Mikä Wallis Simpsonissa oli niin erityistä..
... Että Edward VIII luopui kruunustaan häntä varten?
Haluan vain ymmärtää :) jos tuon näköinen nainen saa kuninkaan luopumaan kruunustaan, niin täytyy sillä olla jokin salainen ase, jolla mekin saadaan miehemme pidettyä! :D
Kommentit (83)
[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 23:30"]
Yksi naisten suurimmista harhaluuloista on se, että miehet rakastuu ja hullaantuu vain sellaisiin missityyppisiin naisiin tai että vain sellainen voi olla kaunis.
[/quote]
Hmm, kuitenkin tällä palstalla se on viesti jota miehet toistavat.
[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 23:43"]
Minä olen antanut itseni ymmärtää (lukeinut jostain/jossain dokumentissa oli) että Wallis Simpson oli jonkun edellisen aviomiehens kanssa ollut pidemmän aikaa Shanghaissa ja oppinut siellä sikäläisiltä "ammattilaisilta" temppuja joilla sai lumottua ja pidettyä miehen, tiedä sitten pitääkö paikkansa.
[/quote]
Tuo oli kuningataräidin lanseerama ilkeä valhe. Kuningataräiti oli aikoinaan rakastunut Edwardiin, mutta ei ollut Edwardin makuun. Joutui tyytymään vähemmän karismaattiseen pikkuveljeen.
No ei Camilla P-B oikein sovi tähän muottiin ja Fergie ei ole kaunis tahi sivistynyt.
[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 23:17"]
... Että Edward VIII luopui kruunustaan häntä varten? Haluan vain ymmärtää :) jos tuon näköinen nainen saa kuninkaan luopumaan kruunustaan, niin täytyy sillä olla jokin salainen ase, jolla mekin saadaan miehemme pidettyä! :D
[/quote]
Mitä tarkoitat? Todella kaunishan hän oli.
http://www.vogue.co.uk/spy/celebrity-photos/2011/09/08/wallis-simpson---style-file
[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 10:23"]
[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 23:30"]
Yksi naisten suurimmista harhaluuloista on se, että miehet rakastuu ja hullaantuu vain sellaisiin missityyppisiin naisiin tai että vain sellainen voi olla kaunis.
[/quote]
Hmm, kuitenkin tällä palstalla se on viesti jota miehet toistavat.
[/quote]
Viesti jota miehet toistavat? Miehet? Eiköhän täällä palstalla kai'u enimmäkseen naisten äänet. Kateellisten, provosointihaluisten kanssasisarten tautologisia jankkauksia ei kannata ottaa tosissaan.
Näin minäkin olen ymmärtänyt. Ei ole helppoa löytää naista joka tällaisen tarpeen tyydyttää. Ymmärsin myös että veljessarjaa hakattiin lapsena armotta, mikä ihme jos yhdestä tulee masokisti ja toinen änkyttää?
[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 07:53"]
Luin jostain, että todennäköisesti Edward oli jonkin sortin masokisti. Hän oli aikaansa edellä siinä mielessä, että uskalsi seurata sydämensä ääntä ja asetti kruunun edelle oman hyvinvointinsa ja elämänsä. Onhan se totta, että Wallis oli melko tiukan oloinen emäntä, eikö?
[/quote]
Ehkäpä se kuunteli ja arvosti Edwardia? Miehen on helppo rakastua naiseen, joka ihailee ja arvostaa häntä ja kuuntelee tämän puhetta eikä koko ajan lyttää ja moiti tai nalkuta.
- rakkaus
- edwardia viehätti kokenut aikuinen nainen. siihen asti prinsseille ja muille naitetut olivat "neitsyt-tyttöjä", kokemattomia ja taatusti osa aika tylsiä
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 23:43"]
Minä olen antanut itseni ymmärtää (lukeinut jostain/jossain dokumentissa oli) että Wallis Simpson oli jonkun edellisen aviomiehens kanssa ollut pidemmän aikaa Shanghaissa ja oppinut siellä sikäläisiltä "ammattilaisilta" temppuja joilla sai lumottua ja pidettyä miehen, tiedä sitten pitääkö paikkansa.
Tuo oli kuningataräidin lanseerama ilkeä valhe. Kuningataräiti oli aikoinaan rakastunut Edwardiin, mutta ei ollut Edwardin makuun. Joutui tyytymään vähemmän karismaattiseen pikkuveljeen.
Älä puhu paskaa. Edward (oikealta nimeltään David) oli veltto ja heikko tyhjäntoimittaja, eikä sillä mitään karismaa ollut. Toki hän sopi hyvin yhteen Walliksen kanssa, kaksi torakkaa jotka koko elämänsä käyttivät muita hyväkseen ja siivestivät. Molemmat olivat myös pirullisia luonteita ja haukkuivat kaikki elättäjänsä selän takana.
Oli kuitenkin hyvä ettei siitä pellestä tullut kuningasta kruunajaisiin asti. Britannia sai paljon paremman, eli sen älykkään ja vastuuntuntoisen veljen.
Minä olen jostain lukenut, että Edwardin isä olisi eläessään selvästi ilmaissut haluavansa kruunun menevän Edwardin ohi nuoremmalle veljelleen, ja Wallis oli enemmänkin vain tekosyy toteuttaa tämä isän (ja käsittääkseni aika monen muunkin) toive. Mutta tiedä näistä nyt sitten.
Tässä vanhassa ketjussa hyviä pohdintoja. Harrya ja Meghania kun nyt verrataan niin paljon Edwardiin ja Wallisiin.
Silloin saattoi olla kyse myös siitä, että monarkit halusivat eroon Edwardista. Tätä puolta en ole itse koskaan ajatellut, koska lukenut vain ip-lehtien suoltamia ällö-romanttisia tarinoita heistä.
Mistähän tässäkin oikein on kyse? Onko Wallis sen vauvan etunimi? Minä tiedän vain Bart, Homer, Marge ja Lisa Simpsonin.
Edvard VIII oli isänsä murtama mies, pikkupojan asteelle jäänyt nössykkä. Helppoa saalista narsistille.
Tulee ihan mieleen eräs toinen tuoreempi pariskunta sieltä päin...
Hän oli Shanghaissa oppinut dominana toimimisen ja tunnisti prinssissä alistujan ja tarpeen tulla pahoinpidellyksi. Tuohon aikaanhan kasvatus oli hakkaamista ja joillekin se jää päälle aikuisuuteen.
Oliko Edwardilla muumit laaksossa?
Hänen tiedetään olleen paras imijä koko pohjoisella pallonpuoliskolla
Minäkin olen kummastellut tuota Wallisin ja Edwardin tarinaa siltä kannalta, että Edwardilla on aivan varmasti riittänyt liehittelijöitä, jotka ovat olleet valmiita tekemään ihan mitä tahansa päästäkseen hänen puolisokseen. Sama juttu Meghanin ja Harryn kohdalla: Harry on rypenyt aivan kaikessa, mitä "maailman tavoitelluimmalle poikamiehelle" on nykyaikana tarjolla, ja juuri Meghanilla oli sitä jotakin, johon Harry hullaantui.
Edward ja Harry ovat yksityiskouluissa marinoituja hovin kasvatteja, joita on laiminlyöty ja pahoinpidelty pitkän perinteen mukaisesti. Heidän ilmeistään ja kehonkielestään huokuu tietty "anna mulle piiskaa" -asenne, ja kummankin on uskottu tyytyvän hiljaiseen elämään, kun heidät on saatu asettumaan justiinan tossun alle. Wallis hoiti hommansa, mutta Meghaniin iski vauhtisokeus.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin olen kummastellut tuota Wallisin ja Edwardin tarinaa siltä kannalta, että Edwardilla on aivan varmasti riittänyt liehittelijöitä, jotka ovat olleet valmiita tekemään ihan mitä tahansa päästäkseen hänen puolisokseen. Sama juttu Meghanin ja Harryn kohdalla: Harry on rypenyt aivan kaikessa, mitä "maailman tavoitelluimmalle poikamiehelle" on nykyaikana tarjolla, ja juuri Meghanilla oli sitä jotakin, johon Harry hullaantui.
Edward ja Harry ovat yksityiskouluissa marinoituja hovin kasvatteja, joita on laiminlyöty ja pahoinpidelty pitkän perinteen mukaisesti. Heidän ilmeistään ja kehonkielestään huokuu tietty "anna mulle piiskaa" -asenne, ja kummankin on uskottu tyytyvän hiljaiseen elämään, kun heidät on saatu asettumaan justiinan tossun alle. Wallis hoiti hommansa, mutta Meghaniin iski vauhtisokeus.
No enpä usko, että koskee Harrya.
Jostain luin vai olikos se netflixin sarjassa, että edward sanoi, että ihmiset Luulivat hänen eronneen kuninkaan tehtävistä vain wallisin takia kun oikea syy oli enimmäkseen koko monimutkainen juttu.
Eli siis se, että hänen individualismiaan ei hyväksytty. Hän ei saanut olla sellainen itsepäinen ja omavaltainen kuningas, joka hän halusi olla.
Sarjassa edward kinusi päästä johonkin enkun valtion tärkeään tehtävään myöhemmin. Elisabet ensin meinasi myöntyä, mutta sitten häntä informoitiin, miten edward oli vehkeillut saksan kanssa.
Oli kertonut Saksalle, että enkku on luhistumassa henkisesti, jos vielä pommittavat. Kertoi Saksalle, että joku tiedustelukone oli pudonnut Ranskaan ja enkkulaiset saaneet tiedon, mitä saksa aikoo. Niinpä saksa tiesi muuttaa suunnitelmia.
Ja vielä oli ollut juttua että palkkioksi myötämielosuudestä saksa auttaisi Edwardin takaisin Enkun kunkuksi.
Saatuaan nämä tiedot, ei Elisabet enää suostunut antamaan Edwardille hänen pyytämäänsä roolia hallinnon tärkeissä toimissa. Ellu järkyttyi.
Vaikka tää on siitä sarjasta the crown, niin ihan varmaati on todellisuuspohjaa.
Veikkaan tussua (tai mikä sillä sitten siellä olikin).