Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laihtuuko jos syö noin 2000 kaloria päivässä?

Vierailija
18.06.2015 |

Liikuntaa en oo lisänny ja lähtöBMI normaalin ylärajalla. Onko kaloreita liikaa?

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 08:28"]

Kaksi samanpainoista ihmistä, normaalin painon ylärajoilla, jos katsotaan BMI:tä mikä on surkein mittari ikinä kun ei kerro kehonkoostumuksesta mitään, voivat kuluttaa lepotilassa ihan eri verran. Sillä se kenellä niitä lihaksia on kuluttaa sohvalla maatessaankin enemmän kuin se kenellä lihaksia ei juurikaan löydy.

[/quote]

Totta turiset. Sitä ei moni ymmärräkkään, ettei liikkuva ihminen kuluta niitä surkeita kolorioita vain liikkuessaan, vaan melkeimpä tärkeämpi vaikutus kulutukseen tulee sen peruskulutuksen kasvun myötä.

Vierailija
22/40 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On yleensä liikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä helvetissä laihtuu, jos syö vain 2kcal/vrk, ei tarvitse edes liikkua.

Vierailija
24/40 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2000 kaloria on noin 5 grammaa kevytmaitoa. Jos et muuta päivässä syö, niin eiköhän tuolla laihdu ihan kuka vaan, kunnes kuolee aliravitsemukseen.

Vakavasti, ei voi sanoa mitään kun et kerro ikää, pituutta, painoa tai sukupuolta. BMI ei sekään ole mikään yksilötason mittari, vaan sillä kuvataan väestötason ilmiöitä.

Vierailija
25/40 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 08:30"]

Riippuu ihan siitä miten paljon liikut.

No ei normaalipainoinen laihdu! 100kg ehkä.

Mä olen normaalipainoinen ja mun paino alkaa nousta jos syön jatkuvasti 1500 kalorin edestä tai yli. Treenipäivinä ehkä 1800, juhlissa tuon 2000 mutta maanantaina otan takaisin.

[/quote]

Mikähän kilpirauhasen vajaatoiminta sulla oikein on? Itsekin olen normaalipainoinen ja laihdutan tuolla 2000 kcal ruokavaliolla :D Tuleeko kaikki kalorit pullasta vai oletko pelkkää läskiä vai miten yli 1500 kcal voi lihottaa?

[/quote]

Paljon hyötyliikuntaa (esim eilen kuokin pihaa 2h), pilatesta yms. En syö pullaa vaan terveellistä vähähiilarista kotiruokaa. Kilppariarvot yms ihanteelliset. Jostain syystä en vain tarvitse paljoa ravintoa (ts kaloreita, ruokaa kyllä), ja tosiaan olen seurannut ihan kiloklubin laskurilla noita määriä ja kaloreita.

Nyt kun olen pitänyt kalorit alle 1500/pvä ja satunnaisia 600-800 kalorin päiviä niin viimesyksynä putosi 4 kiloa normaalipainon sisällä ja tänäkeväänä vielä 2 kiloa ihan huomaamatta. Ja alaspäin vain menee, kohta pitää jo pysäyttää sillä en halua alle 60 kiloiseksi enää.

Vierailija
26/40 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kulutuat enemmän kuin 2000kcal vuorokaudessa niin varmasti laihdut. Vajeen määrä ratkaisee laihtumisnopeuden.

Vierailija
27/40 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 08:46"]No kyllä helvetissä laihtuu, jos syö vain 2kcal/vrk, ei tarvitse edes liikkua.
[/quote]

Niin just pilkunnussijat vauhdissa. Tiedoksesi että kilokalorista käytetään yleisesti yksinkertaisemmin sanaa kalori.

Vierailija
28/40 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
29/40 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihdut sinä jos syöt vähemmän kaloreita kuin ennen. Vaikka et liikkuisi yhtään. Sinulle jää kyllä löllö vartalo kun et kiinteytä sitä laihtuessasi.

Hyi mikä täällä haisee!!!!!!!

Vierailija
30/40 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 09:06"]Laihdut sinä jos syöt vähemmän kaloreita kuin ennen. Vaikka et liikkuisi yhtään. Sinulle jää kyllä löllö vartalo kun et kiinteytä sitä laihtuessasi.

Hyi mikä täällä haisee!!!!!!!
[/quote]

Kiinteytyminen käsitteenä on aika kummallinen. Läskiä ei voi muutaa lihakseksi vaikka kuinka liikkuisi. Rasva poltetaan pois lihaksen päältä jotta ne lihakset tulee esiin ja kyllä se rasva oikealla ruokavaliolla palaa. Jos taas ylipainoa on hurjan paljon ja laihduttaa nopeasti niin se "löllö" voi olla ihoa. Rasva palaa ei koskaa kiinteydy.

Vierailija
31/40 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 09:05"]

[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 08:46"]No kyllä helvetissä laihtuu, jos syö vain 2kcal/vrk, ei tarvitse edes liikkua. [/quote] Niin just pilkunnussijat vauhdissa. Tiedoksesi että kilokalorista käytetään yleisesti yksinkertaisemmin sanaa kalori.

[/quote]

Se, että sinä niin teet, ei tee siitä oikeaoppista. Puhutko myös metreistä, kun tarkoitat kilometrejä?

Vierailija
32/40 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskiverto suomalainen nuori mies laihtuu 2000kcal / pv, mutta esim keskiverto suomalainen keski-ikäinen nainen ei. Vähennä 1000-1500 kcal / pv niin alkaa tuloksia näkymään

Vierailija
33/40 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 09:12"][quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 09:05"]

[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 08:46"]No kyllä helvetissä laihtuu, jos syö vain 2kcal/vrk, ei tarvitse edes liikkua. [/quote] Niin just pilkunnussijat vauhdissa. Tiedoksesi että kilokalorista käytetään yleisesti yksinkertaisemmin sanaa kalori.

[/quote]

Se, että sinä niin teet, ei tee siitä oikeaoppista. Puhutko myös metreistä, kun tarkoitat kilometrejä?
[/quote]

Jokainen ihminen tietää mitä tarkoitetaan kun puhutaan kaloreista, ellei ole tyhmä kuin saapas, joten päteminen asiasta on typerää.

Vierailija
34/40 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 08:59"][quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 08:30"]

Mä olen normaalipainoinen ja mun paino alkaa nousta jos syön jatkuvasti 1500 kalorin edestä tai yli. Treenipäivinä ehkä 1800, juhlissa tuon 2000 mutta maanantaina otan takaisin.

[/quote]

Mikähän kilpirauhasen vajaatoiminta sulla oikein on? Itsekin olen normaalipainoinen ja laihdutan tuolla 2000 kcal ruokavaliolla :D Tuleeko kaikki kalorit pullasta vai oletko pelkkää läskiä vai miten yli 1500 kcal voi lihottaa?

[/quote]

Paljon hyötyliikuntaa (esim eilen kuokin pihaa 2h), pilatesta yms. En syö pullaa vaan terveellistä vähähiilarista kotiruokaa. Kilppariarvot yms ihanteelliset. Jostain syystä en vain tarvitse paljoa ravintoa (ts kaloreita, ruokaa kyllä), ja tosiaan olen seurannut ihan kiloklubin laskurilla noita määriä ja kaloreita.

Nyt kun olen pitänyt kalorit alle 1500/pvä ja satunnaisia 600-800 kalorin päiviä niin viimesyksynä putosi 4 kiloa normaalipainon sisällä ja tänäkeväänä vielä 2 kiloa ihan huomaamatta. Ja alaspäin vain menee, kohta pitää jo pysäyttää sillä en halua alle 60 kiloiseksi enää.
[/quote] ehkä oot elänyt niin pitkään tolla alikalorimäärällä että sun kroppa ei enää polta energiaa normaalisti? En oo ikinä pystynyt edes laihduttaessa elämään alle 1700 kcn , ekan vauvan jälkeen jaksoin kaksi viikkoa laskea nettilaskurilla, protskuja oli myös pakko syödä reilusti suositusta enemmän tai tuli nälkä. mieluummin oon sitten liikkunut enemmän. Muuten kuin vauva-aikoina (siis itse saadessani vauvoja;) bmi on ollut 22-23. Jollekinhan tuo on tietty ihan törkee ylipaino (av:lta opittua), mun mielestä liikkuvalle hyvä normaalipaino. Normisti en kaloreita laske, mutta varmasti yli 2000 mennään. Ja oon todella lyhyt. 600-800 kcn påivät kuulostaa omaan korvaan ihan hirveiltä. Pakko kysyä, että eikö sulla ole nälkä koko ajan? Pysyykö kalorit tuollaisena ilman laskemista myös? Jos ihan luonnostaan pystyt noilla menemään, niin sulla varmaan onkin erilainen aineenvaihdunta. Monelle tuo on toooosi vähän. Ja tätä en siis tarkoittanut hyökkäävästi, ihan ihmettelen vaan.

Vierailija
35/40 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeesti onko ihmiset näin laiskoja nykyään.Asutaan kerrostalossa ja lusmutaan.Ittellä ois töitä niin paljon että ei tiä mistä alottas omakotitalossa.Ei tartte kalorioita laskea.Muuta vanhaan omakotitaloon ja rupee remontoimaan sitä,voi syödä vaikka 4000 kilokaloriaa eikä tartte laskee!

LAISKUUS LIHOTTAA!EI RUOKA!

Vierailija
36/40 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 kcal on auttamattomasti liian vähän ihan kenelle tahansa. Saattaa laihtua mutta myös pian kuolla pois.

Vierailija
37/40 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihtuminen ei oo ihan niin yksinkertasta, paljon riippuu esim makroista etta miten keho polttaa energiaa ja hyvin voit syoda sen 2000 kaloria, kunhan se tulee oikeasta ruoasta. Ihmiset ei ymmarra miten hiilarit esim toimii ja valttelee tervellista rasvaa, mutta se on niiiiin vaara tapa syoda ja ei tietenkaan kroppa anna rasvavarastoista mitaan irti. 

Keskity syomaan hyvaa, aitoa ruokaa. Vihanneksia, kasviksia, marjoja, hedelmia kohtuudella fruktoosin takia, lihaa, kalaa, munia, perunaa kohtuudella, siemenia ja pahkinoita.. Maitotuotteita en valttamatta suosittele, mutta satunnaisesti taysrasvaiset tuotteet on ok. Jata hetkeksi viljatuotteet pois silla se on yksi pahimmista "laskinkerryttajista" ja helposti sekoittaa kropan toiminnan eika se silloin halua luovuttaa mitaan. Sama juttu kaiken prosessoidun ruoan kohdalla, se on se isoin asia mita tana paivana ei tunnuta ymmartavan, prosessoitu ruoka on niiiiiin taynna kaikkea turhaa ja se sekoittaa kehon hormonitoiminnan aivan taysin, joka sitten lihottaa vaikka soisi suht minimikaloreilla. 

Ala laske kaloreita (siihen ei ihan oikeesti oo tarvetta kunhan kroppa tottuu syomaan ihan oikeaa ruokaa) ja jotta se laski palaa, kropan pitaa ymmartaa etta et ihan oikeasti ole kuolemassa nalkaan, elaminen minimikaloreilla on ehka kaikista tyhmin tapa laihduttaa, se ei ole pysyvaa ja kroppa todella pian oppii saatelemaan hormonit ym sen mukaan miten ruokaa tulee. Kierrata "korkean ja matalan kalorin paivia", mutta syo sen mukaan kun hyvalta tuntuu! Kyse ei pitaisi olla vaan "dieetista", lyhytaikaisesta ratkaisusta. Syo paljon hyvia rasvoja (avokado, kookosoljy, pahkinat, siemenet, oliivioljy (ei kuumennettu!) kuhan se on hyvalaatuista, tummassa lasipullossa!, rasvainen liha) mita luonnosta loytyy. Jos mahdollista niin keskity ruoan laatuun: lihan olisi hyva olla luomua, etenkin punainen liha (nauta) ja kananmunien vapaan kanan munia. Paljon tuoreita vihanneksia, jos pystyt syomaan paljon raakoja vihanneksia niin aina parempi. Yrita syoda ainakin 1.5x painosi verran (grammoissa) proteiinia, riittavasti hyvaa rasvaa (ei muuten tee sinua lihavaksi...) ja hyvia hiilareita. 

Nailla ruokaohjeilla (siis todella nopeasti vasatty, joitain juttuja on jaany varmasti pois) olen nahnyt huikeita tuloksia asiakkailla jotka ei liiku sen kummemmin. Kyllahan se vaatii totuttelua, mutta jokaisen pitaisi laittaa ensin hyva olo laihtumisen edelle, laihtuminen tulee kylla kunhan keho on valmis ja saa sita oikeeta ruokaa joka ei tuu paketista (no liha poislukien...)

Vierailija
38/40 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 08:30"]

[/quote]

[/quote]

en ole tuo vastaaja, mutta minä olen 165 cm pitkä, painan 52 kg, teen istumatyötä ja tarvitsen päivässä enintään  1500 kcal, vaikka harrastan säännöllisesti tehokasta liikuntaa. Suurin osa suomalaisista yliarvioi energiantarpeensa reippaasti.

Vierailija
39/40 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 10:11"]

[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 08:59"][quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 08:30"] Riippuu ihan siitä miten paljon liikut.   [quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 08:28"] No ei normaalipainoinen laihdu! 100kg ehkä. Mä olen normaalipainoinen ja mun paino alkaa nousta jos syön jatkuvasti 1500 kalorin edestä tai yli. Treenipäivinä ehkä 1800, juhlissa tuon 2000 mutta maanantaina otan takaisin. [/quote] Mikähän kilpirauhasen vajaatoiminta sulla oikein on? Itsekin olen normaalipainoinen ja laihdutan tuolla 2000 kcal ruokavaliolla :D Tuleeko kaikki kalorit pullasta vai oletko pelkkää läskiä vai miten yli 1500 kcal voi lihottaa? [/quote] Paljon hyötyliikuntaa (esim eilen kuokin pihaa 2h), pilatesta yms. En syö pullaa vaan terveellistä vähähiilarista kotiruokaa. Kilppariarvot yms ihanteelliset. Jostain syystä en vain tarvitse paljoa ravintoa (ts kaloreita, ruokaa kyllä), ja tosiaan olen seurannut ihan kiloklubin laskurilla noita määriä ja kaloreita. Nyt kun olen pitänyt kalorit alle 1500/pvä ja satunnaisia 600-800 kalorin päiviä niin viimesyksynä putosi 4 kiloa normaalipainon sisällä ja tänäkeväänä vielä 2 kiloa ihan huomaamatta. Ja alaspäin vain menee, kohta pitää jo pysäyttää sillä en halua alle 60 kiloiseksi enää. [/quote] ehkä oot elänyt niin pitkään tolla alikalorimäärällä että sun kroppa ei enää polta energiaa normaalisti? En oo ikinä pystynyt edes laihduttaessa elämään alle 1700 kcn , ekan vauvan jälkeen jaksoin kaksi viikkoa laskea nettilaskurilla, protskuja oli myös pakko syödä reilusti suositusta enemmän tai tuli nälkä. mieluummin oon sitten liikkunut enemmän. Muuten kuin vauva-aikoina (siis itse saadessani vauvoja;) bmi on ollut 22-23. Jollekinhan tuo on tietty ihan törkee ylipaino (av:lta opittua), mun mielestä liikkuvalle hyvä normaalipaino. Normisti en kaloreita laske, mutta varmasti yli 2000 mennään. Ja oon todella lyhyt. 600-800 kcn påivät kuulostaa omaan korvaan ihan hirveiltä. Pakko kysyä, että eikö sulla ole nälkä koko ajan? Pysyykö kalorit tuollaisena ilman laskemista myös? Jos ihan luonnostaan pystyt noilla menemään, niin sulla varmaan onkin erilainen aineenvaihdunta. Monelle tuo on toooosi vähän. Ja tätä en siis tarkoittanut hyökkäävästi, ihan ihmettelen vaan.

[/quote]

Mä olen aina ollut suht pieni ja siro 38v saakka 3 lapsen jälkeenkin bmi 19, nykyisin n 23 (ikää 55v).

Mulla on ihan normaalisti nälkä mutta syön pieniä annoksia ja vain sen mitä vatsa vetää. Jatkuvaa nälkää en tunne eikä tämä n 1500 kalorin normimäärä tunnu ollenkaan pieneltä, saan syödä jäätelöäkin päivittäin! Syön paljon salaatteja, kasviksia, lihaa (erityisesti pataruokia joissa on vähän kaloreita), pähkinöitä. Herkuttelen viikonloppuisin kakuilla ja syön kerran viikossa makeisiakin.

Mun esimerkkipäivä (ja kyllä, olen oppinut laskemaan annoskoot/kalorit aika tarkasti elämäni aikana vaikken sitä orjallisesti seuraakaan)

- aamulla marjasmoothie ja maitokahvi 75 kaloria (täyttää paremmin kuin puuro tai leipä)

- lounas sekasalaattia, kalaa/kanaa/lihaa/fetaa n 100g, siemeniä ja tilkka oliiviöljyä 400 kcal

- välipala 3-4 parapähkinää 130 kcal, maitokahvi

- päivällinen kotiruokaa esim gulassia 4 dl (ei smetanaa) /  smetanakanaa ja riisiä / stroganoffia ja riisiä / broilerin ohutleike +  150g paistettuja perunoita 375/kcal + ruisleipäviipale ja voita 100/kcal

- jäätelötötterö 200 kcal

- maitokahvi

Tuosta tulee vasta 1300 kaloria ja silti vatsa on ihan täynnä - normaalikokoiset annokset!

Vierailija
40/40 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ainakin laihduin.

BMI oli 25 kun aloin laihduttaa, ensimmäisen kuukauden söin 2000 kaloria ja paino alkoi laskea, koska olin tottunut syömään enemmän.

Sitten tiputin kalorimäärää 1800-1650-1500 ja nyt on menossa viimeiset laihdutettavat kilot ja syön 1400kcal päivässä. Paino tippunut 12-13 kiloa yhdeksässä kuukaudessa, tavoite -15kg vuodessa ja näillä näkymin tavoitteeni toteutuu :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kuusi