Maailman HUONOIN peruste yksilapsisuudelle on se että...
"Miksi hankkia lisää lapsia kun on jo yksi täydellinen." Varmasti enemmän lapsia hankkivat ajattelevatkin että eka lapsi oli sen verta huono että pitää tehdä lisää jotta osuisi parempi lapsi kohdalle. Oikeasti tuo perustelu on ihan lapsellinen. Ymmärrän täysin yksilapsisuuden ja sen että osa haluaa päästä helpommalla ja että monilapsisuus ei kaikille sovi. Silti ajattelen mielessäni usein, että taisi ekan kanssa olla niin raskasta tai ei vanhemmuus vastannutkaan täysin odotuksia että luku jäi siksi yhteen. Ääneen tätä en toki sano.
Kommentit (91)
[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 08:54"][quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 08:40"]
[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 08:27"]Mä ajattelin joskus, et haluan kaksi lasta. Mutta kun sain täydellisen (kiltin, kauniin, älykkään, ihanan, huumorintajuisen, hyvin nukkuvan ja syövän) lapsen, en sitten halunnutkaan enempää. En halua ottaa riskiä, että tuleekin vaikea lapsi sotkemaan tätä harmoniaa. Eli pätevä selitys meille. [/quote] Ei se pelaa, joka pelkää. Elätkö muutenkin pelossa? Mitä jos meteori tippuu päähän? Tai jäätiköt sulaa ja suomi tulvii? Voi jösses, yksi elämä meillä vain on, uskalla elää se.
[/quote]
En mä mitään pelkää. Yhden kanssa on vaan niin helppoa, kun on helppo lapsi. Voidaan matkustaa, harrastaa, elämä on kivaa. Hoitoonkin saa lapsen helposti. Miksi en nauttisi elämästä? Miksi tekisin enempää lapsia, kun tuo yksi on täydellinen ja riittää. :)
[/quote]
Meillä onkin kolme täydellistä lasta
[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 23:53"]"Miksi hankkia lisää lapsia kun on jo yksi täydellinen." Varmasti enemmän lapsia hankkivat ajattelevatkin että eka lapsi oli sen verta huono että pitää tehdä lisää jotta osuisi parempi lapsi kohdalle. Oikeasti tuo perustelu on ihan lapsellinen. Ymmärrän täysin yksilapsisuuden ja sen että osa haluaa päästä helpommalla ja että monilapsisuus ei kaikille sovi. Silti ajattelen mielessäni usein, että taisi ekan kanssa olla niin raskasta tai ei vanhemmuus vastannutkaan täysin odotuksia että luku jäi siksi yhteen. Ääneen tätä en toki sano.
[/quote]
Tämä on kyllä myös tapa väistää hyvin henkilökohtainen kysymys. Olen itsekin sitä käyttänyt. Meillä oikea syy on lääketieteellinen, siihen ja lapsiluvun jäämiseen yhteen liittyy niin paljon surua, että en todellakaan halua sitä kaikille kertoa. On kivaa ja helpottavaa olla ulospäin ihan tavallinen yksilapsinen perhe. Elämäntilanteiden taustalla voi siis olla monia syitä, joita muut eivät tiedä.
Meillä onkin kolme täydellistä lasta! Ihme kuvitelma, että vain yksi voisi olla täydellinen... Eri tavoin ihmeellisiä ja täydellisiä ovat kaikki. Enempää emme halua tai uskalla hankkia, kun on jo näinkin hyvä tuuri käynyt!
[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 08:54"][quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 08:40"]
[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 08:27"]Mä ajattelin joskus, et haluan kaksi lasta. Mutta kun sain täydellisen (kiltin, kauniin, älykkään, ihanan, huumorintajuisen, hyvin nukkuvan ja syövän) lapsen, en sitten halunnutkaan enempää. En halua ottaa riskiä, että tuleekin vaikea lapsi sotkemaan tätä harmoniaa. Eli pätevä selitys meille. [/quote] Ei se pelaa, joka pelkää. Elätkö muutenkin pelossa? Mitä jos meteori tippuu päähän? Tai jäätiköt sulaa ja suomi tulvii? Voi jösses, yksi elämä meillä vain on, uskalla elää se.
[/quote]
En mä mitään pelkää. Yhden kanssa on vaan niin helppoa, kun on helppo lapsi. Voidaan matkustaa, harrastaa, elämä on kivaa. Hoitoonkin saa lapsen helposti. Miksi en nauttisi elämästä? Miksi tekisin enempää lapsia, kun tuo yksi on täydellinen ja riittää. :)
[/quote]
Pakko sanoa, että tosiaan, meillä on vain yksi elämä ja siitä kannattaa nauttia. Te nautitte yhden lapsen kanssa elämisestä, joten miksi pitäisi ottaa riski että elämä ei enää olekaan mukavaa? -Ohis
Niin no harva tuskin sitä asian oikeaa laitaa sinulle kertoo, jos sinä hölmöläinen menet tuollaista täysin sinulle kuulumatonta asiaa toiselta utelemaan. Mistä sinä tiedät mitä siellä taustalla voi olla? Ja mitä jos asia onkin niin, että sen ainokaisen kanssa oli niin raskasta,ettei jaksa toista kertaa? Sehän on vastuullisuutta ja järkevyyttä parhaimmillaan olla sitten tekemättä lisää ja hankkiutua tilanteeseen, johon ei voimavarat riitä. Sitä vaan ei välttämättä haluta muille huudella, vaan asian voi kuitata vaikka tuolla "ensimmäinen on täydellinen" -kommentilla ja siitäkös jotkut (mm. sinä) keksii mielensä pahoittaa.
[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 09:29"]
[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 08:54"][quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 08:40"] [quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 08:27"]Mä ajattelin joskus, et haluan kaksi lasta. Mutta kun sain täydellisen (kiltin, kauniin, älykkään, ihanan, huumorintajuisen, hyvin nukkuvan ja syövän) lapsen, en sitten halunnutkaan enempää. En halua ottaa riskiä, että tuleekin vaikea lapsi sotkemaan tätä harmoniaa. Eli pätevä selitys meille. [/quote] Ei se pelaa, joka pelkää. Elätkö muutenkin pelossa? Mitä jos meteori tippuu päähän? Tai jäätiköt sulaa ja suomi tulvii? Voi jösses, yksi elämä meillä vain on, uskalla elää se. [/quote] En mä mitään pelkää. Yhden kanssa on vaan niin helppoa, kun on helppo lapsi. Voidaan matkustaa, harrastaa, elämä on kivaa. Hoitoonkin saa lapsen helposti. Miksi en nauttisi elämästä? Miksi tekisin enempää lapsia, kun tuo yksi on täydellinen ja riittää. :) [/quote] Meillä onkin kolme täydellistä lasta
[/quote]
Ai tää oli kilpailu! Sori, hävisin. :D
No sinähän se kaiken tiedät sitten, oikea meedio ja selvänäkijä, ehkä ennustajakin vielä? Sorry mutta sun ajatukset on sun eikä mikään absoluuttinen totuus, ihan hyvin voi joku muu tosiaan ajatella muulla tapaa usko tai älä :)
Ahh, tästä kehkeytyi tää ihana monilapsiset vs. yksilapsiset -tappelu, velat vaan puuttuu! :D Sorry mutta kyllä mä huomaan varsinkin näiden monilapsisten rivien välistä pientä närkästystä selkeästi. Terv. vela joka ei tuu koskaan ymmärtään taistelua tällaisesta asiasta. Jos on omaan lapsilukuun ja elämään tyytyväinen niin ei silloin kyllä näin närkästy muiden valinnasta ja tämä on fakta jonka voi soveltaa ihan mihin vaan ;)
[/quote]
[/quote]
Turha sitten vanhempana itkeä kun se ainokainen täydellisyys ei teekään sulle lapsenlapsia tai muuttaa toiselle puolelle maata tai ei halua olla sun kaa tekemisissä. Tai voi käydä niinkin ikävästi että se ainokainen kuolee. Ei kannattais jättää kaikkea yhden kortin varaan.
Ap hoida itseluottamuksesi kuntoon jotta pystyt elämään omien ratkaisujesi kanssa ja sitten sinulla ei ole tarvetta enää arvostella toisten valintoja! Tsemppiä ap ja hyvää kesää! :)
[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 10:15"][quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 08:54"][quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 08:40"]
[/quote]
[/quote]
Turha sitten vanhempana itkeä kun se ainokainen täydellisyys ei teekään sulle lapsenlapsia tai muuttaa toiselle puolelle maata tai ei halua olla sun kaa tekemisissä. Tai voi käydä niinkin ikävästi että se ainokainen kuolee. Ei kannattais jättää kaikkea yhden kortin varaan.
[/quote]
Aikamoista laskelmointia! :D
[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 00:22"][quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 00:14"][quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 00:11"][quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 00:06"][quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 23:58"]Tai sitten toista ei saanut. Se voi olla kipeä asia eikä sitä kaikille haluta kertoa. Helpompi ehkä perustella noin. Aina ihmiset tuntuvat niitä perusteluja kaipaavan. Jos teet yli kolme lasta niin sitä vasta saakin perustella.
[/quote] Oma lapseni ei saanut sisarusta vaikka olisin halunnut. Juuri tuolla ap: n kuvailemalla tavalla yritän selittää itselleni miksi rakkaalla lapsellani ei ole pikkusiskoa tai -veljeä. Että hän on niin täydellinen etten muita olisi kaivannutkaan. Olen varmaan siis kamala ihminen.
[/quote]
Ainakin valehtelija olet.
[/quote] Mitähän haet tällä kommentillasi?
[/quote]
Miksi sun pitää valehdella että et ole kaivannut toista lasta, vaikka se ei pidä paikkaansa?
[/quote] miksi sulla ei oo normaalia häpyä jättää toisten arat asiat rauhaan? Eiköhän tämänkin ihmisen läheiset tiedä oikean laidan ja muille se ei kuulu, ja jos kukaan ei tiedä niin sekin on ihan fine. On rehellisyyttä ja sitten vaan puhdasta idiotismia.
ITSEASIASSA! Tämä on kerrottu ihan päin naamaa että minä olen sellainen "rakkauden" tuotos, joka oli niin epäonnistunut että piti tehdä vielä lisää muksuja. Pääasiassa siksi että olin tyttö, kun toivoivat poikaa.
Minultakin, pitkän lapsettomuuden jälkeen viimein raskaaksi tulleelta, alettiin jo kysellä koskas toinen tulee ja montakos teette. Kun ihmiset on niin idiootteja ettei mitään järkeä ole noissa aivottomissa uteluissa.
Mun käy sääliksi yksilapsisia perheitä ja varsinkin sitä lasta.
Itsellä on kaksi lasta mutta ois pitänyt jättää siihen ensimmäiseen täydelliseen. Toisen kanssa ollut niin älyttömän vaikeaa. Pelkkää riitaa "jätä mut rauhaan", ei tee mitään, ei viitsi mitään jne jne
[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 10:42"]Mun käy sääliksi yksilapsisia perheitä ja varsinkin sitä lasta.
[/quote]
Minun käy sääliksi monilapsisia. Rahat tiukilla, pinna tiukilla ja lapset eivät saa henkilökohtaista huomiota kuten yksi- tai max kaksilapsisessa perheessä.
[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 10:15"]
[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 08:54"][quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 08:40"] [quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 08:27"]Mä ajattelin joskus, et haluan kaksi lasta. Mutta kun sain täydellisen (kiltin, kauniin, älykkään, ihanan, huumorintajuisen, hyvin nukkuvan ja syövän) lapsen, en sitten halunnutkaan enempää. En halua ottaa riskiä, että tuleekin vaikea lapsi sotkemaan tätä harmoniaa. Eli pätevä selitys meille. [/quote] Ei se pelaa, joka pelkää. Elätkö muutenkin pelossa? Mitä jos meteori tippuu päähän? Tai jäätiköt sulaa ja suomi tulvii? Voi jösses, yksi elämä meillä vain on, uskalla elää se. [/quote] En mä mitään pelkää. Yhden kanssa on vaan niin helppoa, kun on helppo lapsi. Voidaan matkustaa, harrastaa, elämä on kivaa. Hoitoonkin saa lapsen helposti. Miksi en nauttisi elämästä? Miksi tekisin enempää lapsia, kun tuo yksi on täydellinen ja riittää. :) [/quote] Turha sitten vanhempana itkeä kun se ainokainen täydellisyys ei teekään sulle lapsenlapsia tai muuttaa toiselle puolelle maata tai ei halua olla sun kaa tekemisissä. Tai voi käydä niinkin ikävästi että se ainokainen kuolee. Ei kannattais jättää kaikkea yhden kortin varaan.
[/quote]
Jättää mitä yhden kortin varaan? :D Onko lapsillasi sinulle joku tehtävä, jossa he voivat epäonnistua ja sitten elämäsi on pilalla?
[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 10:42"]
Mun käy sääliksi yksilapsisia perheitä ja varsinkin sitä lasta.
[/quote]
mä kaipaa sääliäsi. Olen saanut kaiken. Vanhemmiltani rakkautta, huomiota, henkistä hyvinvointia, materiaa, kaikkea mitä olen ikinä tarvinnut. Mulla on asiat erittäin hyvin. Milloinkaan en ole sisaruksia kaivannut. Koskaan ei ole tarvinnut kadehtia ketään.
Me ollaan kyllä tosi onnekkaita kun saatiin 4 täydellistä lasta. Sääli niitä joilla näitä täydellisiä on vain yksi,ne ei tosiaan tiedä mistä jäävät paitsi.