Lapselle kelpaa vain merkkivaatteet.
Mitä teen asian suhteen? Viimeisin toive Hh takki joka maksaa 150e. Ei ole tuollaiseen varaa.
Kommentit (18)
Tästä voimme syyttää ihan tätä omaa aatemaailmaamme, jossa on oikeus kiusata mikäli ei pukeudu merkkivaatteisiin.
Eletään sellaista unelmaa nyt sitten ja maksat sen takin ettei lasta syrjitä.
Mistä lapsesi on oppinut tuollaiset arvot? Kotoa.
Ei ole oppinut kotoa koska meillä vanhemmilla ei ole merkkivaatteita emmekä niitä pidä mitenkään parempana. Varmaan koulussa kokee painetta tuon asian takia. Kotona emme ole materialistisia mitenkään. Ap
Niin minkäikäinen lapsi on kyseessä? Sano, että sinä voit maksaa esim €50 ja loput säästäkööt itse synttärirahoista, tai kerää pulloja tai jakaa lehtiä tai tekee lumitöitä naspureille tai ulkoiluttaa naapurin koiraa tai säästää viikkorahoista.
Kai ne nyt haluaa vaikka mitä. ..
Vanhempien homma on tuottaa pettymyksiä ja asettaa rajoja.
Kerrot tietenkin lapselle, että teillä ei yksinkertaisesti ole varaa. Jos lapsi on jo sen ikäinen, että osaa vaatia tiettyjä merkkejä niin on tarpeeksi vanha ymmärtämään elämän realiteetit ja sen että eri perheillä on erilaiset tulotasot. Tästä nyt sitten lapselle opetus, että kannattaa pärjätä koulussa ja hankkia itselleen hyväpalkkainen ammatti niin voi aikuisena ostaa juuri sitä merkkiä mitä haluaa.
Katsopa tori.fistä. Mun lapsilla on talvella Reiman untuvatakit (maksavat yli satasen uutena, tarkkaa hintaa en muista). Olen maksanut takeista n. 30–45 euroa kappale. Ovat olleet uuden ja siistin näköisiä ostaessa.
Mennään keskustelussa vähän sivuraiteille, mutta mitä tekisitte, jos olisikin varaa?
Koulut hyvin käyneet vanhemmat, jotkut sanoisivat rikkaiksi, mutta emme itse tykkää pitää merkkivaatteita. Pitäisikö lapselle sallia kaikki iPhonet ja merkkivaatteet ja ylläpitää merkkikulttuuria? Mikä nyt olisi se syy miksi ei saa HH-takkia?
No et osta ja sanot jos ei normaali (halvempi) takki kelpaa, niin olet ilman. Ei ole elämän ja kuoleman asia onko se takki jonkun merkkinen vai ei. Opetelkoon sietämään pettymyksiä kuten muutkin niin kasvaa normaaliksi ihmiseksi, eikä hemmotelluksi ja vaikeaksi valittajaksi.
Kerro hänelle, että hän elää vuodessa 2019. Merkkivaatteet ovat so last season.
Osta merkkivaatteet käytettynä.
Tai osta uusi ja myy kun jää pieneksi.
Näin minä teen, oman 12v kohdalla.
Ne merkkivaatteet nyt vaan kuuluvat tuohon ikään.
Älä jätä lastasi ulkopuoliseksi. Kaverit pilkkaa.
Vierailija kirjoitti:
Kerro hänelle, että hän elää vuodessa 2019. Merkkivaatteet ovat so last season.
Tää muuten voi oikeasti kolahtaakin :D sillä noinhan se on.
Vierailija kirjoitti:
Mennään keskustelussa vähän sivuraiteille, mutta mitä tekisitte, jos olisikin varaa?
Koulut hyvin käyneet vanhemmat, jotkut sanoisivat rikkaiksi, mutta emme itse tykkää pitää merkkivaatteita. Pitäisikö lapselle sallia kaikki iPhonet ja merkkivaatteet ja ylläpitää merkkikulttuuria? Mikä nyt olisi se syy miksi ei saa HH-takkia?
Sallisin kohtuuden rajoissa, ei niin, että saisi "kaikki". Mutta ei tuo HH-takki nyt niin mahdottoman hintainen ole takiksi. Jos on mieluinen ja hyvä, niin ostaisin, sitä voi sitten pitää pidempään. Ei-niin-mieluisat jää helposti vaan käyttämättä.
Työttömänä tuo 150e on iso raha. Ap
Vierailija kirjoitti:
Kerrot tietenkin lapselle, että teillä ei yksinkertaisesti ole varaa. Jos lapsi on jo sen ikäinen, että osaa vaatia tiettyjä merkkejä niin on tarpeeksi vanha ymmärtämään elämän realiteetit ja sen että eri perheillä on erilaiset tulotasot. Tästä nyt sitten lapselle opetus, että kannattaa pärjätä koulussa ja hankkia itselleen hyväpalkkainen ammatti niin voi aikuisena ostaa juuri sitä merkkiä mitä haluaa.
Tästäkin voi olla monta mieltä. Meillä on monta lasta ja taatusti olisi ollut varaa ostaa heille kaikenlaisia merkkivaatteita. Minä olen yksinkertaisesti sanonut, että ei ole aina mitään järkeä ostaa jotain tolkuttoman kallista, kun se ei ole mikään ikuisuuskapine, vaan takkikin kuluu, likaantuu, ehkä jää pieneksi, menee pois muodista ja vaikka mitä. Yhdessä vaiheessa tytöillä oli muotia, että piti olla yli tuhannen euron merkkilaukku. Ja monella oli, vaikka vanhemmat ei kovin suuripalkkaisissa töissä olleetkaan. Jos meillä olisi aikoinaan ostettu joku HH-takki, olisi sen saanut niin, että tosiaan lahjaksi kolehtia keräten. Tai jos oikeasti oli takin tarvista, juuri niin, että joku tietty hinta maksetaan ja loppu suoritetaan työnteolla.
No sanot ettei ole varaa ja sillä siisti. Realiteetit on vain tosiasioita
Elämää kannattaa elää eikä valittaa joka asiasta