Olen töissä päiväkodissa ja
tänään neljä vanhempaa 20:stä kysyi,onko päiväkoti perjantaina auki! Yksi ulkomaalainen,muut supisuomalaisia.
Olin hämmästynyt.
Kommentit (21)
[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 20:28"][quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 20:27"]tänään neljä vanhempaa 20:stä kysyi,onko päiväkoti perjantaina auki! Yksi ulkomaalainen,muut supisuomalaisia.
Olin hämmästynyt.
[/quote] Minä olen ollut 10 vuotta. Kaksi kertaa on kysytty minulta sinä aikana.
[/quote]tosin meiltä menee vanhemmille joka viikko tiedote, jossa selkeästi tällaisetkin ilmoitetaan.
Oishan se kiva heivata mukulat hoitoon ja itse juhlia Jussia. Avatkaa nyt ihmeessä hoitolat koko juhannukseksi, jotta vanhemmat saavat viettää laatuaikaa itsensä kanssa.
[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 20:47"]Oishan se kiva heivata mukulat hoitoon ja itse juhlia Jussia. Avatkaa nyt ihmeessä hoitolat koko juhannukseksi, jotta vanhemmat saavat viettää laatuaikaa itsensä kanssa.
[/quote]
Jotkut ovat töissä myös juhannuksena.
Siis oikeasti, juhannusaattona! Luulisi yleissivistykseen kuuluvan sen tiedon,että juhannusaatto on vapaapäivä.
Sairaalat, vanhainkodit, vankilat ja muut laitokset. Paloasema, päivystävä apteeekki, päivystävä eläinlääkäri, huoltoasemat, jotkut myymälät ja ravintolat. Rajavartijat, lennonjohtajat, raskaan liiikenteen kuljettajat, bussit, junat. Kioskit. Tässä muutamia esimerkkejä paikoista joissa työskennellään myös juhannuksena.
[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 20:52"]Sairaalat, vanhainkodit, vankilat ja muut laitokset. Paloasema, päivystävä apteeekki, päivystävä eläinlääkäri, huoltoasemat, jotkut myymälät ja ravintolat. Rajavartijat, lennonjohtajat, raskaan liiikenteen kuljettajat, bussit, junat. Kioskit. Tässä muutamia esimerkkejä paikoista joissa työskennellään myös juhannuksena.
[/quote]ja näiden lapset ovat yleisesti vuorohoitopäiväkodeissa.
Mä olen toimistossa töissä, olen esimies. Multa kysyy joka vuosi joku aikuinen, että onko juhannusaatto työpäivä.
Heh ehdin jo unohtaa koko juhannuksen ja ihmettelin miks ne aattelis että päiväkoti ois aina auki vaan ma-to.
Meillä on toki ollut kesäkuun ajan tiedote kesän tapahtumista ulko-ovessa, siinä on mainittu myös juhannusperjantain kiinniolo. Kahdessa näistä perheistä vanhemmat ovat kotona, yhdessä molemmat töissä ja yhdessä toinen töissä ja toinen opiskelee joten tarvetta hoidolle ei välttämättä ehkä ole.
Minua ihmetyttää se, etteivät vanhemmat tule ajatelleeksi juhannuksen olevan poikkeuspäivä, vaikka tiedotusvälineet ja yleisestikin suomalainen kulttuuri korostavat juhannusaattoa.
Kaksi perhettä (suomalaisia) on kyllä kysynyt jouluaatosta että moneenko päiväkoti on auki, nämä viimeisten 3v aikana.
Ap
No kuulehan ap, minulta kysyi viime viikolla työkaverini, että ollaanko me ens perjantaina kiinni? Joten ei ne kaikki päivähoidon työntekijätkään sitä tiedä. t. lto
Juhannusaatto on monessa paikassa vielä työpäivä, juhannuspäivä taas ei.
Tuttua lto:na tämä. Joskus oli käynyt niin, että joku mamu odottelikin jouluna oven takana, josko kohta aukeisi. No ei auennut. Ei sillä mamuäidilläkään mitään suomikurssia jouluaattona ollut, joten no harm done!
Aina näitä aaton aukioloaikoja kysellään. Toinen ääripää on se (joka naurattaa), jotka korostavat sitä, että meillä on silloin VAPAAPÄIVÄ:-D No kiva, että teillä on...
[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 21:26"]Aina näitä aaton aukioloaikoja kysellään. Toinen ääripää on se (joka naurattaa), jotka korostavat sitä, että meillä on silloin VAPAAPÄIVÄ:-D No kiva, että teillä on...
[/quote]
No ei tunnu sulle olevan!
Olin töissä lastenhoitajana. Juhannusaatto oli minulle tavallinen työpäivä. Olin siis perheessä hoitamassa lapsia. Että eipä se kaikille ole vapaapäivä.
[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 21:16"]
Tuttua lto:na tämä. Joskus oli käynyt niin, että joku mamu odottelikin jouluna oven takana, josko kohta aukeisi. No ei auennut. Ei sillä mamuäidilläkään mitään suomikurssia jouluaattona ollut, joten no harm done!
[/quote]
Asutko sä siellä päiväkodissa?
[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 20:50"]
Siis oikeasti, juhannusaattona! Luulisi yleissivistykseen kuuluvan sen tiedon,että juhannusaatto on vapaapäivä.
[/quote]
no siis oikeasti, joillain se on työpäivä. luulisi yleissivistykseen kuuluvan se tietää. esim.poliisi? lääkäri?
[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 20:27"]tänään neljä vanhempaa 20:stä kysyi,onko päiväkoti perjantaina auki! Yksi ulkomaalainen,muut supisuomalaisia.
Olin hämmästynyt.
[/quote] Minä olen ollut 10 vuotta. Kaksi kertaa on kysytty minulta sinä aikana.