"Pelineitsyt" kyselee, jos vain yksi peli autiolle saarelle...
Tämä on tällainen sateista juhannusta odottelevan keski-ikäisen naisen hömpöttelykysymys :-)
En ole eläissäni omistanut pelikonsolia, ostanut tietokonepeliä tai pelannut mitään ns. oikeaa peliä läpi. Vähän jotain autopeliä ja joskus aikanaan kokeillut jotain 90-luvun lopun muutamaa tylsää peliä. Mietin että ehkä pitäisi tämäkin puoli elämästä kokeilla. Josko olen jäänyt jostain paitsi?
En taatusti tule koskaan olemaan superkiinnostunut aiheesta, mutta jos suosittelisitte vain yhtä peliä, jonka koko elämäni aikana otan ja pelaan läpi, niin mikä se kannattaisi olla? Minkä itse ottaisitte autiolle saarelle?
Kysyn noin niinkuin siinä mielessä, että oppisin jotenkin arvostamaan pelejä.
Olisi kiva, jos peli olisi sellainen, mikä ei vaadi tuhannen euron laiteostoksia ensin.
Kommentit (45)
Ps3 saa halvalla ja ihan riittävä perus pelaamiseen. Siihen kun ostaa kamera lisäosan yms ja kunto tai fittness pelin niin voi jumpata saarella itsensä timmiksi. Harvemmissa seikkailu ym peleissä on kovasti uudelleen peluu arvoa läpimenon jälkeen eli joku haastava autopeli tai urheilupeli tyyliin jalkapallo tai jääkiekko niin niiden parissa viihtyy paljon. Autopeleistä eniten olen pelannut Need for speed Shift 2 unleashed. Todella paljon vaatii pelaamista että oppii hallitsemaan kun on hyvin realistinen peli.
[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 12:17"]Minecraft on lapsille.
[/quote]
Kyllä sitä aikuisetkin pelaa. Se tuli lasten suosioon vasta kun se tuli konsoleille.
The Sims. En ole yhtään peli-ihmisiä, mutta eri Simsejävolen vuosikymmeniä jaksanut pelata. Aina vaan eri hahmoilla, tarinoilla jne.
[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 12:17"]
Minecraft on lapsille.
[/quote]Luulen mielipiteen kuuluvan kypsälle 17-vuotiaalle.
Minecraft on hyvä valinta koska pelin maailma on loputon ja luot itse tekemisesi, joten pelissä riittää tekemistä niin kauan kuin sinulla itsellä riittää mielikuvitusta.
The Wolf Among Us. Tarina etenee sen mukaan, mitä valintoja pelaaja tekee.
The Sims.
Journey. Simppeli peli, ei mahdottoman pitkä.
Bioshockit ottaisin mukaan, jos pitää yksi valita niin sitten se ensimmäinen. Tai Infinite. Menisi varmaan arpomiseksi. Auto- tai urheilupelit eivät iske ollenkaan, rpgt eri lajityyppeinen sen sijaan kyllä. Fallout 4:sta odotellessa... Final Fantasyt olivat joskus hyviä mutta uusimmat ovat olleet vähän kökköjä putkijuoksuja eeppisissä maisemissa tai muuten vain hömelöitä. Tosin FFVII:sta on tulossa remake jota varovaisen toiveikkaana odottelen.
Final Fantasy VII on ehdottomasti paras peli mitä olen koskann pelannut! On tosin jo vanhanaikainen. Tekisivätpä nykyäänkin yhtä huippuja pelejä.
[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 12:44"]
Final Fantasy VII on ehdottomasti paras peli mitä olen koskann pelannut! On tosin jo vanhanaikainen. Tekisivätpä nykyäänkin yhtä huippuja pelejä.
[/quote]
Nythän juuri julkaistiin virallinen traileri FF7 uusversiosta:
Riippuu aivan täysin siitä, minkätyyppiset pelit sinulle mahtaisi sopia... niitä on niin monenlaisia. On simulaatioita, seikkailupelejä, rakentelupelejä, tarinapelejä, strategiapelejä, puzzlepelejä, räiskintäpelejä, kauhupelejä, luomispelejä, kasuaaleja klikkailupelejä, elämyspelejä, selviytymispelejä ja kaikkia mahdollisia sekoituksia näistä ja vielä kaikilla mahdollisilla aiheilla. En paljon pelaavana osaa suositella mitään yhtä peliä joka ultimaattisesti olisi hyvä, kun eri ihmisille niin eri asiat on mieluisia. Vähän sama kuin pitäisi suositella yksi elokuva, jonka pitäisi vakuuttaa elokuvia katsomaton siitä että ne on hyviä tietämättä ollenkaan pitääkö kyseinen henkilö komediasta vai kauhusta. :)
Freeciv. Kuten Civilisation, mutta ilmainen, avoin ja sitä on kehitetty vuodesta 1996 lähtien.
Löytyy monelle alustalle.
selain: https://play.freeciv.org/
Linux, Mac OS, BSD, Windows: http://freeciv.wikia.com/wiki/Install
On ollut joskus mulla jopa kännykässä, mutta pieni näyttö haittaa pelaamista.
Ollut jo vuosia oma suosikki ja ainoa mitä enää shakin ohella pelaan.
Hah ja tuostakin listasta jäi heti puuttumaan ainakin ajopelit ja roolipelit. :) t: 21
Dragon's Age Inquisition.