Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako miehelle nalkuttaa?

Vierailija
18.06.2015 |

Otsikosta tuli tarkoituksella provosoiva. Kysymys on siis siitä, onko ok huomautella ylimääräisesta kaljanjuonnista, laiskuudesta tms? Teettekö te muut tätä ja missä määrin? 

On tietysti selvää, ettei se nalkuttaminen kenenkään oloa paranna, mutta voiko se joskus auttaa. 

En haluaisi, että miehestäni tulee samanlainen kuin isänsä, jolle se kalja tosiaan maistuu, eikä muut asiat oikein kiinnosta. Ainoasta pojastaan huolehtii ja meidän hyvinvointi hänelle on tärkeää, mutta en jollain tavoin osaa kuvitella itseäni kahden-, tai kolmenkymmenenvuoden päästä kokkailemassa löysälle kaljamahalle. 

Millaisista asioista ja miten miehelle kuuluisi antaa palautetta. Lienee itsestäänselvää, etten voi noita edellä kertomiani asioita hänelle suoraan sanoa. Tai voisin, mutta en halua pahoittaa hänen mieltään.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse istuin alas mieheni kanssa silloin, kun hän ei ollut juonut mitään. Keitin kahvit, pyysin, ettei kännyköitä ole pöydällä ja selitin, että olin ollut huolissani lisääntyneestä alkoholinkäytöstä. Mies kuunteli, juttelimme ja onneksi itsekin sitten vähensi.

Huom, tämä ei toimi, jos alkoholiongelma on jo ehtinyt syntyä.

Vierailija
2/10 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielummin porkkanaa kuin keppiä ellet halua olla miehesi pomo. Jonkun aikaa nalkuttaminen voi toimia , mutta kääntyy itseään vastaan kun miehen täytyy alkaa tekemään asioita salassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten itse toivoisit itseäsi kohdeltavan? Kukaan ei varmaan jaksa nalkuttajaa kuunnella

Vierailija
4/10 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä joku nalkuttaisi? Eihän siitä ole kuitenkaan mitään hyötyä. Ei mies paranna tapojaan nalkuttavan naisen vuoksi vaan pikemminkin päin vastoin, saa syyn juomiseen kun akka nalkuttaa.

Ihan samalla tavalla ne juovat silloin, kun ei edes ole akkaa. Ja nainen saattaa olla molemmissa tapauksissa sama.

Ei toimi myöskään keskustelu selvin päin, sillä mies suuttuu silloinkin. Eihän hänellä ole mitään ongelmaa juomisessa! Suurempi ongelma miehelle on se, kun joutuu olemaan liian pitkään juomatta. Kun tässä yrittää välttää riitoja ja pahaa mieltä, ei muuta vaihtoehtoa ole kuin järjestää omaa elämäänsä sellaiseksi, että ei tarvitse juoppoa kuunnella.

Vierailija
5/10 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakaan minulle ei saisi nalkuttaa. Parempi kaksi erillistä ihmistä kuin nalkuttava pariskunta.

Vierailija
6/10 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 08:09"]Millaisista asioista ja miten miehelle kuuluisi antaa palautetta. Lienee itsestäänselvää, etten voi noita edellä kertomiani asioita hänelle suoraan sanoa. Tai voisin, mutta en halua pahoittaa hänen mieltään.

[/quote]

Mitä sinä et voi sanoa suoraan? Miksi epäilet, että alkoholinkäytön rajoittaminen pahoittaisi hänen mielensä? ( ks. edellinen viestini 5) Johtuuko siitä, että sinä tiedät aivan hyvin, että juominen on kuitenkin jo nyt tärkeämpi kuin perhe?

Kuten 2 kirjoittaa, asiallinen keskutelu voi auttaa - mutta vain siinä vaiheessa, kun juominen ei vielä ole ongelma! Mitä menetettävää sinulla olisi, jos keskustelisit miehesi kanssa yhteisestä tulevaisuudestanne? Kerro hänelle ihan suoraan, että et näe itseäsi alkoholistin vaimona!

Tiedätkö, että kaljamaha ei suinkaan ole ainoa eikä varsinkaan pahin juomisen seuraus? Ei, alkoholi vaikuttaa väistämättä terveyteen, ja varsinkin aivotoimintaan. Se on todella paha, että juominen menee sitten kaiken muun edelle ja se, että järki ja ymmärrys liukenee vuosien varrella viinaan.

Vierailija
7/10 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 08:28"]

Itse istuin alas mieheni kanssa silloin, kun hän ei ollut juonut mitään. Keitin kahvit, pyysin, ettei kännyköitä ole pöydällä ja selitin, että olin ollut huolissani lisääntyneestä alkoholinkäytöstä. Mies kuunteli, juttelimme ja onneksi itsekin sitten vähensi. Huom, tämä ei toimi, jos alkoholiongelma on jo ehtinyt syntyä.

[/quote]

Varsinaista alkoholiongelmaa ei tosissaan ole vielä syntynyt, enkä usko että isänsäkään tavanomaista suuremmasta alkoholinkulutuksesta varsinaisesti ongelmainen on. Käy kuitenkin töissä jne. Kuitenkin pelottaa se, että suhdanne on nouseva ja pikkuhiljaa lähestytään tilannetta, jossa kapakassa istutaan kaikki vapaaillat.

Miten voisin kannustaa miestäni keskittymään johonkin muuhun terveellisempään tai muuhun mukavaan toimintaan? En kuitenkaan voi häntä pakottaa tekemään muuta tai painostaa harrastamaan tms. En usko, että hän täysin ymmärtää, mitä alkoholi tekee hänen kropalleen ennenkuin on liian myöhäistä.

Vierailija
8/10 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se perseily loppuu jos teet miehelle selväksi ettet ihan mitä tahansa käytöstä kattele.

Vierailija
9/10 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 08:41"]

Kyllä se perseily loppuu jos teet miehelle selväksi ettet ihan mitä tahansa käytöstä kattele.

[/quote]

Eli nalkutan? Olen tähän asti yrittänyt muistuttaa häntä aina aika ajoin, ettei kaljottelusta seuraa mitään hyvää. Itsekin otan aina välillä - ja siitähän hän sitten jaksaa muistuttaa (tämän vuoden puolella 2 juhlimiskertaa). "Kyllähän sä itsekkin käyt ulkona". Yleensä keskustelu alkaa vasta silloin kun hän ilmoittaa lähtevänsä kuppilaan, joten ehkäpä hän siellä ollessaankin aina ajattelee, että olipa hyvä että pääsin pois sieltä kun ei muuta tehdä kun haukuta..

Kaljamaha tai ei - en siedä sitä mentaliteettiä, että vapaapäivä on automaattisesti syy ottaa olutta. 

Tiedostan toki myös sen, ettei toista voi muuttaa, mutta rakastan häntä vaan niin kovasti ja toivon tulevaisuutemme olevan valoisa. Siksi toivon, että hän itse havahtuisi asian suhteen.

Vierailija
10/10 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikutat sympaattiselta ja uskon, että löytäisit jonkun, jolle olet tärkeämpi kun ukot ja bisse. Itse annoin mahdollisuuden entiselle miehelleni, mutta huonosti kävi. Asia vaan on niin, että jos tuo löytyy geeneistä ja vanhemmilta on opittu, että se on normaalia, olet aika epeli jos saat miehesi tuosta ojasta kaivettua. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi neljä