Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies viestii exän kanssa salaa ja pilkkaa minua

Petetty
08.02.2022 |

Mies jäi kiinni vuoden yhdessä olomme jälkeen viestittelystä exänsä kanssa. Kyseessä on hänen lapsensa äiti ja luonnollisesti ovat tekemisissä lapsen asioissa, kuten asiaan kuuluu. Mutta he ovatkin selkäni takana viestineet koko ajan, viestiketjut on pitkiä, päivittäinen viestien määrä on aivan valtava. Hän on ennenkin tehnyt rajojen ylitystä muissa merkeissä ja ikäänkuin kohottaakseen luottamustaan sanoi, että katsotaan vaikka yhdessä nämä viestit läpi, jotta epäluottamus hälvenee. Hän ei arvannut, että tartun ehdotukseen, pidän nimittäin toisen viestien urkkimista asiattomana ja loukkaavana. Mutta itsehän ehdotti, joten katsoimme yhdessä puhelinta, miehellä kädet tärisi ja huomasin kyllä, että salaa jotain.

Minulle riitti, kun silmiini osui nimeni eräästä viestiketjusta. Järkytyin, että hän on haukkunut minua exälleen, ovat yhdessä juonineet, etteivät kerro minulle, että mieheni aikookin perua yhteisen lomamme, hän on uskoutunut parisuhteemme asioista ja kertonut exälleen ottavansa minusta välimatkaa. Ei minulle ole tällaisesta tarpeesta kerrottu. Oli siellä varmasti paljon muutakin, mutta olin niin poissa tolaltani, että lähdin tilanteesta. Koen tulleeni petetyksi, koen olleeni heidän yhteisen pilkan ja ivan kohde. Miten tällaiseen tulisi suhtautua? Miehen puolustus oli, että siitä on jo puoli vuotta aikaa, vanha asia :( Minusta tuo vain on niin törkeää. Aivan kuin heillä olisi jokin side, muukin kuin yhteinen vanhemmuus. Voiko tämän jälkeen enää luottaa ja rakentaa mitään? Exähän luonnollisesti on mukana koko ajan. Jos mies haluaa olla kanssani, minusta hänen pitäisi vähintäänkin tehdä selväksi exälleen, että tuo kaikki on todella väärin ja se loppuu nyt. Mitä muut tekisitte tilanteessani?

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on vaan kavereita ja saahan sitä kaverille puolisoa vähän haukkua. Eikö ole vaan hyvä, että hänellä on joku kelle purkaa mieltään.

Vierailija
22/37 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä syön joka aamu suuren lautasellisen graham-puuroa kaurakerman kera. Mieheni tekee samoin, mutta lisää puuroon vaapukkahilloa. Olemme tehneet näin jo 18 vuotta.

Meille ei tulisi mieleenkään pitää yhteyttä johonkin exään eikä meillä edes sellaisia ole.

Alkoholia emme käytä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, minun miehelläni on roikkuva ex. Katkera ja mykyllinen akka. Vielä kymmenen vuoden jälkeenkiin roikkuu miehessäni,  ja minua yrittää työntää ulos miehen elämästä. 

Lapset ovat jo pitkällä kolmeakymmentä, silti tuo muija yrittää määräillä näidenkin suhdetta isäänsä. Isänsä saisi osallistua yksin lapsien elämän tapahtumiin, minä en ole tervetullut.

Mies kävi ex apen hautajaisissa, siitä taas exänsä innostui, kännissä soitteli miehelle ja hehkutti yhteistä aikaa. Mies oli todella vaivaantunut, kuulin vieressä joka sanan ja puhelun lopulla sanoin, että voitko sanoa tuolle, että teidän suhde on ollut yli kymmenen vuotta loppu. Mies ei uskalla ryhdistäytyä sillä pelkää, ettei tapaa enää lapsiaan. Todella sairas peruskuvio!

Vierailija
24/37 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tää palsta on täynnä tällaisia kynnysmattonaisia? Jos joku kohtelee sinua huonosti, tuottaa sulle pahaa mieltä, ei pyydä anteeksi eikä aio muuttua niin eroa. Kunnioita itseäsi ja kasvata selkäranka.

Vierailija
25/37 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnellinen pikku Untuvakerä kirjoitti:

Minä syön joka aamu suuren lautasellisen graham-puuroa kaurakerman kera. Mieheni tekee samoin, mutta lisää puuroon vaapukkahilloa. Olemme tehneet näin jo 18 vuotta.

Meille ei tulisi mieleenkään pitää yhteyttä johonkin exään eikä meillä edes sellaisia ole.

Alkoholia emme käytä.

Koitappa sitten erota niin sinulla on jotain sanottavaakin tähän keskusteluun. Puutteellinen elämänkokemuksesi ei nyt tässä pätevöitä sinua sanomaan mitään.

Vierailija
26/37 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten tää palsta on täynnä tällaisia kynnysmattonaisia? Jos joku kohtelee sinua huonosti, tuottaa sulle pahaa mieltä, ei pyydä anteeksi eikä aio muuttua niin eroa. Kunnioita itseäsi ja kasvata selkäranka.

Kasvatus kysymys. Kun on kasvatettu että ei saa luovuttaa ja pitää vain yrittää enemmän, vaikka terveytensä romahtamiseen asti. Sellainen ajatusmaailma on vahva liima. Ja hyväkkäät käyttää tätä ihmistyyppiä hyväkseen mennen tullen.

Vierailija
27/37 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kasvatus kysymys. Kun on kasvatettu että ei saa luovuttaa ja pitää vain yrittää enemmän, vaikka terveytensä romahtamiseen asti. Sellainen ajatusmaailma on vahva liima. Ja hyväkkäät käyttää tätä ihmistyyppiä hyväkseen mennen tullen.

Joillain myös marttyyrikruunun kiillotus. Kärsin kärsin, kirkkaimman kruunun saan.

Vierailija
28/37 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhuu ap…

Vierailija
29/37 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm.. eihän tuohon voi muuta sanoa kuin mies vaihtoon

Vierailija
30/37 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onnellinen pikku Untuvakerä kirjoitti:

Alkoholia emme käytä.

Koitappa sitten erota niin sinulla on jotain sanottavaakin tähän keskusteluun. Puutteellinen elämänkokemuksesi ei nyt tässä pätevöitä sinua sanomaan mitään.

Eikös asia ole ihan päinvastoin ? Tämä Untuvakerä tuntuu tietävän, miten pitää elää ja haluaa auttaa muitakin oppimaan sen.

Vierailija
31/37 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä on lopusta se usean kysymysmerkin miksi jotkut exät ei kunnioota toisten suhdetta???

Juurikin noin. Ei minulle ole tullut mieleenkään koskaan exäni kanssa haukkua hänen nyxää. Tai juonia kenenkään selän takana. Sairasta.

Tätä toisten haukkumista muuten tapahtuu. Minulle on selvinnyt, että miehelläni ja hänen sivusuhteellaan ei oikeastaan ole mitään muuta keskusteltavaa keskenään, kuin minun ja tämän sivusuhteen miehen haukkuminen. Juu, sairasta on. En tosin kyllä näe, että miehelläni ja tällä sivusuhteella olisi mitään loistavaa tulevaisuutta edessä, koska ainoa yhdistävä asia on nykyisten puolisoiden haukkuminen.

Vierailija
32/37 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiöhän tuo ole jo selvä ettei mies kunnioita sinua yhtään ja pitää peliä exän kanssa vielä itseään pönkittääkseen. Niin rumaa kohtelua että itse kyllä jättäisin miehen samantien.

Vierailija
33/37 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itsellä kun kävi ilmi että eksä oli tehnyt saman (ja muutakin), niin jätin äijän samalta istumalta ja potkin pois asunnostani. Näytti puhelimestaan tärisevin käsin pitkät viestiketjut joissa haukkui kodinhoitoni, kroppani, luonteeni ja ajanviettoni, ja oli pitkät litaniat miten jättää minut kun vain voi ja muuttaa yksin pois. Seassa oli myös suoria valheita ja törkeitä valheellisia syytöksiä kuten pettämisestä vihjailua yms. Mies teki tätä kuukausia, samalla kun rakastavasti lirkutteli minulle lastenhankinnasta, naimisiinmenosta ja yhteisen talon ostosta.

Tuo oli ehkä karmeinta mitä kukaan on ikinä tehnyt minulle suhteessa. Tuli hyväksikäytetty, naurunalaiseksi saatettu, pilkattu ja häpäisty olo, kun mies oli näköjään haukkunut minut koko maailmalle selkäni takana. Montako kertaa tapasimme ystäviä joille mies oli lähettänyt vihaviestejään? Moniko uskoi syytökset ja yksipuolisen mustamaalauksen?

Terveelle ihmiselle tai terveessä suhteessa ei voi tulla edes mieleenkään toimia noin. Selän takana mustamaalaus on ehkä alhaisin kaksinaamainen temppu, eikä tuota tekevällä ole hippuakaan rakkautta, välittämistä, tai kunnioitusta kumppaniaan kohtaan.

Vierailija
34/37 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvän ja toimivan parisuhteen yksi merkki on keskinäinen luottamus. Jos sitä ei ole, ei ole mitään parisuhdettakaan. Ap:n mies ei ole päässyt erostaan yli, eikä kunnioita, saati rakasta ainakaan tarpeeksi uutta puolisoaan. Vaikka nyt vanha suola janottaisikin, niin exien kannattaisi nyt tahoillaan miettiä, miksi he aikoinaan päätyivät eroon. Tuskin ihan kevein perustein.

Ex on ex ihan syystä, ja mitä ongelmia nykyisessä suhteessa onkin, ne kuuluu selvittää sen uuden puolison kanssa. Exän kanssa hoidetaan vain välttämättömät lapsiin liittyvät asiat.

Vierailija
35/37 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika

Vierailija
36/37 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullekin eksä kertoi aluksi ihan kaiken uudesta kumppanistaan, mutta ei se ollut pilkkaa tai ivaa kuitenkaan. 

Vierailija
37/37 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuntuu, että tuo on aika yleistä, että eksälle puhutaan uudesta kumppanista. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme viisi