miksi olet hankkijut lemmikkejä
Jos sinulla ei ole varaa ostaa niille laadukasta ruokaa?
Kommentit (29)
[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 22:45"]Mikähän se on se laadukas ruoka? Kallein? Se eläinlääkärin suosittelema? Vai itse tehty? Vai se alkukantaisin? Kissoille pitäisi pyytää hiiriä ja kalaa? Koirat syö vain lihaa? Hevoset syö vain tuoretta ruohoa? Kerro ihmeessä kun tunnut tietävän.
[/quote]
Kissalle viljaton, lihapitoinen ruoka. Tämä pitäisi olla itsestäänselvyys kissan omistajille.
Mä otin kissani eläintalosta. Ne on löytökissoja, jonka joku otti luokseen, mutta antoi sit takaisin löytöeläintaloon. Siellä ne oli liki puoli vuotta, kunnes adoptoin ne. Täällä niillä on hyvä juosta ja leikkiä, saavat huolenpitoa, vaikka ovatkin aika arkoja, ei mitään sylikissoja. Uteliaita kyllä ja seuraavat tekemisiä yms.
[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 22:45"]Mikähän se on se laadukas ruoka? Kallein? Se eläinlääkärin suosittelema? Vai itse tehty? Vai se alkukantaisin? Kissoille pitäisi pyytää hiiriä ja kalaa? Koirat syö vain lihaa? Hevoset syö vain tuoretta ruohoa? Kerro ihmeessä kun tunnut tietävän.
[/quote]
Ei tämä ap taida tietää kun eivät nuo lääkärit ja ravitsemusasiantuntijat ja kasvattajat ja eläinkauppayrittäjätkään pääse sopuun mikä olisi parasta. Mielipiteitä riittää, minkään oikeellisuudesta ei voi puhua koska eläimet ovat yksilöitä, kaikki ei sovi kaikille.
[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 22:51"][quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 22:45"]Mikähän se on se laadukas ruoka? Kallein? Se eläinlääkärin suosittelema? Vai itse tehty? Vai se alkukantaisin? Kissoille pitäisi pyytää hiiriä ja kalaa? Koirat syö vain lihaa? Hevoset syö vain tuoretta ruohoa? Kerro ihmeessä kun tunnut tietävän.
[/quote]
Kissalle viljaton, lihapitoinen ruoka. Tämä pitäisi olla itsestäänselvyys kissan omistajille.
[/quote]
Niin? Ja missä se laatu nyt tulee kuvioihin? Viljaton ja lihapitoinen on aika laaja käsite... Ja en omista kissaa. Olen vain erittäin kiinnostunut tietämään laadukkaista eläinten ruoista.
[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 23:03"][quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 22:51"][quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 22:45"]Mikähän se on se laadukas ruoka? Kallein? Se eläinlääkärin suosittelema? Vai itse tehty? Vai se alkukantaisin? Kissoille pitäisi pyytää hiiriä ja kalaa? Koirat syö vain lihaa? Hevoset syö vain tuoretta ruohoa? Kerro ihmeessä kun tunnut tietävän.
[/quote]
[/quote]
Niin? Ja missä se laatu nyt tulee kuvioihin? Viljaton ja lihapitoinen on aika laaja käsite... Ja en omista kissaa. Olen vain erittäin kiinnostunut tietämään laadukkaista eläinten ruoista.
[/quote]
Mitä enemmän ruoka sisältää lihaa, sitä vähemmän teollista ruoka on. Moni halpa ruoka sisältää paljon viljaa ja muuta turhaa, koska kulut ruuan valmistukseen ovat mahdollisimman pienet.
Eläimen ruokkiminen on kallista puuhaa, jos siihen tippaakaan panostaa. Meillä koirat syö raakaruokaa ja nappulaa. Lihaa 2/3 ja nappuloita 1/3.
[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 23:19"][quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 23:03"][quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 22:51"][quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 22:45"]Mikähän se on se laadukas ruoka? Kallein? Se eläinlääkärin suosittelema? Vai itse tehty? Vai se alkukantaisin? Kissoille pitäisi pyytää hiiriä ja kalaa? Koirat syö vain lihaa? Hevoset syö vain tuoretta ruohoa? Kerro ihmeessä kun tunnut tietävän.
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Mitä enemmän ruoka sisältää lihaa, sitä vähemmän teollista ruoka on. Moni halpa ruoka sisältää paljon viljaa ja muuta turhaa, koska kulut ruuan valmistukseen ovat mahdollisimman pienet.
Eläimen ruokkiminen on kallista puuhaa, jos siihen tippaakaan panostaa. Meillä koirat syö raakaruokaa ja nappulaa. Lihaa 2/3 ja nappuloita 1/3.
[/quote]
Ja nyt joku voisi sanoa että sinä olet huono ihminen koska syötät nappuloita. Ja toinen sanoisi että olen kasvattanut satoja terveitä koiria Royal Caninilla. Ja sitten joku tulee ja sanoo että Royal Canin ei ole laatua vaan tämä ja tämä on. Ja sitten tulee yksi ja sanoo että koiralle saa syöttää vain porkkanaa raasteena ja jauhelihaa. Sitten tulee vielä seuraava ja sanoo että vitamiinin puutos tulee jos porkkanalla ja jauhelihalla elätät koirasi. Että näin! Siinäpä pohtimista laadusta ja kunkin ruokavalion oikeellisuudesta. Toki, markettien nappulat tuskin niitä laadukkaimpia on, mutta niilläkin on vain koiria/kissoja ruokittu ja vanhuksina vasta hautaan saateltu. On se jännä.
[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 23:27"][quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 23:19"][quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 23:03"][quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 22:51"][quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 22:45"]Mikähän se on se laadukas ruoka? Kallein? Se eläinlääkärin suosittelema? Vai itse tehty? Vai se alkukantaisin? Kissoille pitäisi pyytää hiiriä ja kalaa? Koirat syö vain lihaa? Hevoset syö vain tuoretta ruohoa? Kerro ihmeessä kun tunnut tietävän.
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Ja nyt joku voisi sanoa että sinä olet huono ihminen koska syötät nappuloita. Ja toinen sanoisi että olen kasvattanut satoja terveitä koiria Royal Caninilla. Ja sitten joku tulee ja sanoo että Royal Canin ei ole laatua vaan tämä ja tämä on. Ja sitten tulee yksi ja sanoo että koiralle saa syöttää vain porkkanaa raasteena ja jauhelihaa. Sitten tulee vielä seuraava ja sanoo että vitamiinin puutos tulee jos porkkanalla ja jauhelihalla elätät koirasi. Että näin! Siinäpä pohtimista laadusta ja kunkin ruokavalion oikeellisuudesta. Toki, markettien nappulat tuskin niitä laadukkaimpia on, mutta niilläkin on vain koiria/kissoja ruokittu ja vanhuksina vasta hautaan saateltu. On se jännä.
[/quote]
No toi RC nyt on ihan lopullisesti kuopattu stoori kukaan tuskin syöttää sitä paskaa onnessaan koiralle tai kissalle luettuaan ravintosisällön ja maksettuaan ÖVERI hintaa siitä sisällöstä?!
[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 23:29"][quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 23:27"][quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 23:19"][quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 23:03"][quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 22:51"][quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 22:45"]Mikähän se on se laadukas ruoka? Kallein? Se eläinlääkärin suosittelema? Vai itse tehty? Vai se alkukantaisin? Kissoille pitäisi pyytää hiiriä ja kalaa? Koirat syö vain lihaa? Hevoset syö vain tuoretta ruohoa? Kerro ihmeessä kun tunnut tietävän.
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
No toi RC nyt on ihan lopullisesti kuopattu stoori kukaan tuskin syöttää sitä paskaa onnessaan koiralle tai kissalle luettuaan ravintosisällön ja maksettuaan ÖVERI hintaa siitä sisällöstä?!
[/quote]
Itseasiassa monikin syöttää ja koirat on hyvinvoivia. Eli kertokaa toki mistä sen huonon laadun näkee kun se ei koirissa näy? Kuka se oraakkeli on joka tietää ettei joku ruoka käy kyseiselle elukalle jos se ei eläimestä näy?? Itsellä on ollut käytössä vain nappuloita missä näkee prosenttimääräisenä ravintoaineet ja olen täydentänyt raakaruokinnalla loput. Yksikään markkinoilla oleva nappula ei vastaa ravintosuosituksia. Silti toisten koirat voi hyvin vaikka söisivät pelkkiä nappuloita. Ja toisten koirat voi hyvin raakaruokinnalla.
[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 22:45"][quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 22:43"][quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 22:40"]Kelpaa, kun pistät kelpaamaan.
Meillä raakaruokitaan tarvelähtöisesti eli ei luuövereitä ja kasvimössöjä eikä tasan mitään yrjölän puuroja.
[/quote]
Kissaa ei sitten saa yhtään paastottaa. Tulee maksavaurio.
[/quote]
Nälässä saa silti pitää. Ei täyspaastolla, mutta nälkä tulee pienelläkin ruokamäärällä.
[/quote]
Ei saa pitää nälässä. Aiheutat vakavan tilan kissallesi jos pidät nälässä. Kiduttaja!