Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nainen selvisi noin 30 000 euron ulosottoveloista - mitä mieltä miehet?

Vierailija
08.02.2022 |

Tuohon summaan lasketaan mukaan vippifirmojen korot, perintätoimistojen kulut, yksipuolisista velkomustuomioista aiheutuneet oikeudenkäyntikulut sekä ulosottomaksut. Ne koostuivat pikavipeistä, joustoluotoista, parista osamaksusta ja kahdesta luottokorttivelasta. Naisella on vakituinen työpaikka ja velkojen maksuun meni 4 v 7 kk.

Onko miehille mahdotonta käsitellä, että muutoin oikealta tuntuvan naisen menneisyydessä on ollut tällainen asia? Toisaalta sitähän ei tietenkään tarvitse kertoa, mutta jos saisitte tietää siitä.

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin otettu vastuuta omista virheistään. Olen ollut samassa tilanteessa.

Vierailija
22/37 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen startup-scenessä ja siellä monella konkurssin myötä 200-300k velat niskassa. Ja silti ne vaan menee takas Duuniin tai perustaa uuden firman ja makselee noita pois. Toi sun summa on pieni. Voithan ajatella sen huonona sijoituksena nuoruuden iloihin tms. Raha on vain rahaa. Toki se tuo mielenrauhaa jos sitä osaa hallita, että en kyllä suosittele jatkossa joutua vastaavaan. Sit seuraavaksi alat säästää kämpän käsirahaa ja niin edelleen.. Ei kannata miettiä liikaa menneitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskoisin että antaa paremman vaikutelman kun ei ala puhua asiasta oma-aloitteisesti. Selittelemällä aivan kuin antaisi ymmärtää että on itse jotenkin epävarma raha-asioiden kunnossa pysymisestä jatkossa.

Vierailija
24/37 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysyit reaktioita. Pitäisin tietysti negatiivisena juttuna, mutta samalla ihailisin sinnikkyyttäsi - vaatii kovaa päämäärätietoisuutta vetää itsensä ylös pahasta kuopasta. Kunnioittaisin tätä puolta hyvin paljon.

Välttämättä ei olisi este vakavalle parisuhteelle, vaikka kyllähän tuollainen miettimistä aina aiheuttaa.

Mieluiten ei kantapään kautta.

Vierailija
25/37 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos on tyyliin kaksisuuntainen mielenhäiriö, joka päälle paukahtaessaan saa aikaan maanisen jakson, jolloin käytetään kaikki rahat ja pistetään luottokortit vinkumaan, niin on siitä kohteliasta mainita, jos suunitellaan yhteistä taloutta.

Ei me sitä kerrota, ite en ikinä kertonu avopuolisoille etukäteen, tuleehan se ilmi jossain vaiheessa kun se bipolaari aktivoituu.

Nyt vanhempana voisin jo jossain vaiheessa kertoakin, kun en ehkä pysty/halua enää muuttaa kenenkään miehen kans yhteen, muuten voi seukkailla.

Ja voin kertoa että muutamat sadat tuhannet eurot on hävitetty viimiseen penniin asti. Pariinkin kertaan.

Saa nähdä vieläkö maailma suo minkäänlaista omaisuutta. Kauheesti ei sen eteen töitä viitsi tehdä kun seuraavassa maniadebis rytäkässä ne saattaa mennä taas.

Vierailija
26/37 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin ehkä et "wut? Mitä sä selität?", sit oisin et "jaa, ok, katotaaks jotain leffaa?"

Mimmit stressaa liikaa. <3

Vierailija
27/37 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jollekulle ei-maksuhäiriöiselle miehelle voisi olla isokin ongelma, jopa kynnyskysymys jos mies pitää esim. statusta ja ulkoisia puitteita tärkeinä. Naisen maksuhäiriömerkintä (ja luottokorttivelkojen meneminen ulosottoon) voi olla este yhteisen asuntolainan saamiselle. 

Vierailija
28/37 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuserinainen. On osoittautunut jo kertaalleen, että taloudenhallinnan kanssa on ongelmaa, joten tulevaisuudessa todennäköisesti samaa luvassa, vaikka ajoittain olisi raha-asiat hyvin hoidossa.

Ei jatkoon.

Vierailija
29/37 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luuserinainen. On osoittautunut jo kertaalleen, että taloudenhallinnan kanssa on ongelmaa, joten tulevaisuudessa todennäköisesti samaa luvassa, vaikka ajoittain olisi raha-asiat hyvin hoidossa.

Ei jatkoon.

Luule luulojasi. 

Vierailija
30/37 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä voitin markka-aikana lotossa. Olin opiskelija. Meni hetki ja valmistuin opettajaksi, pääsin töihin, elin ns ihan normaalia elämää.

Muutama sijoitusasunto, yksi isompi, joka on meidän koti.

Tästä kodista oli yksi osa irroitettu, jossa asuin. Kaikki muut oli vuokrattu.

Tapasin mieheni, muutti sinne yksiöön asumaan, olimme kihloissa, kun mies alkoi puhumaan yhteistä asunnon ostoa. Tietenkin tiesin varakkuuteni, mutta se ei näkynyt arjessa.

Menimme naimisiin, jäin esikoisen jälkeen kotiin. Toisen lapsen syntyessä jäin vielä äitiyslomalla, enkä alkanut kikkailemaan kesäksi töihin.

Sen jälkeen en ole nostanut mitään tukia tai korvauksia valtiolta. Lapset ovat saaneet lapsilisät.

Mitä se historia kuuluu, maksut on maksettu,

Vierailija
31/37 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kun on maksanut velkansa pois.

Ainoa mikä tuossa vois tulla että jos on tuon koettelemuksen jäljiltä sitten turhankin nuuka rahan käytön suhteen.

Vierailija
32/37 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippumatta sukupuolesta, velan syystä tai määrästä, on kunnioitettavaa, että vastuu on kannettu ja velka hoidettu.

Tunnen ihmisiä, jotka ovat joutuneet suurienkin velkojen alle ainakin osittain ilman omaa syytään (tai niin että oma syy on liika luottavaisuus ja halu auttaa esim. takaamalla) ja maksaneet oppirahoja pitkään. Pakoilemalla ja makoilemalla ne asiat ei parane, vaikka vaihtoehdot varmasti houkuttaisi. Suuri hatunnostoni sinulle ja muille, jotka ovat hoitaneet itse omat asiansa kuntoon.

Vierailija
33/37 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavan positiivisesti ja asiallisesti ihmiset näköjään suhtautuu. Itselläni on vielä jonkun verran velkaa, ulosottoon asti ei (vielä ainakaan) ole mennyt. Lyhennän velkaa hitaasti mutta varmasti ja n. 4 vuoden päästä pitäisi olla kaikki maksettu. Olen sinkku ja vähän arkailen treffailua, koska olen tutustunut aiemmin lähinnä sellaisiin miehiin joilla on omat raha-asiat hyvällä mallilla. Ja se on tietysti hyvä asia, mutta kun jossain vaiheessa kuitenkin tulee yhteiset matkat ym. kyseeseen niin on kiusallista selitellä ettei mulla ole aina varaa, vaikka sinänsä ihan ok palkkaa saankin. Myös se että asun vuokralla, ajan vanhemmalla autolla eikä minulla ole oikein mitään sen kummenpaa omaisuutta herättää ihmetystä. Kun velkaa kuitenkin on. Mutta ehkäpä joskus tapaisi ihmisen jolle näillä asioilla ei ole niin suurta merkitystä, velkaa kuitenkin koko ajan lyhennän.

Vierailija
34/37 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaaltahan tuo kertoo siitä että nainen on ottanut opikseen ja kunnioitettavasti hoitanut vastuunsa. Moni lyö tuossa tilanteessa vaan lössiksi ja antaa mennä kun on alamäki.

Toisaalta kertoo siitäkin että hän haluaa näemmä oppia kaiken itse kantapään kautta eikä taida uskoa järkipuhetta. Elämänhallinta ei ole aina oikein ollut hanskassa on jonkinasteinen vaara että sama toistuu vielä uudelleen.

Vierailija
35/37 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jollekulle ei-maksuhäiriöiselle miehelle voisi olla isokin ongelma, jopa kynnyskysymys jos mies pitää esim. statusta ja ulkoisia puitteita tärkeinä. Naisen maksuhäiriömerkintä (ja luottokorttivelkojen meneminen ulosottoon) voi olla este yhteisen asuntolainan saamiselle. 

En aio ostaa miehen kanssa yhteistä asuntoa, enkä yksinkään ostaisi vaikka olisi luottotiedot kunnossakin. Nautin, kun ei ole velkaa :) No, voitte varmaan uskoa tuollaisen kierteen jälkeen 😅

Vuokra-asunnosta myös pääsee muuttamaan milloin vaan, en nimittäin tiedä mihin tulevaisuudessa muutan, ulkomaille muuttokin on haaveena. Enpähän ole sitoutunut mihinkään omistusasuntoon eikä tarvitse puljata sen myymisen kanssa. On muitakin asioita, johon rahaa säästän tulevaisuutta ajatellen, ja matkustelu on yksi niistä. En minä sitä asuntoa hautaan saa mukaani, eikä lapsiakaan ole. 

Ap

Vierailija
36/37 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin tehty, ei vaikuta kuin hyvin.

Vierailija
37/37 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän statukselle painoarvoa antavaa miestä etsi kuin sellainen nainen, jolle itselleenkin statusasiat ovat tärkeitä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kuusi