"Pelineitsyt" kyselee, jos vain yksi peli autiolle saarelle...
Tämä on tällainen sateista juhannusta odottelevan keski-ikäisen naisen hömpöttelykysymys :-)
En ole eläissäni omistanut pelikonsolia, ostanut tietokonepeliä tai pelannut mitään ns. oikeaa peliä läpi. Vähän jotain autopeliä ja joskus aikanaan kokeillut jotain 90-luvun lopun muutamaa tylsää peliä. Mietin että ehkä pitäisi tämäkin puoli elämästä kokeilla. Josko olen jäänyt jostain paitsi?
En taatusti tule koskaan olemaan superkiinnostunut aiheesta, mutta jos suosittelisitte vain yhtä peliä, jonka koko elämäni aikana otan ja pelaan läpi, niin mikä se kannattaisi olla? Minkä itse ottaisitte autiolle saarelle?
Kysyn noin niinkuin siinä mielessä, että oppisin jotenkin arvostamaan pelejä.
Olisi kiva, jos peli olisi sellainen, mikä ei vaadi tuhannen euron laiteostoksia ensin.
Kommentit (45)
[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 12:53"]
[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 12:44"]
Final Fantasy VII on ehdottomasti paras peli mitä olen koskann pelannut! On tosin jo vanhanaikainen. Tekisivätpä nykyäänkin yhtä huippuja pelejä.
[/quote]
Nythän juuri julkaistiin virallinen traileri FF7 uusversiosta:
http://www.pcgamer.com/final-fantasy-7-remake-is-confirmed/
[/quote]
Jotenkin tuntuu, että peli tulee olemaan pettymys. Panostavat nykyään liikaa visuaalisuuteen pelikokemuksen sijaan. Haluisin FF peleihin lisää tutkittavaa, lisätehtäviä ja salaisuuksia, jotka paljastuvat lisätehtävien myötä. Eidoloneja, joista olisi oikeasti hyötyä taisteluissa.
Eläkeikää lähentelevä äitini, joka ei ole koskaan pelannut elämässään, sai iPadin pari joulua sitten lahjaksi ja on edelleen ihan koukussa Candy Crush Sagaan (ja Pinterestiin sekä käsityöbloggaukseen). Jos joku, ylipäätään tuollaiset vähän kevyemmät näpyttelypelit tabletille tuntuu olevan kova juttu ihmisille, jotka ei koskaan pelaa mitään muuta! ^^ Sopivan kevyitä, eikä vaadi pitkän aikajänteen sitoutumista tai mekaanista oppimista, mutta kuitenkin koukuttavaa ja vähän ajattelemista herättävää näpyttelyä.
Mutta jos oikeasti parasta peliä kysytään, niin se on totta kai Master of Orion vuodelta 1993!
Sims tai Farcry, etenkin Farcry 4 on huikeeeaaaa!
Mahjong