Oletko sanonut kenellekään henkilölle, että tästä ei ole yliopistoon?
Kommentit (96)
En ole. - Jos sanosin, niin se kertosi enemmän omasta typeryydestäni kuin hänestä, jolle sanani osoittaisin.
Sinkkumies
En ole. Tiedän kyllä useitakin, joista ei olisi, mutta en sano sitä heille. Jokainen ymmärtäköön sen itse.
En. Sen muistan kyllä, kun kerran kysyin elektroniikan labratöiden ohjaajalta töiden vanhentumisesta ja hän vastasi, että eihän tässä nyt missään yliopistolla olla.
Lähdin yliopistoon, kun en keksinyt muutakaan tekemistä ja ihan vaan papereilla sinne pääsin. Nykyään pitää varmaan päästä lähinnä pääsykokeilla ja kuka siihen on sanomaan onko sopiva yliopistoon, jos ne pääsykokeet läpäisee?
Vierailija kirjoitti:
Lähdin yliopistoon, kun en keksinyt muutakaan tekemistä ja ihan vaan papereilla sinne pääsin. Nykyään pitää varmaan päästä lähinnä pääsykokeilla ja kuka siihen on sanomaan onko sopiva yliopistoon, jos ne pääsykokeet läpäisee?
Toisin päin. Ennen lähes kaikkien piti olla pääsykokeissa, vain luonnontieteitä pääsi lukemaan papereilla.
Nyt kaikkea (paitsi paria taiteellista ainetta) pääsee lukemaan papereilla. Taitaa oikikseen keskeyttäjät kasvaa. Ennen tajusi pääsykoekirjan ekasta sivusta, että ei ikinä tätä. Nyt se sama oivallus tulee vasta ekalla kurssilla.
Vierailija kirjoitti:
En ole, mutta sinulle sanon nyt, joten tuli tuokin nyt tehtyä.
Ok.
Omia unelmia kohti. Ketään muuta kuin itseään ei pidä opintoja suunnitellessa kuunnella. Aivan sama mitä muut asiasta ajattelevat. Omat unelmat, omat toiveet, oma elämä.
Törkeää ja ylimielistä kommentoida toiselle ihmiselle, ettei hänestä ole yliopistoon. Jokaisella on oikeus tavoitella unelmia ja yrittää sisäänpääsyä yliopistoon. Jos sisään pääsee, hienoa. Jos ei, tehdään uudet suunnitelmat. Sellaista on elämä.
Kun olin teini minulle sanottiin monesti. Opettajat, vanhemmat, sukulaiset jne.
-juristi
Vierailija kirjoitti:
Pääsykokeet voi kiertää avoimen yliopiston kautta.
En. Jokainen pääsee yliopistoon, jos sinne haluaa. On oltava pitkäjänteinen ja valmis tekemään töitä sissäänpääsyn eteen.
Pääsykokeeseen kannattaa urakoida määrätietoisesti.
Sukulaiset haluu mut yliopistoon, ite ajattelin mennä mielenterveystoimistoon
Joskus joku on halunnnut juristiksi. Olen tiennyt, kuinka hänelle lukeminen on vaikeaa eikä lainkaan kiinnostavaa. Hänelle olen sanonut, että juristiksi opiskelu on sitten sitä lukemista.
En kuitenkaan suoraan sanonut, ettei hänestä siihen ole.
Lukion opo ei suositellut missään nimessä yliopistoa. Pääsin silti ekalla sisään ja valmistuin todella hyvin arvosanoin sekä tutkijakouluun ovet oli avoinna.
En nyt ihan noilla sanoilla, mutta eräälle sukulaisylioppilaalle vinkkasin millainen opiskelupaikka hänelle voisi sopia paremmin kuin historia, mitä oli hakenut lukemaan.
Hän itsekin sanoi, ettei häntä kiinnosta lukeminen ollenkaan. Mahtoiko ajatella, että siellä leikitään tinasotilailla, vai mitähän ihmettä?