Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nainen selvisi noin 30 000 euron ulosottoveloista - mitä mieltä miehet?

Vierailija
08.02.2022 |

Tuohon summaan lasketaan mukaan vippifirmojen korot, perintätoimistojen kulut, yksipuolisista velkomustuomioista aiheutuneet oikeudenkäyntikulut sekä ulosottomaksut. Ne koostuivat pikavipeistä, joustoluotoista, parista osamaksusta ja kahdesta luottokorttivelasta. Naisella on vakituinen työpaikka ja velkojen maksuun meni 4 v 7 kk.

Onko miehille mahdotonta käsitellä, että muutoin oikealta tuntuvan naisen menneisyydessä on ollut tällainen asia? Toisaalta sitähän ei tietenkään tarvitse kertoa, mutta jos saisitte tietää siitä.

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä, miksi tällainen asia pitäisi paljastaa kumppanikandidaatille eli lähes tuntemattomalle ihmiselle. Oletan, että tällaisesta tilanteesta on kyse.

Tärkeintä on, että olet ottanut opiksesi etkä enää töpeksi rahan kanssa. Suomessa on niin paljon uo:n kokeneita ihmisiä, että kyllä joukkoon mahtuu muitakin kuin "konnia".

Vierailija
2/37 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

nósto

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi se mihinkään vaikuttaisi? Lähinnä ajattelisin et sinnikäs nainen kun on saanut maksettua pois.

Eikä tietenkään ole pakko kertoa lainkaan. Kyllä jokaisella on oikeus myös yksityisiin asioihin.

Vierailija
4/37 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku mies voisi jättää naisen saatuaan tietää tuosta. 

Vierailija
5/37 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin ollut 20 000 euroa ulosotossa. Olen maksanut kaiken pois kohta kymmenen vuotta sitten ja ainuttakaan maksuhäiriömerkintää ei ole sen koommin tullut. Eikä tule.

Vierailija
6/37 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla velat olivat vähän yli 40 000 siinä vaiheessa, kun niitä aloin ulosottoon lyhentää. Vuosien varrella lyhensin sitten pitkälti yli 70 000 euroa, kun mukaan tulivat korot ja kulut. Puolisolleni kerroin siinä vaiheessa, kun tutustumisemme alkoi syventyä vakavammaksi yhdessäoloksi. Yhteiseen elämäämme ulosotto ei millään tavalla vaikuttanut, muutimme avoliittoon muutenkin vasta kun olin jo velkani maksanut, ja uo:n ja asumiskulujen jälkeen minulle jäi kuitenkin kuukausittain noin 800 e käyttörahaa (ja lyhennysvapaina kuukausina tuplasti) eli pystyimme matkustamaan, syömään ulkona, harrastamaan jne.

Vierailija
7/37 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno juttu! Meillä jokaisella on omat taakkaamme kuten minulla myös. En tuota kerro tuntemattomille, mutta jos löydän oikean henkilön, johon haluan tutustua, niin sitten ilman muuta. Eli velkataakka täälläkin takana, ensi vuoden puolella pitäisi olla maksettu ois. Ei ulosottoon mennyt, mutta kymppitonneista puhutaan.

Vierailija
8/37 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos on tyyliin kaksisuuntainen mielenhäiriö, joka päälle paukahtaessaan saa aikaan maanisen jakson, jolloin käytetään kaikki rahat ja pistetään luottokortit vinkumaan, niin on siitä kohteliasta mainita, jos suunitellaan yhteistä taloutta.

Vierailija
9/37 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrot sitten, kun olette olleet 9 kuukautta yhdessä, ja mies on koukussa. Naiset aina purkaa ne luurangot kaapista luu kerrallaan, pitkän ajan kuluessa, jos edes kertovat asioista.

Vierailija
10/37 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka naiset suhtaudutte mieheen joka maksoi pois 90-luvun lainatakausta 300 000 ?

Vierailija
11/37 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli 180.000 e oli pahimmillaan velkaa ulosotossa. Jos nykyisen työni saan pitää, niin kaikki on maksettu pois helmikuussa 2024. Voin kertoa, että ihan helvetillinen urakka on ollut.

Vierailija
12/37 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhutko itsestäsi kolmannessa persoonassa?

Vierailija
13/37 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yli 180.000 e oli pahimmillaan velkaa ulosotossa. Jos nykyisen työni saan pitää, niin kaikki on maksettu pois helmikuussa 2024. Voin kertoa, että ihan helvetillinen urakka on ollut.

Sinulle tsemppiä, loppusuora melkein häämöttää. Melkoinen sissi olet, saat olla itsestäsi ylpeä.

Vierailija
14/37 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinulle tsemppiä, loppusuora melkein häämöttää. Melkoinen sissi olet, saat olla itsestäsi ylpeä.

Kiitos, kyllä olen ylpeä tai no, vasta parin vuoden päästä... 13 ja puoli vuotta maksuja ja laskun loppusumma on noin 370.000 euroa.

Vierailija
15/37 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos on tyyliin kaksisuuntainen mielenhäiriö, joka päälle paukahtaessaan saa aikaan maanisen jakson, jolloin käytetään kaikki rahat ja pistetään luottokortit vinkumaan, niin on siitä kohteliasta mainita, jos suunitellaan yhteistä taloutta.

No minulla ei ole mitään kaksisuuntaista mielenhäiriötä, velkaantumisen syyt olivat muualla. Totta tietysti on että monilla syy voi olla tuo mainitsemasi. 

Ap

Vierailija
16/37 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyit reaktioita. Pitäisin tietysti negatiivisena juttuna, mutta samalla ihailisin sinnikkyyttäsi - vaatii kovaa päämäärätietoisuutta vetää itsensä ylös pahasta kuopasta. Kunnioittaisin tätä puolta hyvin paljon.

Välttämättä ei olisi este vakavalle parisuhteelle, vaikka kyllähän tuollainen miettimistä aina aiheuttaa.

Vierailija
17/37 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä nyt miehiä tunnen, niin ei toi montaakaan hetkauta. Hyvä, että sait asiat järjestykseen. Itse olen auttanut läheistä vastaavassa tilanteessa, hänellä on velkajärjestely loppusuoralla ja hänelläkin oli monen tilanteen summa se miten siihen jamaan päätyi. Nuorena ei osaa hallita välttämättä raha-asioita jos ei ole kokemusta.

Ja ne miehet, jotka tuosta alkaisi kitiseen ja hikoileen, niin niitä et toivo muutenkaan. Sellaiset tuppaa odottamaan satuprinsessaa, jota ei ollutkaan.

Vierailija
18/37 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni nuori mies on menettänyt vastaavan summan huonoihin autokauppoihin, peleihin ja baareihin. Ei ne sen kummempia töpeksintöjä loppupeleissä ole. Rahaa menetetty puolin ja toisin.

Vierailija
19/37 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika hyvin naiselta.

Vierailija
20/37 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai toi mihinkään vaikuta? Nykyään muutenkin on tapana ottaa avioehto, niin eihän siinä ole mitään riskiäkään. Jos olisit istunut vankilassa, niin se olis eri.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän viisi