Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maailman HUONOIN peruste yksilapsisuudelle on se että...

Vierailija
17.06.2015 |

"Miksi hankkia lisää lapsia kun on jo yksi täydellinen." Varmasti enemmän lapsia hankkivat ajattelevatkin että eka lapsi oli sen verta huono että pitää tehdä lisää jotta osuisi parempi lapsi kohdalle. Oikeasti tuo perustelu on ihan lapsellinen. Ymmärrän täysin yksilapsisuuden ja sen että osa haluaa päästä helpommalla ja että monilapsisuus ei kaikille sovi. Silti ajattelen mielessäni usein, että taisi ekan kanssa olla niin raskasta tai ei vanhemmuus vastannutkaan täysin odotuksia että luku jäi siksi yhteen. Ääneen tätä en toki sano.

Kommentit (91)

Vierailija
1/91 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi toisten lapsimäärät kuuluvat sinulle?

Vierailija
2/91 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin voisit vastata mihin tahansa ketjuun täällä. Miksi mikään asia kuuluu kenellekään. Älä tule keskustelupalstalle jos keskustelu ja pohtiminen ei kiinnosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/91 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 23:55"]

Miksi toisten lapsimäärät kuuluvat sinulle?

[/quote]

Olikohan kyse ap:n mielipide lapsien lukumäärästä vai oliko kyse tuosta yhdestä perustelusta yhdelle lapselle.

Minusta tuo oli aika hyvä pointti. Ei me toista tehty sen takia, ettäe ka olisi ollut joku harjottelukappale. 

Vierailija
4/91 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten toista ei saanut. Se voi olla kipeä asia eikä sitä kaikille haluta kertoa. Helpompi ehkä perustella noin. Aina ihmiset tuntuvat niitä perusteluja kaipaavan. Jos teet yli kolme lasta niin sitä vasta saakin perustella.

Vierailija
5/91 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aijaa. Mun mielestä maailman huonoin tekosyy tehdä lapsia on se että saisi esikoiselle sisaruksen. Itseasiassa kaikki tekosyyt lapsen tekoon liittyen on huonoja, lapsia ei mun mielestä tänne paskaan maailmaan tarvis tehdä enää ollenkaan.

Vierailija
6/91 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä jää yhteen koska se on meille ihan fine. Itellä on 3 siskoa, kokemusta on näistä "äiti, miks toi sai tota mut mä en saa mitää" jutut. Puhut kuin jokaisen pariskunnan pitäisi hankkia ainakin 4 lasta.. omituista.

Vierailija
7/91 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustelu koski sitä että on huvittavaa jos joku tosissaan sanoo että hankin yhden lapsen kun ekalla kerralla sain niin täydellisen.

Vierailija
8/91 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulen, että tuo on se selitys, joka kerrotaan kun joku työpaikan Mervi miljoonatta kertaa tenttaa, että miksi on vain yksi lapsi...

Vierailija
9/91 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo ap:n otsikko ei oikein kannusta "keskusteluun ja pohtimiseen", jos joku julistaa ainoana oikeana totuutena "maailman huonoin peruste yksilapsisuudelle on"

[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 23:57"]

Noin voisit vastata mihin tahansa ketjuun täällä. Miksi mikään asia kuuluu kenellekään. Älä tule keskustelupalstalle jos keskustelu ja pohtiminen ei kiinnosta.

[/quote]

Vierailija
10/91 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ehkä sitä ei tarkoiteta kirjaimellisesti, huoh. Ja mikä helvetti niitä muksuja on pakko olla yhtä enempää.

Vierailija
11/91 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monilapsinen vasta helpolla pääsee. Lapsilisät juoksee ja asumistuet sun muut. Jos elettäisiin USA:ssa, saattais sullakin hymy hyytyä, kun maksaisit kaikille pallopäillesi koulutuksen.

Vierailija
12/91 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 23:58"]Tai sitten toista ei saanut. Se voi olla kipeä asia eikä sitä kaikille haluta kertoa. Helpompi ehkä perustella noin. Aina ihmiset tuntuvat niitä perusteluja kaipaavan. Jos teet yli kolme lasta niin sitä vasta saakin perustella.
[/quote] Oma lapseni ei saanut sisarusta vaikka olisin halunnut. Juuri tuolla ap: n kuvailemalla tavalla yritän selittää itselleni miksi rakkaalla lapsellani ei ole pikkusiskoa tai -veljeä. Että hän on niin täydellinen etten muita olisi kaivannutkaan. Olen varmaan siis kamala ihminen.

Vierailija
13/91 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 23:53"]"Miksi hankkia lisää lapsia kun on jo yksi täydellinen." Varmasti enemmän lapsia hankkivat ajattelevatkin että eka lapsi oli sen verta huono että pitää tehdä lisää jotta osuisi parempi lapsi kohdalle. Oikeasti tuo perustelu on ihan lapsellinen. Ymmärrän täysin yksilapsisuuden ja sen että osa haluaa päästä helpommalla ja että monilapsisuus ei kaikille sovi. Silti ajattelen mielessäni usein, että taisi ekan kanssa olla niin raskasta tai ei vanhemmuus vastannutkaan täysin odotuksia että luku jäi siksi yhteen. Ääneen tätä en toki sano.

[/quote]

No tuolla tavallahan vastataan vain niihin ärsyttäviin kyselyihin, kun ulkopuoliset kokevat olevansa oikeutettuja tietämään toisten laatentekokuvioista. Että mitäs kyselet. Tuskin kukaan muuten alkaa itse yhtäkkiä lesoilemaaan lapsensa täydellisyydellä. :)

Vierailija
14/91 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meillä tuo on ihan oikea syy. Meidän lapsi on meille ainutlaatuinen, ihana ja täydellinen. En halua jakaa äitiyttäni kahdelle tai kolmelle lapselle, vaan vain ja ainoastaan tuolle yhdelle. En halua kokea kenenkään muun kanssa niitä asioita, joita olen esikoisen kanssa kokenut jne.

Vierailija
15/91 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tullut mieleenkään, että lapsilukumääräpäätökselle pitää olla joku peruste, jonka pitää olla vielä järkeväkin. "Mä haluun" on myös aika huono peruste noin yleisesti ottaen, mutta minusta se kyllä tällaisissa tapauksissa on ihan riittävä.

Vierailija
16/91 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pallopäille :D

Vierailija
17/91 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Numero 15, sairaalloiselta omistushalulta kuulostaa

Vierailija
18/91 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi vastaus on ihan hyvä heitto tyhmään kysymykseen/uteluun... Ymmärrätkö ironiaa?
Kaikki eivät tee lapsia, toisille niitä vaan suodaan jos suodaan ja ap:n kaltaisille idiooteille on vaan helpompi heittää "tyhmä kommentti tyhmään keskusteluun" kun ruveta todellisia syitä, jotka eivät kuulu kenellekään ulkopuoliselle, avaamaan.

Vierailija
19/91 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 00:06"][quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 23:58"]Tai sitten toista ei saanut. Se voi olla kipeä asia eikä sitä kaikille haluta kertoa. Helpompi ehkä perustella noin. Aina ihmiset tuntuvat niitä perusteluja kaipaavan. Jos teet yli kolme lasta niin sitä vasta saakin perustella.
[/quote] Oma lapseni ei saanut sisarusta vaikka olisin halunnut. Juuri tuolla ap: n kuvailemalla tavalla yritän selittää itselleni miksi rakkaalla lapsellani ei ole pikkusiskoa tai -veljeä. Että hän on niin täydellinen etten muita olisi kaivannutkaan. Olen varmaan siis kamala ihminen.
[/quote]
Ainakin valehtelija olet.

Vierailija
20/91 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meidän ensimmäinen lapsemme on niin täydellinen, että emme ole edes kaivanneet hänelle sisarusta. Tietysti muitakin syitä on, mutta päällimmäisenä se, että haluamme keskittää kaikki voimavaramme ja huomiomme tähän yhteen ihanuuteen ja hänen lapsuuteensa sekä elämänsä alkutaipaleeseen. Emme ole edes osanneet kaivata toista ja nyt tuntuisikin, että toinen lapsi vain "häiritsisi" vauva-aikoineen tätä ihanaa eloa. Minulla on sisarus kahden vuoden ikäerolla, ja se ei ollut hyvä juttu minusta. Kaikki tavallaan! 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kahdeksan