laatikkoviiniä, suklaata ja jäätelöä
Viini on pullossa eikä missään ”laatikossa”. Ei ole laatikkoviiniä.
Kyllä viiniä on laatikossakin, mene alkoon katsomaan.
Vierailija kirjoitti:
Sitä samaa mitä muutkin naiset. Raikkaita salaatteja, keveitä vegepastoja ja palan painikkeeksi viikonloppuisin ehkä hieman valkoviiniä.
Ehkä hieman valkoviiniä? Kahden vai kolmen litran pänikkä mikä menee viikonloppuna palan painikkeeksi?
Olen joka toinen viikko yksin kun lapset ovat isällään.
Teen yleensä aamulla marjoista ja rahkasta smoothien. Päivällä syön leivän ja proteiinirahkan/vanukkaan/ateriankorvikejuoman tms. Päivälliseksi yleensä paistan wok-vihanneksia ja kanaa/tonnikalaa/lihapullia tms ja raejuustoa. Illalla syön puuron ja leipää, hedelmän.
Viikonloppuna saatan tilata ruokaa (itämaista, pizzaa, sushia tms
Tätä viikosta toiseen. :D Kun lapset on kotona teen päivälliseksi peruskotiruokaa, kasvikset ei uppoa heille.
Jos on kiirettä saatan ostaa valmissalatteja. Eineksiä en pysty syömään, olen joskus syönyt niitä eväänä kyllästymiseen asti.
Tämä poikamies kokkasi uunikasviksia. Perunaa, punajuurta ja fetaa kananmunan kera. Ehkei kannata tehdä naurettavia yleistyksiä siviilisäädyn pohjalta.
Vihjeenä, että Lidl on erikoistunut laadukkaisiin puolivalmisteisiin ja vihanneksiin ja niitä on yleensä tarjolla ainakin keskiviikosta eteenpäin, oli tosin jo tänäänkin. Lisäksi esim. katkaravut ja muut nilviäiset on hinnoiteltu järkevästi/edullisesti. Viikon satsi on n. 20 euroa halvempi kuin kilpailijoilla.
Hernekeittoa ja näkkileipää.
Pidän itseäni armeijakurissa. Joskus.
Vierailija kirjoitti:
Eilen söin muistaakseni ruokaa ja tänään eri ruokaa. Itse tein.
Oletpa tylsä tyyppi. Ei ihme että olet yksin. Mitä muuta syöt kuin ruokaa? P*skaa varmaan...
Opiskeluaikana 1980-luvulla keitin joka päivä perunoita ja porkkanoita. Sipulia ja kananmunia söin myös paljon. Opiskelijaravintolassa söin 2 kertaa viiden viiden aikana. Aamulla tein eväsleivät, jos oli pitkä päivä. Töissäkään en syönyt ikinä lounasravintolassa, vaan söin eväitä. Naimisiin mentyäni kokkaan monipuolisia aterioita kotona, paljon esimerkiksi kalaa. Suomessa käyn ravintolassa muuutamia kertoja vuodessa.
Syön ainoastaan aasialaista ruokaa, liikun ja pysyn hoikkana. Kerran viikossa herkuttelen ja otan rennosti, mutta mitään viinaksia ja maitotuotteita en vetele.
Teen aina kaiken itse. Ostan perusaineksia ja edullisia sesonkituotteita.
Teen
- Sosekeittoja ja kananmunaleipiä
- Linssikeittoa
- Kikhernepihvejä
- Tonnikalarisottoa
- Lasagnea. Lihalla tai kasviksena.
- Kesäkurpitsa,tomaattivuokaa uunissa
- Jauhelihapihvejä ja juureksia
- Uuniseitiä tai lohta pakastepinaatilla ja riisillä
- Kanaa kermakastikkeella ja riisiä ja kasviksia
- Kiisseleitä
- Pirtelöitä marjoista, piimästä ja banaanista
- Leivon joskus pullaa, pizzaa, karjalanpiirakoita, muffiineja tai muuta
Nainen 38
Olen ollut yksin asuva nainen n.20 vuotta sitten kun opiskelin. Ihan tavallista ruokaa tein silloin eli makaronilaatikkoa, jauhelihakastiketta, muusia, perunoita, makaronia, lihapullia jne. Aika harvoin söin eineksiä. Tein samoja ruokia mitä kotona oli syöty äidin tekemänä ja sitten kokeilin uusia juttuja.
Kun asuin yksin, kokkasin itselleni esim. pizzaa, lihapullia, lasagnea, riisiä ja pekonikastiketta. Valmisruokia en syönyt, koska ovat kalliita enkä ollut saanut sellaista mallia kotoa. Söimme aina kotiruokaa. Nyt naimisissa olevana ostan joskus myös valmisruokia, koska ei ole enää rahat tiukilla.
Mä kokkailen yleensä noin kolmesti viikossa ja sitten jaan ruuan useammalle päivälle.
Esim tällä viikolla tein sunnuntaina Laksa-keittoa jota oli tänään vielä lounaaksi. Tänään teen vaan nopean munakkaan, huomenna jonkun laatikkoruuan josta riittää lauantaihin asti. Lounaaksi useimmiten tähteitä tai joku salaatti jos olen kotona lounasaikaan.
Aamiakseksi puuroa talvella, jogurttia ja marjoja kesällä.
200 g makaronilaatikkoa ja raikkaita voileipiä, jälkiruoaksi vanukkaita.