Pitääkö olla karanteenissa? Koronan kotitesti positiivinen, ei oireita
Huomenna pienimuotoiset kahvittelut, joihin kuitenkin pitäjä toivoi testausta.
Ohjeistus todella epäselvä. En tietenkään mene, mutta pitääkö tässä kökkiä kotona kuinka kauan?
Kommentit (13)
Oireeton positiivinen ei joudu enää karanteeniin. Suositellaan omaehtoista kontaktien välttämistä.
Kaikki ohjeistus on tooodella epäselvää. Eli en tiedä. Tästä tietty ei sulle ollu apua. Soita johkin koronainfoon.
5 päivää näytteenottopäivästä on ohje pysyä pois ihmisten ilmoilta myös oireettomilla.
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei omatunto antaisi mennä.
En ole menossakaan. Johan sen sanoin. Mietin vain, että tarvitaanko karanteenia. Minulle vastattinkin, että ei ja kiitos tälle vastaajalle.
Vierailija kirjoitti:
5 päivää näytteenottopäivästä on ohje pysyä pois ihmisten ilmoilta myös oireettomilla.
Mistä löytää nämä ohjeistukset? Yritin surffailla thl:n sivuilla, mutta selkoa en saanut.
Ja jos joku töihin menoa ja lukea tätä , niin työnantajalta kannattaa kysyä työpaikan ohjeistus. Tässä viikon aikana oma lähipiiri on saanut eri työpaikoista hyvin erilaisia ohjeistuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä löytää nämä ohjeistukset? Yritin surffailla thl:n sivuilla, mutta selkoa en saanut.
Mä en tiedä mistä tuo keneltä kysyit löysi, mutta ainakin Jyväskylässä ohjeistettiin eilen noin. Testiin ei otettu, koska kysyjä ei ollut riskiryhmäläinen eikä töissä sote-puolella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en tiedä mistä tuo keneltä kysyit löysi, mutta ainakin Jyväskylässä ohjeistettiin eilen noin. Testiin ei otettu, koska kysyjä ei ollut riskiryhmäläinen eikä töissä sote-puolella.
Luin huolimattomasti. Tuossa tapauksessa kysyjällä oli myös oireita ja kotitesti plussa.
Mitään ongelmia ei edes synny kun jättää kotitestit tekemättä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Löysin tämän tiedon oman sairaanhoitopiirini sivulta. En tiedä onko eri puolilla Suomea erilaiset ohjeet.
Vierailija kirjoitti:
Mitään ongelmia ei edes synny kun jättää kotitestit tekemättä.
En ois ottanutkaan, mutta kun erikseen pyydettiin. Ihmisiä tulossa kymmenkunta. Ehkä vähän hysteerinen tämä pyytäjä. Mutta hyvä näin. En oikeastaan niin kauheasti hingunutkaan
Ap
Riippuu kunnasta/kaupungista. Selvitä oman kuntasi ohjeet.
Ja joo, sekavaa on kyllä....