Miten pakata järkevästi kolmen viikon
reissua varten?
Vaatelaatikoita tulee ainakin se 4 kpl. Lisäksi on otettava mukaan myös 4 muutakin pienempää laatikkoa + pussi pyyhkeille, pesuaineille ja uikkareille.
Eikä oikein mitään voi poiskaan jättää.
Kommentit (21)
Olisko laatikoiden sijaan fiksumpaa käyttää matkalaukkuja?
Mihin olet menossa? Etelään vai mökille?
Eniten kai riippuu mitä reissussa tehdään ja onko pesumahdollisuutta.
Ja sitten joudutko kantamaan tavaroitasi paljon vai oletko pääsääntöisesti yhdessä paikassa.,
Me ostettiin niitä pussei mitkä imettiin sit ilmasta tyhjäksi imurilla, tosi kätevii, menee enemmän kamaa kun saa lyttänäksi. Ja tää siis tosiaan vaan jos oot menossa jollai muulla kun lentokoneella, siellä sit painorajat.
Mitä kummaa sä meinaat tehdä, mihin oot menossa?
Olen reppureissannut 2 kk 1 topilla, 1 t-paidalla, farkuilla ja mekolla iltoja varten. Kahdet varapikkarit, kahdet varasukat ja yhdet vararintsikat. Pyyheliina ja bikinit.
Ihminen ei loppujen lopuksi tarvi kovin paljoa:)
Minä pakkaan kolmen viikon matkalle ihan samat kamat kuin kolmen päivän tai kolmen kuukauden matkalle.
Mä en ikinä pakkaa vaatteita pidemmäksi aikaa kuin viikoksi vaikka olisin reissussa kuinka kauan. Pisin reissu ollut tähän mennessä 2 kuukautta. Hyvin selviää pesemällä pyykkiä itse hotellin pesukoneessa (esim. USA) tai pesettämällä pesulassa. Keski-Euroopassa on paljon itsepalvelupesuloita, nekin toimii hyvin.
Pelkällä käsimatkatavarallakin pärjää, kuten tuo karkkipäivää- blogi näyttää.
[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 21:06"]Mä en ikinä pakkaa vaatteita pidemmäksi aikaa kuin viikoksi vaikka olisin reissussa kuinka kauan. Pisin reissu ollut tähän mennessä 2 kuukautta. Hyvin selviää pesemällä pyykkiä itse hotellin pesukoneessa (esim. USA) tai pesettämällä pesulassa. Keski-Euroopassa on paljon itsepalvelupesuloita, nekin toimii hyvin.
[/quote] mitä ne maksaa? Ja onko niissä kuivurit? Euroopan keskihintaa?
[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 20:55"]
Mitä kummaa sä meinaat tehdä, mihin oot menossa? Olen reppureissannut 2 kk 1 topilla, 1 t-paidalla, farkuilla ja mekolla iltoja varten. Kahdet varapikkarit, kahdet varasukat ja yhdet vararintsikat. Pyyheliina ja bikinit. Ihminen ei loppujen lopuksi tarvi kovin paljoa:)
[/quote]Riippuu myös vähän siitä, minne on menossa ja mitä tekemään.
[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 21:12"]
[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 21:06"]Mä en ikinä pakkaa vaatteita pidemmäksi aikaa kuin viikoksi vaikka olisin reissussa kuinka kauan. Pisin reissu ollut tähän mennessä 2 kuukautta. Hyvin selviää pesemällä pyykkiä itse hotellin pesukoneessa (esim. USA) tai pesettämällä pesulassa. Keski-Euroopassa on paljon itsepalvelupesuloita, nekin toimii hyvin. [/quote] mitä ne maksaa? Ja onko niissä kuivurit? Euroopan keskihintaa?
[/quote]
Ollaan Saksassa maksettu vissiin jotain 4 euroa koneellisesta. Tästä on tosin kolmisen vuotta aikaa.
[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 21:14"][quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 20:55"]
Mitä kummaa sä meinaat tehdä, mihin oot menossa? Olen reppureissannut 2 kk 1 topilla, 1 t-paidalla, farkuilla ja mekolla iltoja varten. Kahdet varapikkarit, kahdet varasukat ja yhdet vararintsikat. Pyyheliina ja bikinit. Ihminen ei loppujen lopuksi tarvi kovin paljoa:)
[/quote]Riippuu myös vähän siitä, minne on menossa ja mitä tekemään.
[/quote]
Tottakai:) Sitähän minä tuossa yritin kysyä.
Siis kolmen viikon autoretki Eurooppaan ja nuo tavarat mahtuvat kyllä ihan kivasti autoon mukaan. Meillä on ns. omatekoinen matkailuauto, vaan tietysti illalla, kun teen pedit yöksi valmiiksi, niin siinä on se on tietty työnsä, kun raijaan nuo laatikot sängyltä penkille. Paitsi tietysti tänä vuonna olen miettinyt, että osan laatikoista yritän tunkea penkin alle ja osan säilyttää lattialla. Sillä ehkä pääsen helpommalla.
[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 08:51"]
Siis kolmen viikon autoretki Eurooppaan ja nuo tavarat mahtuvat kyllä ihan kivasti autoon mukaan. Meillä on ns. omatekoinen matkailuauto, vaan tietysti illalla, kun teen pedit yöksi valmiiksi, niin siinä on se on tietty työnsä, kun raijaan nuo laatikot sängyltä penkille. Paitsi tietysti tänä vuonna olen miettinyt, että osan laatikoista yritän tunkea penkin alle ja osan säilyttää lattialla. Sillä ehkä pääsen helpommalla.
[/quote]
Euroopan kaupungeissa on kaikissa itsepalvelupesuloita. Ei tosiaankaan kannata raahata laatikkokaupalla vaatteita mukana.
Miksei jokaiselle voi ottaa 4 teepaitaa ja 3 shortsit mukaan ja tytöille 2 hametta ja 1 mekon.
Neljät alushousut ja sukat jokaiselle. Saat ne mahtumaan yhteen laatikkoon jos kerran laatikoista tykkäät.
Sitten pesette vain niitä käytön jälkeen. Ei se ole vaikeaa.
Hyi mikä täällä haisee!!!!!!!
Vaikka pesuloita löytyy niin kyllä mä pakkaisin ainakin kaksi varapaitaa mukaan "reppureissullekin". Olisi sietämätöntä olla joka päivä etsimässä pesulaa ja pesemässä paitaa.. Samoin alushousujen kanssa.
Mä ottaisin sen mukaan vaatteita, milloin olisi eka potentiaalinen pyykkipäivä/pyykkipaikka. Esim. Jokin leirintäalue.
Tai jos vaatteita on kolmeksi viikoksi, tilaa on, ja siirtelystä vähemmän vaivaa kuin pyykkäyksestä, miksipä en ottaisi neljää laatikollista.
Mihin laatikoihin sinä vaatteita pakkaat?