Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maailman HUONOIN peruste yksilapsisuudelle on se että...

Vierailija
17.06.2015 |

"Miksi hankkia lisää lapsia kun on jo yksi täydellinen." Varmasti enemmän lapsia hankkivat ajattelevatkin että eka lapsi oli sen verta huono että pitää tehdä lisää jotta osuisi parempi lapsi kohdalle. Oikeasti tuo perustelu on ihan lapsellinen. Ymmärrän täysin yksilapsisuuden ja sen että osa haluaa päästä helpommalla ja että monilapsisuus ei kaikille sovi. Silti ajattelen mielessäni usein, että taisi ekan kanssa olla niin raskasta tai ei vanhemmuus vastannutkaan täysin odotuksia että luku jäi siksi yhteen. Ääneen tätä en toki sano.

Kommentit (91)

Vierailija
81/91 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 10:15"] Turha sitten vanhempana itkeä kun se ainokainen täydellisyys ei teekään sulle lapsenlapsia tai muuttaa toiselle puolelle maata tai ei halua olla sun kaa tekemisissä. Tai voi käydä niinkin ikävästi että se ainokainen kuolee. Ei kannattais jättää kaikkea yhden kortin varaan.

[/quote]

Ei kaikilla ole tarvetta elää lastensa kautta. Jos lapsi ei tee lapsia aikuisena, niin sehän on hänen valintansa. Tunnen sellaisiakin perheitä, jossa useampi lapsi ja kaikki veloja. Tiedän myös perheitä, joissa sisaruksia kuollut useampi eikä se ainoa jäljelle jäänyt ole riittänyt vanhemmille varalle muita sijaistamaan. Eräässä tutussa perheessä oli neljä lasta, joista kolme kuoli kolmikymppisinä. Ensin yksi tapaturmaisesti, kaksi oman käden kautta. Kyllähän ne vanhemmat ajatteli varmaan, että no onneks oli neljä niin kolme jouti kuollakin.

dumbass

Vierailija
82/91 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä jää todennäköisesti yhteen ja perusteluja on monia.Höllää vähän vannetta ap!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/91 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on yksi koska en uskalla tehdä toista, rakastan lastani yli kaiken mutta on ollut todella raskasta. Paras ja helpoin yömme on ollut 6 herätystä

refluksi,koliikki,suuritarpeisuus.

Vierailija
84/91 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 10:15"]

[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 08:54"][quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 08:40"] [quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 08:27"]Mä ajattelin joskus, et haluan kaksi lasta. Mutta kun sain täydellisen (kiltin, kauniin, älykkään, ihanan, huumorintajuisen, hyvin nukkuvan ja syövän) lapsen, en sitten halunnutkaan enempää. En halua ottaa riskiä, että tuleekin vaikea lapsi sotkemaan tätä harmoniaa. Eli pätevä selitys meille.  [/quote] Ei se pelaa, joka pelkää. Elätkö muutenkin pelossa? Mitä jos meteori tippuu päähän? Tai jäätiköt sulaa ja suomi tulvii? Voi jösses, yksi elämä meillä vain on, uskalla elää se. [/quote] En mä mitään pelkää. Yhden kanssa on vaan niin helppoa, kun on helppo lapsi. Voidaan matkustaa, harrastaa, elämä on kivaa. Hoitoonkin saa lapsen helposti. Miksi en nauttisi elämästä? Miksi tekisin enempää lapsia, kun tuo yksi on täydellinen ja riittää. :) [/quote] Turha sitten vanhempana itkeä kun se ainokainen täydellisyys ei teekään sulle lapsenlapsia tai muuttaa toiselle puolelle maata tai ei halua olla sun kaa tekemisissä. Tai voi käydä niinkin ikävästi että se ainokainen kuolee. Ei kannattais jättää kaikkea yhden kortin varaan.

[/quote]

Haha! Vaikka olisi kuusi lasta, ei välttämättä tule lapsenlapsia (ei muuten haittaa jos ei tulekaan) ja voihan nekin kuolla. Ja mikään muu lapsi ei korvaa kuollutta. Kiva olisi ollakin jokin kaiken varalta tehty lapsi.

Vierailija
85/91 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on varmaan itse joku viiden lapsen sossumamma, joka on koko ajan paksuna ja tehtailee vauvoja tähän ylikansoitettuun maailmaan sen kummempia ajattelematta. Ei se lasten määrä kerro hyvästä äitiydestä, pikemminkin päinvastoin. :D Yhden lapsen vanhemmille jää enemmän aikaa lapsen tarpeille. Vauvatehtailija sen sijaan ei ehdi huomioida lasta yksilönä.

Vierailija
86/91 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 00:13"][quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 00:06"]No meillä tuo on ihan oikea syy. Meidän lapsi on meille ainutlaatuinen, ihana ja täydellinen. En halua jakaa äitiyttäni kahdelle tai kolmelle lapselle, vaan vain ja ainoastaan tuolle yhdelle. En halua kokea kenenkään muun kanssa niitä asioita, joita olen esikoisen kanssa kokenut jne.
[/quote]
Ei sun lapsesi mikään täydellinen ole, haloo. Yritäs nyt olla realisti äläkä kasvata lapsestasi narsistia.
[/quote]

Narsistinen persoonallisuushäiriö kehittyy ylläkuvattua päinvastaisesta suhtautumisesta lapseen. Enkä nyt tarkoita monilapsisuutta, vaan sitä että lapsi joutuu oppimaan että on omalle tärkeimmälle ihmiselle yhdentekevä.

Vierailija
87/91 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 00:14"][quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 00:07"]Pallopäille :D
[/quote]

Nauroin samaa! :D
[/quote]

Mitä erityisen hauskaa tuossa nyt oli... Vanha ilmaisu? Katsokaapas "kastetut"-ilmoituksia, valtaisa pallopäiden kavalkadi. Oikeasti, ne on pallopäitä...

Vierailija
88/91 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on MULLE täydellinen lapsiluku.

Vierailija
89/91 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 09:34"][quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 08:54"][quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 08:40"]

[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 08:27"]Mä ajattelin joskus, et haluan kaksi lasta. Mutta kun sain täydellisen (kiltin, kauniin, älykkään, ihanan, huumorintajuisen, hyvin nukkuvan ja syövän) lapsen, en sitten halunnutkaan enempää. En halua ottaa riskiä, että tuleekin vaikea lapsi sotkemaan tätä harmoniaa. Eli pätevä selitys meille.  [/quote] Ei se pelaa, joka pelkää. Elätkö muutenkin pelossa? Mitä jos meteori tippuu päähän? Tai jäätiköt sulaa ja suomi tulvii? Voi jösses, yksi elämä meillä vain on, uskalla elää se.

[/quote]

En mä mitään pelkää. Yhden kanssa on vaan niin helppoa, kun on helppo lapsi. Voidaan matkustaa, harrastaa, elämä on kivaa. Hoitoonkin saa lapsen helposti. Miksi en nauttisi elämästä? Miksi tekisin enempää lapsia, kun tuo yksi on täydellinen ja riittää. :)
[/quote]

Pakko sanoa, että tosiaan, meillä on vain yksi elämä ja siitä kannattaa nauttia. Te nautitte yhden lapsen kanssa elämisestä, joten miksi pitäisi ottaa riski että elämä ei enää olekaan mukavaa? -Ohis
[/quote]

Tätä mä pohdin usein...että jos toinen lapsi aiheuttakin hirmusti säätöä ja stressiä lisää.

Vierailija
90/91 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 10:17"][quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 10:15"][quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 08:54"][quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 08:40"]

[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 08:27"]Mä ajattelin joskus, et haluan kaksi lasta. Mutta kun sain täydellisen (kiltin, kauniin, älykkään, ihanan, huumorintajuisen, hyvin nukkuvan ja syövän) lapsen, en sitten halunnutkaan enempää. En halua ottaa riskiä, että tuleekin vaikea lapsi sotkemaan tätä harmoniaa. Eli pätevä selitys meille.  [/quote] Ei se pelaa, joka pelkää. Elätkö muutenkin pelossa? Mitä jos meteori tippuu päähän? Tai jäätiköt sulaa ja suomi tulvii? Voi jösses, yksi elämä meillä vain on, uskalla elää se.

[/quote]

En mä mitään pelkää. Yhden kanssa on vaan niin helppoa, kun on helppo lapsi. Voidaan matkustaa, harrastaa, elämä on kivaa. Hoitoonkin saa lapsen helposti. Miksi en nauttisi elämästä? Miksi tekisin enempää lapsia, kun tuo yksi on täydellinen ja riittää. :)
[/quote]
Turha sitten vanhempana itkeä kun se ainokainen täydellisyys ei teekään sulle lapsenlapsia tai muuttaa toiselle puolelle maata tai ei halua olla sun kaa tekemisissä. Tai voi käydä niinkin ikävästi että se ainokainen kuolee. Ei kannattais jättää kaikkea yhden kortin varaan.
[/quote]

Aikamoista laskelmointia! :D
[/quote]
Joo auta armias, jos vaikka itse kuoleekin huomenna. Siinä meni se sitten.

Vierailija
91/91 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu ehkä joku niin perustelee, minä en ainakaan. Ei ole tuo ainokainen täydellinen, mutta enempään mulla ei ole aikaa. Oli helppo ja kiltti vauva ja uhmat meni suht tuskitta. Ei vaan ole ikinä tuntunut siltä, että pitäisin lapsista tai haluaisin niitä täyttämään arkeani yhtään enempää.

Mun perustelu olisi, jos tätä nyt kenellekään ikinä tarvitsisi oikeassa elämässä perustella (tuskin), että haluan harrastaa ja omat projektit ottaa niin paljon aikaa, etten halua tähän enempää lapsia sotkemaan kuvioita tai viemään aikaani.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi seitsemän